środa, 26 czerwca 2013

8.



To w szyby deszcz dzwoni, deszcz dzwoni jesienny

I pluszcze jednaki, miarowy, niezmienny,

Dżdżu krople padają i tłuką w me okno...

Jęk szklany... płacz szklany... a szyby w mgle mokną

I światła szarego blask sączy się senny...

O szyby deszcz dzwoni, deszcz dzwoni jesienny...
                              Szkoda, że Staff nie pomyślał o napisaniu wiersza o letniej ulewie.

Dzisiejsze śniadanie idealnie wpasowuje się kolorystycznie w aurę za oknem.




 Cukiniowe, kakaowe pancakes z serkiem naturalnym, gorzką czekoladą i czereśniami.

Przepis:

50g mąki (u mnie pół na pół pszenna pełnoziarnista i gryczana)
1 małe jajko
50g serka homogenizowanego naturalnego (u mnie MenuB)
Czubata łyżeczka kakao
1-2 kostki gorzkiej czekolady
Kawałek cukinii (na oko 8cm)
Pół łyżeczki proszku do pieczenia

Zetrzeć cukinię na małych oczkach. Zmiksować jajko, serek i cukinię. Do mieszanki przesiać mąki, proszek, kakao. Zmiksować. Dodać posiekaną czekoladę i wymieszać. Smażyć z obydwu stron (ja smażyłam na odrobinie oleju kokosowego).
Podać z resztą serka, gorzką czekoladą i czereśniami, lub z czym tylko dusza zapragnie.

Mam jeszcze jeden przepis dla Was.

Podwójnie truskawkowe muffiny. Upiekłam w swoim życiu jeż setki babeczek, ale te zdaniem moim i ‘konsumentów’ pobiły wszystkie! ZACHĘCAM do zrobienia.





 Przepis na ok. 26 sztuk:

2 i ½ szklanki mąki (na pół pszennej zwykłej i pełnoziarnistej)
1 i ¼ szklanki mleka
¾ szklanki cukru (na pół zwykły i trzcinowy)
¼ kostki masła
2 jaja
Tabliczka gorzkiej czekolady
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta soli
Ok. 400g truskawek (suchych, jeśli są mokre należy odsączyć wodę ręcznikiem papierowym)

Wszystkie składniki muszą być w temp. pokojowej.
Masło roztopić i wystudzić. Mąki przesiać z proszkiem, solą, połączyć z masłem i roztrzepanymi jajami i mlekiem i zmiksować. Dodać startą czekoladę i pokrojone w kostkę truskawki i wymieszać. Piec ok. 20 min w 190 stopniach.


Wczoraj ja odpowiadałam na pytania,

Dziś nominuję do zabawy :


Pytania:
1)      Róże czy słoneczniki?
2)      Serek wiejski czy twaróg?
3)      Dzika impreza czy chwila dla siebie z książką?
4)      Potrawa, którą można jeść o każdej porze dnia i nocy to…?
5)      Dzień uporządkowany, czy zupełny spontan?
6)      Na wakacje do Australii czy USA?
7)      Masło orzechowe czy Nutella?
8)      Wyjdziesz z domu bez telefonu?
9)      Piosenka na dziś to…?
10)   Optymizm, pesymizm czy realizm?
11)   Naleśniki na słodko, czy wytrawne?

Pam.

15 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczne placuszki, i te dodatki! Chociaż babeczkami to już zarządziłaś, na pewno są równie pyszne, jak wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe śniadanie, uwielbiam te kakaowe placuszki z cukinią! a co do muffinek - zjadłabym taką, wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejj ,jaka rozpusta, wygląda przeswietnie!!! :) Z checią odpowiem ,ale musisz mi powiedzic na czym to polega, bo nigdy w to vnie grałam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zarówno placuszki jak i muffinki wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje za nominacje :)
    Te placuchy tak pysznie podane *-*

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuje za nominację;* postaram sie odpowiedzieć jutro;)

    OdpowiedzUsuń
  7. jajku, dziękuję za tą nominację ^^ placuszki obłędne. od dawna czaję się na cukiniowe i zastanawiam się.. czy bardzo w smaku wyczuwalna jest w nich cukinia?

    OdpowiedzUsuń
  8. Te muffiny wyglądają obłędnie *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. twoje dzisiejsze śniadanie jest przepyszne !! i te babeczki słodkie *-*

    OdpowiedzUsuń
  10. nie wiem co lepsze - muffiny czy pancakes... *.*
    dzięki za nominację, odpowiem jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pyszności :) Porywam kilka babeczek!

    Zapraszam do mnie :)
    http://sniadania-fate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń