poniedziałek, 24 czerwca 2013

6.




Po dłuższym zastanowieniu (i wylizaniu miseczki)
dochodzę do wniosku, że owsianka
to jednak moje ulubione śniadanie.
Nieważne czy gorąca z zimnymi owocami,
czy zimna z gorącym sosem,
zblendowana,
odsmażana,
z mlekiem, budyniem, jogurtem,
a nawet z wodą.

            Owsianka to królowa śniadań.

W roku szkolnym nie potrafiłam wyobrazić sobie

(zwłaszcza zimowego) poranka bez miseczki

ciepłej, kremowej, owsianej papuśki.

Dziś na śniadanie:


Kokosowa owsianka z poziomkami, wiórkami kokosowymi, gorzką czekoladą


  Przepis:

Pół szklanki płatków owsianych
2 łyżki mieszanki otrąb
Łyżeczka siemienia lnianego
¾ szklanki mleka*
Łyżka proszku kokosowego*
¼ szklanki wody
1,5 łyżki wiórków kokosowych
Garść poziomek
2-3 kostki gorzkiej czekolady

*może być po prostu mleczko kokosowe, ja postanowiłam w końcu wykorzystać kupiony   ze 100 lat temu proszek kokosowy

 Płatki, otręby, siemię zalewamy na noc zimną wodą (ok. szklanka). Rano odlewamy nadmiar wody. Prażymy wiórki kokosowe. Mieszamy proszek kokosowy z wodą. Zagotowujemy mleko, wlewamy wodę w rozpuszczonym proszkiem i dodajemy płatki i połowę wiórków.
Gotujemy do osiągnięcia idealnej konsystencji. Przekładamy do miseczki i kładziemy na wierzch owoce, resztę wiórków i czekoladę.

Idealnie byłoby dodać do mleka białą czekoladę, niestety się skończyła :(

SMACZNEGO :*

Pam.

7 komentarzy:

  1. Owsianka z takimi dodatkami nie może nie smakować ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. o kuuurde, wygląda świetnie! Od rana można sobie pozwolić na takie duże śniadanie. Kiedyś nie jadłam owsianki, a jak zaczęłam przygotowywać takie wypasione jak Twoje to polubiłam i nie wyobrażałam sobie innego śniadania niż owsianka! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocza miseczka :) A połączenie w niej także kuszące.

    OdpowiedzUsuń
  4. poziomki z czekoladą to genialne połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. dżizys, skąd wy macie te poziomki?! :< niech no ktoś się ze mną nimi podzieli! :<
    owsianka zawsze pyszna, w każdym, ale to każdym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Natychmiast kup białą czekoladę!:) I poziomki.... mi oddaj. Nigdzie ich u siebie nie widziałam, a są takie pyszne, malutkie, słodziutkie...

    OdpowiedzUsuń
  7. hej! zostałaś przeze mnie nominowana do liebster blog - mam nadzieję, że znajdziesz chwilę, żeby odpowiedzieć na pytania. (;

    OdpowiedzUsuń