sobota, 6 lipca 2013

18.



Oj emocje wieczorem były.
Siatkówka Polska- USA
Tenis Polak- Szkot.
Kurczę co ważniejsze, co ciekawsze?
W końcu oglądaliśmy z tatą na dwa telewizory 
i w międzyczasie Zabójcze Umysły na AXN…

Na dzisiejsze śniadanko przepisu nie potrzeba.
Pyszne, przygotowane z tatą, zjedzone z rodzicami.



 Bułka wieloziarnista z wędliną i pomidorem, jajóweczka na maśle z kurkami i cebulką.

Mam też dla was przepis na obiad.
Kurczak w moim ulubionym wydaniu.
Soczysty, miękki, rozpływający się w ustach.
Jedyna odsłona kurczaka, którą nawet mój anty-drobiowy tato się zachwyca.

Przepis na jedną porcję:

Marynata:
Pół szklanki mleka
Duża łyżka oliwy z suszonych pomidorów
Łyżka suszonej papryki słodkiej
Szczypta chili, gałki muszkatołowej, cynamonu
Łyżeczka tymianku, odrobina oregano, pieprz
Liść laurowy i ząbek czosnku (albo czosnek suszony)

W miseczce wszystko mieszamy ( ja w ząbek czosnku w łupince uderzam tępą stroną noża by się lekko rozgniótł i puścił sok i wrzucam do miseczki)


Kurczak
Pierś kurczaka pojedyncza
2 suszone pomidory
Ćwiartka pomidora świeżego
Łyżeczka serka kremowego naturalnego

Piersi nie rozbijamy! Ostrym, wąskim i długim nożem robimy dziurę w piersi, dosyć szeroką, ale tak, by nie przedziurawić mięsa (robimy kieszonkę).
Wrzucamy do marynaty na min. Godzinę. Im dłużej tym lepiej, może być na całą noc.
Pokrojony kawałek pomidora świeżego mieszamy z serkiem.  
Wyjmujemy pierś z marynaty i lekko osuszamy ręcznikiem papierowym. Nadziewamy mięso pomidorami z serkiem i suszonymi. Rozgrzewamy patelnię grillowi do maksimum, jak się nagrzeje skręcamy do minimum i smażymy pierś z obydwu stron. Łącznie ok. 20min.



Robię również w wersji ze smażonymi pieczarkami z cebulką zamieniając oliwę z pomidorów na olej sezamowy. Równie pyszne!
                                                                                                                    
                                                                                               ***
Wszystko bierze się z braku pewności siebie.
Z braku miłości i szacunku do samej siebie.
Z braku akceptacji siebie.
Nie mam powodu, żeby aż tak siebie nie lubić…
Muszę nauczyć lubić, kochać, szanować samą siebie.
Wybaczać sobie, ufać sobie…

Pam.

10 komentarzy:

  1. www.anielskieprzysmaki.pl-to jutro na obiad wpadam bo już dzisiaj mam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też miałam robić dzisiaj jajecznicę z kurkami, ale wyszło coś innego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sportowe emocje w ogóle mnie nie dotyczą:p

    Ale dotyczy mnie zamiłowanie do drobiu^

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego śniadania tylko pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. biegasz bez śniadania,jeśli tak to prosze powiedz dlaczego?? :) dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi pasuje. Nie czuję się obciążona, jest mi lżej, zawsze wcześnie wstawałam i tak mi po prostu pasuje ;)

      Usuń
  6. Czyli to nie dlatego ,ze sie lepiej spala czy cos?? bo też bym chciała biegać ale nie wiem czy po śniadaniu czy przed :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje bardzo za odpowiedz! jesteś Kochana i jesteś moją inspiracją kulinarną! :) :D

    OdpowiedzUsuń