niedziela, 14 lipca 2013

26.



Niedzielne, wspólne śniadanie, a ja się wyłamałam
I pogardziłam weekendowymi kanapkami :P
Chętnie zrobiłabym rodzicom dla odmiany
Naleśniki, owsiankę, pancakes,
Ale już widzę ich miny oO

U mnie dziś naleśniki.
W wersji na słodko już były,
Dziś na wytrawnie :]


 Żytnie naleśniki ze szpinakiem, kurkami z cebulką na maśle z serkiem wiejskim, wędliną z indyka podane z awokado, pomidorem, szczypiorkiem.

Przepis:
20g mąki pszennej
30g mąki żytniej
1 jajko
Ok. 130 ml płynu (u mnie 70ml mleka i reszta wody do konsystencji)

Kurki:
Ok. 60g kurek (garść)
Ćwiartka sporej cebulki
3 łyżki serka wiejskiego
Troszkę masła

Na patelni rozgrzewamy masło, dodajemy posiekaną cebulkę, po chwili dodajemy kurki. Smażymy kilka minut. Zdejmujemy z ognia i mieszamy z serkiem wiejskim.
Jajko z mlekiem miksujemy. Przesiewamy mąkę i miksujemy. Dolewamy wody ile trzeba.
Ja na jedną ćwiartkę każdego naleśnika nałożyłam kilka listków szpinaku, na to przygotowane kurki, a na drugą ćwiartkę plasterek wędzonego indyka.
Ja kładę jeszcze na chwilkę na patelnię tą stroną gdzie jest szynka, nie farsz, bo się rozpłynie.
Składamy, podajemy z czym chcemy i gotowe : )




Miłej niedzieli : )
 
Pam.

13 komentarzy:

  1. Oj nie wierzę ze rodzice pogardziliby takimi naleśnikami... Wyglądają przepysznie i te nadzienie... :D A jak nie naleśniki to próbowałaś może poczestować ich racuszkami drożdżowymi??? Moja mama nie lubi na śniadanie naleśników i np. te z serem bardziej toleruje na obiad ale takimi racuchami nie pogardzi :)

    A co do naleśników to ja robię na samym mleku... jakoś mi bardziej smakują, ale każdy ma swoje upodobania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolę na słodko, ale takie nie są złe ^^ Naleśniki zjem zawsze o! Są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam naleśniki w każdej wersji! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na miniaturce myślałam, że to quesadillas :D
    Podałaś je ze świetnymi dodatkami! Lubię jeść wytrawne naleśniki na obiad, zaś na śniadanie zostawiam tę słodką wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego od razu zakładasz, że Rodzice nie będą chcieli naleśników?:) Może na początek zrób im takie na obiad albo kolację:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zakładam z góry :P Już podawałam, proponowałam, prosiłam. Śniadanie bez kanapek dla nich, to nie śniadanie :P

      Usuń
  6. serio nie lubią naleśników?:) coś mi się wierzyć nie chcę :D no a owsianka - nie każdy musi ją lubić :P

    OdpowiedzUsuń
  7. naleśniczki z kurkami *-* ahhh jakie to pycha ;D uwielbiam te grzybki , najlepsze ;)
    miłej niedzieli ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. zaraz będę po naleśnika szykuj się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham naleśniki w każdej wersji! ^^

      Usuń
  9. ooo aż zatęskniłam za tymi w wersji wytrawnej <3

    OdpowiedzUsuń