środa, 17 lipca 2013

29.



Dziękuję za kciuki wczoraj : )


Dostałam się na neurobiopsychologię

I to bardzo wysoko na liście.

Na biotechnologię mam jeszcze szanse,

Ale postanowiłam, że obojętne co,

pójdę na tę neurobiopsychologię.

Widać tak miało być.

Biotechnolodzy mają dobrze, ale za granicą.

Ja nie chcę wyjeżdżać z kraju…


Na początku byłam wściekła,

a po chwili stwierdziłam, że się bardzo cieszę.
Oczywiście mama musiała mnie zgnoić.

Jak zawsze z resztą.

Dobrze, że w tacie mam wsparcie.


Przejdźmy do rzeczy.

Śniadanie z serii tych, które utwierdzają, że nie wygląd jest w życiu najważniejszy.

Moje pierwsze podejście do tostów francuskich.

Na pewno nie ostatnie.



Jagodowe tosty francuskie z jogurtem naturalnym malinami i białą czekoladą.
Serek wiejski z awokado, prażonymi pestkami słonecznika i miodem.

Przepis:

2 kromki chleba żytniego
1 jajko
Ok. 50 ml mleka
Garść jagód
Trochę stevii lub innego słodzidła, może być też cukier
Łyżka jogurtu, garść malin i biała czekolada

Jagody blendujemy na rzadko z mlekiem. Bełtamy jajko, dolewamy do niego papkę. Dosładzamy do smaku. Przelewamy na dosyć płaski talerz i maczamy podzielony na trójkąty chleb w przygotowanej papce po ok. 5 min. z każdej strony. Smażymy na odrobinie tłuszczu (u mnie olej kokosowy)
Podajemy z jogurtem malinami i białą czekoladą.

Upiekłam wczoraj ciasteczka:


Korzystałam z przepisu Rocksanki.

Przyznam, ze zapach świątecznych pierniczków podczas pieczenia nie jest aż tak zabójczo cudowny jak zapach tych ciastek.

Ponownie zostałam nominowana ;)

Dziękuję bardzo Aleksandrze

1. Jak do tej pory mijają Ci wakacje?
Nie robię nic konkretnego. Spokojnie. Biegam, piekę, z koleżankami się spotkam, czytam. Regeneruję po maturze.
2. Czy codziennie używasz dużo cukru (gotowanie, herbata, kawa)? A może jakieś zamienniki, albo w ogóle brak?
Cukru używam do pieczenia i wybieram o ile mogę trzcinowy lub muscovado. Picia nie słodzę w ogóle, owsianek itd. Raczej też nie, a jak już to stevią.
3. Ulubiony serial zagraniczny?
Nie oglądam wielu seriali. Jak już to programy, ale z seriali to chyba Zabójcze Umysły i ogólnie seriale na AXN.
4. Ulubione czasopismo?
Nie czytam. Czasem kupię Świat Kobiety ze względu na przepisy :P
5. Ulubione sezonowe owoce?
ERROR.

Wszystkie!
6. Dużo imprezujesz?
Nie.
7. Gdybyś mogła wybrać dowolną postać z filmu/książki - kim chciałabyś być?
Na zawsze- nikim. Na kilka dni Anią z Zielonego Wzgórza.
8. Kolor stroju kąpielowego?
Mam czarno-różowo- biały. Ale jest do wymiany i myślę o czarnym albo czerwonym. Albo turkusowym ;P
9. Ulubiona bajka z dzieciństwa?
Patrz pkt. 5. Statystycznie, chyba najwięcej razy oglądałam Piękną i Bestię, ale ja mogłam bajki całymi dniami oglądać.
10. Najlepszy obiad na upalne dni?
11. A co robisz kiedy pada?
Czytam, oglądam TV, piekę.

Moje pytanka:

  1. Jakiego telefonu używasz?
  2. Ulubiony deser?
  3. Jaki był Twój pierwszy własny wypiek?
  4. Przestrzegasz zasad łączenia/nie łączenia pokarmów, produktów?
  5. Przestrzegasz godzin posiłków, czy jesz kiedy czujesz głód?
  6. Jakie jest Twoje wymarzone miejsce (miasto, państwo) na spędzenie przyszłości?
  7. Zbierasz coś? Co?
  8. Jak często odkurzasz pokój?
  9. Snickers, Mars czy Twix?
  10.  Produkt/ danie, które przywołuje smak dzieciństwa?
  11. Jakbyś mogła cofnąć czas, do jakiego momentu chciałabyś wrócić?

Nominuję:

Pam.

32 komentarze:

  1. haha ja też czytam świat kobiety ze względu na przepisy :D
    gratuluję też w takim razię i dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację, jutro odpowiem na pytania.
    Jagodowe tosty? Jak je zrobiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS: jeśli Twoim ulubionym serialem są Zabójcze Umysły, mam bratnią duszę! Kocham ten serial.

      Usuń
    2. Właśnie! Ja też jestem ciekawaa! :)

      Usuń
    3. Przepis znajduje się pod zdjęciem tostów ślepotki :]

      Usuń
  3. Też oglądam seriale na AXN. To jest mój ulubiony program ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje!! a w jakim mieście będziesz studiować? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, daleko od Warszawy a myślałam ze jakies spotkanie blogerskie zrobimy :D

      Usuń
    2. Oj bardzo chętnie. Może i tak jakoś się uda ;)

      Usuń
  5. ojej, wieki nie jadłam tostów francuskich, czas to będzie nadrobić :D pysznie wyglądają! gratuluję dostania się na studia :) i dziękuję za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wierzyłam w Ciebie :) Jesteś mądra. Dziękuję też za nominację. Zachwilkę dopisze odpowiedzi do dzisiejszego postu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. snickers!!!!!!!!!!!!! :D hahaha

    a tak na serio, uwielbiam oglądać wariacje na temat tostów francuskich, aczkolwiek sama preferuję te klasyczne, bez dodatków owocowych :D

    OdpowiedzUsuń
  8. No to gratuluje ;) A mamą się nie przejmuj, ważne że tata cię wspiera :*

    OdpowiedzUsuń
  9. gratuluję dostania się na studia :) i dzięki za nominację! :)
    co do tostów, jadłam bananowe i bardzo mi smakowały więc nie wykluczam, że jagodowych też spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. gratulacje !! ;* wierzyłam w ciebie i się udało ! ;D cieszę się!
    tosty o ciekawym smaku, pysznie podałaś ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. omg jesteś z Gdyni xd ale beka
    ja mieszkam na 10 Lutego więc mam bliiiisko do Pokusy :D ale jest też sklepik na hali targowej :) aczkolwiek nie patrzyłam czy gwiazdeczki tam są <3

    OdpowiedzUsuń
  12. W sobotę rano wyjeżdżam na 2 tygodnie, ale jak wrócę możemy się spotkać jeśli chcesz ;) Ja mieszkam 7 min. od centrum. Na przeciwko liceum nr VI ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jestem pod wielkim wrażeniem kierunku, musisz mieć naprawdę ogromne zdolności umysłowe:)

    OdpowiedzUsuń
  14. jasne - byłoby super :DDD
    Miłego wyjazdu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. gratuluję dostania się na neurobiopsychologię! :D to jest kierunek studiów, gdzie taki jest? :>

    ciastka wyszły Ci genialne! rozumiem, że trzymałaś się przepisu? :) bo wyglądają bardzo ciastkowo ^^ chętnie bym ich spróbowała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymałam się przepisu, ale zmieszałam mąkę żytnią z pszenną na pół :) W Gdańsku :]

      Usuń
  16. gratuluję neuropsychologii, dobrze, że się nie załamałaś! Jestem pewna, że na biotecha też się dostaniesz!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluję dostania się na studia :)
    Jedzenie wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. a jakie przedmioty musiałaś zdawać na maturze ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polski rozszerzony i biologie rozszerzoną ;)

      Usuń
  19. hmm, to pewnie po biol-chemie ciężko było by mi się dostać (wtedy biologia rozszerzona a polski na podstawie... chemia rozszerzona nie przyda się pewnie wcale na ten kierunek...a bardzo bym chciała się dostać
    A wg to ogromne GRATULACJE dostania się na te studia i prowadzenia takiego wspaniałego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem po biol-chemie ;P Chemii nie zdawałam, bo nie trawię chemii, a z polskiego zawsze byłam dobra, żadnych dodatkowych lektur nie czytałam, nic się praktycznie nie przygotowałam, tylko 1 repetytorium 'przeleciałam', poza tym uwierz mi na słowo rozszerzony polski jest łatwiej zdać niż podstawę. Próbuj śmiało na ten kierunek nawet z podstawowym polskim i rozszerzoną biolką. I dziękuję bardzo ;)

      Usuń
  20. Śmieszne uczucie bo mam bardzo podobne zainteresowania do twoich i jak czytam bloga to często to zauważam :) Dopiero od niedawna zastanawiam się nad tym kierunkiem (bo znalazłam go w necie) od zawsze lubiłam biologie a chemii nie i to był problem ... z polskiego jestem dobra więc może zastanowię się nad rozszerzoną maturą... Dziękuję za odpowiedź i za przepisy teeeż :D

    OdpowiedzUsuń