niedziela, 11 sierpnia 2013

39.



Znów mało oryginalne, weekendowe kanapki:



Bułka wieloziarnista: pół z pastą z ricotty i awokado z papryką, bazylią i pieprzem,

Pół opieczone nad palnikiem kuchenki z masłem orzechowym, wędliną, pomidorem, cebulką i oregano.

Jajko na miękko z solą.

Jak ja się stęskniłam za pieczeniem ...oO

Brakowało mi tego przez 2 tygodnie wyjazdu i

ubiegły tydzień w którym nie wiem dlaczego nic nie upiekłam…

Chyba przez upały.

Wczoraj zrobiłam pyszne, zdrowe,

rozpływające się w ustach

słodkie ciasteczka.




 Przepis:
(Mi wyszło 29 ciastek.
Wartość energetyczna jednego ok. 70 kcal)

45g masła orzechowego
40g masła
115g jasnego cukru muscovado
1 rozbełtane jajko
40g mąki pszennej
75g mąki żytniej
½ łyżeczki proszku do pieczenia
55g płatków owsianych
35g rodzynek *
95g suszonych fig*

* w przepisie jest 170g rodzynek.
Upsss… Miałam ostatnie 35g rodzynek i 95g fig.
Moim zdaniem wystarczy i jest równie dobre ;P

Masła ucieramy z cukrem na gładką masę. Miksując dodajemy jajko.
Przesiewamy mąki i proszek i miksujemy.
Wsypujemy płatki owsiane i owoce i chwilkę miksujemy.
Odstawiamy na chwilę (ok. 10 min.- Ważne, łatwiej się ciasteczka formuje).
Nabieramy łyżeczką ciasto i formujemy w dłoniach kulki wielkości orzecha włoskiego. Układamy na blasze w odstępach (rosną) i delikatnie spłaszczamy widelcem (musiałam pomagać sobie dłonią).
Pieczemy 10-15 min (ja piekłam 11 min.) w 180 stopniach. 



Polecam urozmaicić ciasto orzechami, pestkami, żurawiną, czekoladą, cynamonem.


Smacznego :D



Warto przetrwać burzę by w końcu ujrzeć tęczę


Masz pytanie? ASK

Pam.


6 komentarzy:

  1. mało oryginalne ,ale na pewno pyszne! Tez uwielbiam piec a przez upały tego nie robię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. oo ciekawy przepis , wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm kanapki :D
    Twoje ciasteczka wyglądają przepysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. nie musi być oryginalnie, wystarczy że smakuję ;) i takie też jest -pyszne, proste śniadanie ;)
    te ciacha *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie zawsze smacznie i zdrowo... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne te ciacha i kanapeczki:))

    OdpowiedzUsuń