środa, 14 sierpnia 2013

42.



Jeśli chodzi o moje zdrówko to wyniki znacznie się poprawiły.
Dawki leku nie trzeba zwiększać, a lekarz
rozwiał moje wątpliwości.
Naczytałam się, że nie mogę jeść soi, kapusty, sałaty, kalafiora,
Ale to na szczęście nie prawda ;)

Muszę natomiast jeść więcej tłuszczów…

Dzisiejsze śniadanko bardzo szybkie w przygotowaniu i bardzo smaczne ;)




Nugat i jogurt bananowy stracciatella z borówkami, prażonymi wiórkami kokosowymi i amarantusem

Przepis na jogurt:

Kubek (180g) jogurtu naturalnego (u mnie Zott- najlepszy)
Banan
Gorzka czekolada (u mnie 1 duża kostka 85%)

Miksujemy banana z jogurtem naturalnym. Czekoladę drobno siekamy i mieszamy z jogurtem.

Nie przypuszczałam, że ten nugat to taka smaczna i całkiem zdrowa rzecz. 
Potwornie słodki i nie da się go dużo zjeść :]
W składzie migdały (63%), miód (18,7%), białko jaja, cukier, opłatki- więc nie tak źle :P


 Obiecany przepis na ciasto.




Przepis
12 kawałków ok. 110kcal sztuka.

Ok. 80 g mąki żytniej pełnoziarnistej
4 jajka
4 łyżki oleju
4 łyżki cukru (ja dałam ok. 60g trzcinowego)
Łyżka skórki z cytryny (ja nie dałam)
Łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki ziaren słonecznika
8- 10 sztuk śliwek węgierek

Białka ubijamy na sztywną pianę.
Żółtka ucieramy z cukrem na puszystą masę.
Przesiewamy mąkę z proszkiem i skórkę do kogla- mogla i miksujemy.
Cały czas miksując dolewamy olej.
Delikatnie, ale dokładnie łączymy łyżką ciasto z pianą z białek.
Przekładamy do tortownicy o średnicy 21cm, obkładamy śliwkami pokrojonymi w ćwiartki i posypujemy słonecznikiem.
Pieczemy 35 min w 180 stopniach.



Podczas pieczenia ciasto bardzo wyrasta, ale po wyjęciu z piekarnika opada, mimo to po ostudzeniu i pokrojeniu jest pyszne. Ja oprószyłam cukrem pudrem.

Masz pytanie? ASK



Pam.

13 komentarzy:

  1. Bardzo cieszę się, że wyniki się poprawiły :) A śniadanie bomba ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. wow skład świetny :O

    fajne ciacho, chętnie wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha śniadanie i wpadam na ciacho !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że poprawiły ci się wyniki :) A śniadanko jak zwykle smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  5. Może zamiast skupiać się na wartościach odżywczych, czy coś zdrowe, mega zdrowe, czy średnio zdrowe... czy to tłuszcz czy białko... skup się na czerpaniu przyjemności z jedzenia:) Z jego smaku. Wtedy bilans 'zdrowotności' i 'odżywczości' jedzenia sam się klaruje, nieświadomie, bez chcenia i liczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się to ciasto! :D Nie bój się tłuszczu, nie taki zły jak go malują ;) Polecam artykuł w sierpniowym wydaniu Shape'a na ten właśnie temat. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. to ciacho !! dzięki za przepis ;)
    a dzisiejsze śniadanie również smaczne, do tego zaciekawił mnie ten nugat, którego nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpadam na ciacho i ten nugat! *.*

    OdpowiedzUsuń
  9. We Francji widziałam wszędzie prawie ten nugat i tak kusił! Z drugiej strony wiem, że jest bardzo słodki, ale żałuję, że nie kupiłam kawałka na spróbowanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nugat - to fakt, jest bardzo słodki. Ja jadłam jeszcze w takiej mini wersji :)

    A ciasto obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  11. fajny ten jogurt straciatella, o wiele lepszy od tych wszystkich kupnych :)

    OdpowiedzUsuń