czwartek, 22 sierpnia 2013

50.



Pięćdziesiąte śniadanie jedzone z Wami,
a byłoby jeszcze więcej gdyby nie wyjazd na wakacje ;D
Nieźle ;)

Jakie dania kojarzą Wam się z dzieciństwem?
Ja pamiętam jak wracałam jako dziecko ze szkoły ,
a babcia pytała mnie co chcę na obiad.
Miałam kilka dań, które mogłam jeść na okrągło
z przerwami na obowiązkowe kotlety mielone, ziemniaki i buraczki.
Kiedy już miałam możliwość wyboru były to na zmianę:
ziemniaki z patelni,
placki ziemniaczane z cukrem,
omlet z konfiturą wiśniową,
no i leniwe pierogi z masłem, cukrem i cynamonem.
Dziadek jadł bez cynamonu i zawsze dokuczał mi, że
jego pierożki są czyste, a moje brudne ;P

Zatęskniłam za tym smakiem, a jako, że
kostka twarogu w lodówce sama się nie zje
powstał kolejny mój śniadaniowy debiut:





Leniwe pierogi podane ze stopionym masłem, cukrem trzcinowym, cynamonem i borówkami

Przepis:

150g półtłustego twarogu
50g mąki (u mnie pełnoziarnista pszenna)
Małe jajko (u mnie całe duże białko i pół żółtka)

Masło, cynamon, cukier trzcinowy, borówki

Twaróg rozdrabniamy widelcem.
Jajko bełtamy i mieszamy z twarogiem.
Dosypujemy stopniowo mąkę i mieszamy, po chwili wyrabiamy.
Ciasto dzielimy na kilka części i toczymy wałki na obsypanym mąką blacie.
Widelcem delikatnie ugniatamy tworząc wzorek. Kroimy małe rąby.
Wrzucamy na osolony wrzątek z kroplą oleju (żeby się nie skleiły) i gotujemy jeszcze chwilkę od wypłynięcia na powierzchnię wody.
Podajemy z dodatkami i rozkoszujemy się smakiem dawnych lat :D

A wczorajszy dzień…
No cóż moi rodzice boją się do domu wracać.
Przynajmniej 2 razy w roku nachodzi mnie na zmiany w pokoju,
Ale ja oczywiście nikogo o pomoc nie poproszę i
przesuwam, podnoszę, obracam moje ciężkie meble
(nie te Ikeowskie tektury) sama.
Straszą mnie, że coś może na mnie spaść, 
albo złamię sobie kręgosłup, ale
ja po prostu muszę czasem ‘polatać z meblami’.
Po pierwszym szoku i zawale tata mówi
‘no fajnie to wygląda’.
Muszę nieskromnie przyznać rację i
jestem z siebie dumna ;D


Masz pytanie? ASK

Pam.

15 komentarzy:

  1. Mi z dzieciństwem najbardziej kojarzą się babcine wyroby na słodko: placki z jabłkami i kluski lane na mleku.
    Twoje śniadanko przypomniało mi czasy podstawówki, zawsze brałam dokładkę pierogów leniwych z masłem i cukrem.

    Też mam czasem ochotę na jakąś zmianę w wystroju pokoju, to zawsze dodaje trochę świeżości i nowej energii do działania.

    Gratuluję pięćdziesiątego smakowitego śniadanka!! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale dawno leniwych nie jadłam ! Pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  3. ach, kocham z całego serca wszyyystkie dania, które wymieniłaś! (no, może oprócz mielonego ;p).
    A wystórj pokoju trzeba czasem zmienić, i nie ma bata!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tak jak Twój dziadek nie jadłam leniwych z cynamonem ale przy najbliższej okazji spróbuję takich.
    A same kluseczki kocham, to zdecydowanie smak dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, zaskoczyłaś mnie pozytywnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dania które kojarzą mi sie z dzieciństwem??? Grube placki na sodzie, racuszki drożdzowe mojej mamy..budyń...Takich smacznych kluseczek mama nie robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja w dzieciństwie jadłam leniwe z masłem i bułą tartą... Twoje połączenie odkryłam będąc już troch starsza i się zachwyciłam, uwielbiam je!

    a smaki dzieciństwa? kajzerka z masłem i truskawkami z przedszkola :) no i byłam całkiem śmieszna bo lubiłam pasztet i parówki bardzo bardzo, a teraz proszę, wegetarianka od 3 lat. a może po prostu miałam pociąg do soi? ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. pokusiłaś mnie leniwymi *-* a z cynamonem wcale nie są brudne, co to to nie! ja uwielbiam go dodawać do takich słodkich dań ;D
    aaa i buraczki, to też moja miłość <3

    OdpowiedzUsuń
  9. "a po prostu muszę czasem ‘polatać z meblami’"- haha :D Świetna jesteś!

    A z dzieciństwem kojarzy mi się wszystko co słodkie ;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne są smaki dzieciństwa... <3 Śniadanie pyszne i słodkie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja w dzieciństwie ich nie jadłam...Ostatnio spróbowałam i zbytnio mi nie podeszły :( Jednak u Ciebie wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak Ci smakują na mące pełnoziarnistej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niczym mi nie przeszkadza, że to pełnoziarnista ;) Smakują bardzo dobrze :)

      Usuń
  13. muszę zjeść te kluchy, nie mam wyjścia, po prostu muszę:P jutro robię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Babciny grysik (manna) z jagodami <3

    OdpowiedzUsuń