poniedziałek, 26 sierpnia 2013

54.



Uwielbiam długie, spokojne spacery w niedzielne wieczory.
Rozmowa i zrozumienie potrafią zdziałać cuda.

A dziś na po-biegowe śniadanko

Delikatne, ciepłe, pyszne ricotta hot cakes.






Ricotta hot cakes z czekośliwką i gorzką czekoladą.

Placki robiłam z tego samego przepisu co ostatnio z tym, że zapomniałam o cukrze wanilinowym ;P
Hot cakesów nie muszę zachwalać natomiast pierwszy raz zrobiłam czekośliwkę i polecam gorąco.

Przepis:

Kilka śliwek (u mnie chyba węgierki)
Łyżka gorzkiego kakao
Stevia
¼ szklanki wrzątku
Pół łyżeczki mąki ziemniaczanej/ budyniu
Szczypta cynamonu
1 duża kostka gorzkiej czekolady

Kakao ze stevią zalewamy wrzątkiem.
Śliwki wkładamy do nagrzanego rondelka (można go wcześniej przetrzeć odrobiną masła) i podlewamy wodą. Gotujemy chwilkę, ale nie za długo, śliwki mają tylko trochę zmięknąć, a nie rozciapciać się. Kiedy większość wody odparuje dolewamy kakao i chwilę podgrzewamy mieszając, aby się nie przypaliło, dodajemy cynamon oraz rozprowadzoną w wodzie mąkę. Gotujemy chwilkę.
Przekładamy na placki i obsypujemy posiekaną czekoladą.

Czy danie lekkie i danie sycące muszą się wykluczać?

Nie.

Mam propozycję dla wszystkich amatorów obiadowych sałatek.

Lekka, ciepła, sycąca i bardzo smaczna sałatka z kurczakiem.




Przepis:

Pojedyncza pierś kurczaka
3-4 nieduże pieczarki
Kawałek cukinii
Połowa małej cebuli
Kilka różyczek brokuła
Garść szpinaku

Sos: pół szklanki bulionu (u mnie warzywny z kostki)
        kilka łyżek mleka
        łyżka serka kremowego
        coś do zagęszczenia (ja użyłam mielonego siemienia i otrębów)

Ulubione zioła i przyprawy.
Do podania: kilka prażonych pestek dyni, szczypiorek, garstka tartego sera (u mnie Grana Padano)

Pierś z kurczaka myjemy i pozbawiamy zbędnego tłuszczu, żyłek itd.
Kroimy w kostkę.
Wrzucamy na 30sekund- 1 minutę na wrzątek i odlewamy (w ten sposób ‘zamykamy’ mięso i nie staje się suche podczas smażenia).
Brokuła gotujemy (ja lubię prawie surowego, więc zajmuje mi to z 5min.).
Cukinię kroimy na talarki i na ćwiartki, cebulkę w piórka i chwilę podsmażamy.
Pieczarki kroimy jak pizzę na ćwiartki, albo 6 części.
W garnuszku nagrzewamy trochę tłuszczu i wrzucamy kurczaka, po chwili pieczarki.
W kubku mieszamy bulion (trochę zostawiamy) i mleko. Wlewamy do kurczaka i gotujemy pod przykryciem kilka minut. W pozostałym bulionie rozprowadzamy siemię lniane i dolewamy do reszty, dosypujemy otręby, doprawiamy. Dodajemy serek naturalny. 

Na talerz wykładamy garść umytego szpinaku, wykładamy ciepłego brokuła, cukinię z cebulką i wylewamy na to sos.
Podajemy z dodatkami.



Nowy tydzień pora zacząć i powitać z uśmiechem ;D



Bo niby dlaczego to ja sama zawsze muszę zabraniać sobie bycia szczęśliwą?

Masz pytanie? ASK




Pam.

15 komentarzy:

  1. to wyglada taaak pysznie :) nie lubie wlasnie niedziel bo sa zbyt leniwe, napisz prosze mi tutaj albo mailem jaka decyzje podjelas odnosnie studiow :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda jakbyś dostała biegunki i się na nie załatwiła. serio

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy się nie zna! To wygląda pyyszniee <3 Sałatka zresztą też ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta czekolada! Uwielbiam ją rozpuszczoną na plackach. <3
    Przepyszne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia tych placków są najlepsze jakie do tej pory zrobiłaś na blogu :) Nabierasz wprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie śliczne placuszki :)
    Mogę takie dostać ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekośliwka wygląda pysznie :D Cudne placuchy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Placuszki wyglądają genialnie, musiały się rozpływać w ustach! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląd genialny ! : * Przepis jest , czas zabrać się do robienia tka pysznego dania ; ) zapraszam też do mnie w wolnej chwili : http://vizualny-swiat.blogspot.com/ Pozdrawiam ; *

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje zdjecia są cudowne skarbie.
    Wiem jak cudownie jest się rozkoszować smakiem potrwa po wysiłku.
    NIESAMOWITE PRZEŻYCIE kiedy bez wyrzutów zajadasz cieplutki posiłek.
    Smacznego :*
    Ja też zaczynam przygodę po raz n-ty ale może teraz dłużej tu posiedzę i się w to wszystko wkręce :) Jak na arzie jestem laikiem

    OdpowiedzUsuń
  11. pomysł na obiad na prawdę pycha !! lubię tak ;)
    jednak placuszki wygrywają *-*

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajny pomysł na obiad:) często tak jadam w pracy:)

    OdpowiedzUsuń