piątek, 30 sierpnia 2013

58. Przepis na kurczaka w sosie śliwkowym.



Halloween?

Nie, jeszcze nie.

Ale sądząc po wczorajszym zakupie…


 Patrząc na to zdjęcie przychodzi mi tylko jedno na myśl:


Co dwie głowy to nie jedna ;D

Oznacza to, że w najbliższym czasie dynia będzie gościć w moim menu, a co za tym idzie wprosi się też na bloga.


Zawitała już w dzisiejszym śniadanku:






Pieczony dyniowy omlet owsiany z tahini podany z malinami, twarożkiem, cynamonem, miodem i orzechami z tego miodu.

Przepis:

50g płatków owsianych/ mąki owsianej
2 jajka
Kilka łyżek dyniowego pure
2 łyżki mleka
Pół łyżeczki sody oczyszczonej
Niepełna łyżeczka tahini słodzonej agawą

Twarożek grani, maliny, miód, orzechy, korzeń cynamonu

Płatki mielimy na mąkę.
Miksujemy żółtka, dyniowe pure, mleko, tahini.
Przesiewamy do tego mąkę i sodę.
Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli.
Delikatnie łączymy pianę z masą i przekładamy na patelnię z odrobiną masła.
Smażymy tylko do ścięcia spodu i brzegów.
Zsuwamy z patelni na blachę piekarnika wyłożoną papierem do pieczenia (ja wyłożyłam na spód tortownicy) i pieczemy w 175 stopniach ok. 10 min.
Przekładamy na ciepły talerz.
Podajemy z malinami, twarożkiem, polewamy miodem i posypujemy świeżo startym cynamonem.

Lubicie nietypowe połączenia?

Jeśli tak, to mam dla was propozycję obiadową.


Grillowania pierś kurczaka z sosem śliwkowym.


Przepis:

Pierś przygotowujemy według tego przepisu. 

Chodzi mi o marynatę, tej piersi nie nadziewałam.

Sos:

3 średnie pieczarki
3 średnie śliwki
Ćwiartka średniej cebuli
Pieprz, sól, tymianek, majeranek.
Masło

Pieczarki, cebulę, śliwki kroimy na kawałki.
Do rozgrzanego rondelka o grubym dnie wrzucamy cebulkę i pieczarki, chwilę smażymy i dorzucamy śliwki.
Podlewamy wodą i dusimy pod przykryciem aż śliwki puszczą sok i się rozciapają. Doprawiamy do smaku i jeszcze chwilę podgrzewamy podlewając jeśli to konieczne.
Pod koniec dodajemy trochę masła (ilość zależy jak kwaśne są wasze śliwki, masło złagodzi kwaśny smak).
Polewamy sosem pierś i podajemy.



Masz pytanie? ASK





Pam.


14 komentarzy:

  1. Dyni jeszcze nie jadłam... może czas spróbować? ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam w zeszły Halloween zupę dyniową i zakochałam się w dyni, w tym roku muszę spróbować tego omleta. : D

    PS Mogłabym mieć do Ciebie prośbę? Biorę udział w konkursie, bardzo zależy mi na wygranej, więcej szczegółów w najnowszym poście na moim blogu (http://ksiazkiiherbata.blogspot.com/2013/08/konkurs-okadkowy-dzien-1.html). Wystarczyłoby, żebyś skopiowała tytuł i autora z poprzedniego komentarza i dodała. Z góry dzięki! Mam nadzieję, że mi pomożesz. : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedyne co jadłam z dynią to placek dyniowy, chyba teraz przyjdzie czas na inne kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam dyniowe pomysły, a do tego malinowe szaleństwo :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Dynia w omlecie musi smakować genialnie!
    Haha mój poranny omlet owsiany z malinami wylądował na talerzu bardziej jako papka niż jako omlet </3

    OdpowiedzUsuń
  6. Żałuję, że w tym roku nie nacieszę się dynią z własnego ogródka :< W tamtym roku było jej pod dostatkiem. Nabrałam ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  7. boskie sniadanie ! a z dyni polecam zupke krem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. super śniadanko. U mnie ostatnio króluje cukinia której JESZCZE nie wykończyłam, ale dynia prawie w każdym śnaidaniu jej towarzyszy. Jest droga ale rodzice nie robią mi problemu i mi ją kupują. Na razie preferowałam ją w wersji zapiekanej ale myślę o śniadaniu z gotowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam dzisiaj dynię, ale nie wzięłam - mój błąd !

    OdpowiedzUsuń
  10. Omlet dyniowy MUSIAŁ być obłędnie pyszny! *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. zdecydowanie nietypowy pomysł! ale, ze raz się żyje, i świat należy do odważnych, wypróbujemy! :)
    zapraszamy: http://to-wlasnie-one.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. piękny omlecior!Ze mną jest ten problem, że nie chce mi się tej dyni obierać i obrabiać, a bardzo chętnie bym ją jadła często:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, męczące, ale moim zdaniem warto się pomęczyć ;P

      Usuń
  13. hmmm dasz rade mi podesłać taką dynie? narobiłaś mi na nią ochoty! jesień się zbliża i kolejne pyszne sezonowe smaki wkraczają ;D

    OdpowiedzUsuń