czwartek, 26 września 2013

85.



To nie jesień jest zła.

To ja jestem dziś smutna.

Dlaczego?

Nie wiem…

Jest mi zimno.

W gimnazjum żartowali, że

jak Pam ubiera długi rękaw to musi być naprawdę zimno,

bo zawsze w krótkim,

zawsze przy otwartym oknie,

zimą gdy inni się trzęśli.

A teraz sama trzęsę się jak galareta.

Co będzie za miesiąc?


Swoją drogą to chyba najzimniejszy wrzesień od dobrych paru lat…


A co jest lekiem na całe zło?

Owsianka?

Dynia?

Dyniowa owsianka! :D





Dyniowa owsianka z nektarynką (w środku), ricottą, kremem czekoladowym*, nerkowcami prażonymi w soli i cukrze, rodzynkami, świeżo tartym cynamonem

*
Jeszcze w maju mama przywiozła mi z Włoch ten krem.

Smakuje niemal identycznie jak Nutella,

jednak tu smak orzechów dominuje nad resztą.

Jest bardziej jak nugat. PYCHA!

Przepis:


50g płatków owsianych
Łyżka otrąb owsianych + żytnich
Łyżeczka siemienia lnianego
Szklanka wody
2/3 szklanki mleka
2/3 szklanki puree dyniowego**

Nektarynka, ricotta, krem czeko., nerkowce, korzeń cynamonu, rodzynki

** tym razem robiąc puree blendowałam dynię po pieczeniu razem ze skórą.

Kolor jest trochę inny przez przypieczoną skórkę, ale moim zdaniem smakuje jeszcze pyszniej!

Płatki i otręby zalewamy na noc wodą.
Rano zagotowujemy mleko, wlewamy płatki i dodajemy siemię.
Gotujemy chwilę, dodajemy dynię i gotujemy do zgęstnienia.
Podajemy z dodatkami.


Będąc wczoraj w ‘Klifie’ zaszłam do M&S.

Pokażę wam zakupy:

Płatki owsiane (zawsze używam tylko tych do owsianek)

Ciemna melasa

Masło orzechowe (po raz kolejny powtarzam, że nie rozumiem skąd ten szał na jego punkcie, moim zdaniem jest bardzo przeciętne)

Mieszanka orzechów

Nerkowce prażone z solą i cukrem

-A dla mnie coś masz?


-Nie.

- To cię ugryzę.

Masz pytanie? ASK



Pam.

19 komentarzy:

  1. Ależ jesienne, rozgrzewające zestawienie! Po takiej wspaniałej owsiance dzień musi wyglądać bardziej pogodnie:)
    Czy te płatki owsiane z M&S różnią się czymś od normalnych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem owsianka z tych płatków ma bardziej kremową konsystencję ;)

      Usuń
  2. owsianka z dynią- chyba moja ulubiona! a nerkowce w soli i pieprzu są po prostu idealne. z resztą całość wygląda pięknie
    ps. czy jesteś aby może Paaam. z V? jeśli tak- kocham i uwielbiam Twój pamiętnik, kilka razy nawet chciałam do Ciebie pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kolorowo i na pewno pysznie, wygląda cudnie i jaka to jeszcze jest bomba witaminowa przy takiej ilości owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za miesiąc będzie schyłek pięknego października, jesiennego cudownego miesiąca - nic więcej:)

    A ja jestem zmarźluchem, temperatury 30 stopniowe w lipcu nie robią na mnie wrażenia, bo dopiero wtedy, gdy wszyscy wokoło marudzą, że za gorąco - dla mnie jest w sam raz;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O Boziu, co za pyszności!!! I nerkowce do tego <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już się uzalezniłam od dynii. Mam ogromną w lodówce i jeszcze dwie nie obrane na parapecie. Po prostu dynia jest u mnie WSZĘDZIE.
    Zakupy REWELKA !
    ps. Odbierz poczte :)

    OdpowiedzUsuń
  7. miałam tą melasę, fajnie się komponuje we wszystkim co czekoladowe :) a tej włoskiej nutelli zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kiedyś miałam straszną fazę na masło orzechowe, ale mi przeszło i słoik zalega już chyba 2 miesiące. Tego szału nie rozumiem, może chodzi o to, że to taka niby słodycz, ale "zdrowa" (a PB wcale takie zdrowe nie jest...) i ją jedzą bez wyrzutów sumienia bo to "zdrowe" tłuszcze :D Trochę mnie śmieszy taki sposób myślenia, no ale... ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szał na PB rozumiem ;D Ale nie rozumiem podziwu dla masła z M&S ;P

      Usuń
    2. To jeszcze jestem w stanie zrozumieć, bo mi M&S smakuje najbardziej

      Usuń
  9. Pyszne, kolorowe śniadanie i cudowne zakupy. Ja jutro odwiedzę M&S ..;)

    OdpowiedzUsuń
  10. to masło orzechowe <3
    hej, ja też jestem zmarzluch ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że zakupy jak najbardziej udane :)
    Mam nadzieję, że owsianka Cię rozgrzala w taki chłodny dzień jak dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie sama bym teraz taką owsiankę wchłonęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. przecudne śniadanie *,* masz rację, ten wrzesień jest wyjątkowo zimny! mam wrażenie,m że zaraz wskoczymy niemal z lata w zimę o.O

    OdpowiedzUsuń