poniedziałek, 14 października 2013

103.



Rozpoczynamy nowy tydzień.

Nowe wyzwania,

nowe wrażenia,

nowe i czyste karty życia do zapisania :D

I wszystko byłoby wspaniale, 
gdyby nie to jedno ważne zmartwienie.

I nie, nie chodzi o mnie i moje chorobowe eciepecie.

Szukając wczoraj lekarstw znalazłam na samych ‘plecach’ szafy takie coś:


 
Nawet nie pamiętam kiedy to kupiłam,

ale sądząc po dacie ważności już dawno

z myślą ‘e tam, może postać’.

Tak więc w najbliższym czasie będę używała tego mleka do moich porannych miseczek ;)

Śniadanie z serii tych, które

muszą dać kopa energii na dobrych kilka godzin zalatania.




Owsianka na mleku kokosowym podana z gruszką, daktylami, orzechami włoskimi, poppingiem amarantusa, wiórkami kokosa w jogurcie z syropem orzechowym posypana cynamonem i polana miodem

Przepis:

50g płatków owsianych
Łyżka mieszanki otrąb
Łyżeczka siemienia lnianego
2/3 szklanki wody
Szklanka mleka kokosowego
Szczypta soli

Jogurt:

Mała gruszka
Daktyle, wiórki kokosowe, amarantus, orzechy włoskie- według uznania
2 łyżki jogurtu naturalnego
Łyżeczka syropu orzechowego do kawy

Dodatkowo: kora cynamonu, miód

Płatki i otręby zalewamy na noc wodą.
Rano zagotowujemy mleko, wlewamy płatki, dodajemy sól i siemię.
Gotujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Gruszkę i daktyle kroimy na kawałki.
Jogurt mieszamy z syropem i zalewamy tym gruszkę, mieszamy, dodajemy pozostałe bakalie.
Owsiankę podajemy z dodatkami oprószoną cynamonem i polaną miodkiem.

Masz pytanie? ASK


Pam.

16 komentarzy:

  1. Miseczka jak zwykle pełna pyszności ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A piłam kiedyś to, całkiem dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem fajnie wygląda to mleko, hm z chęcią bym spróbowała. A owsianka wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. miałam je już, też robiłam raz na nim owsiankę i przyznam, ze bardzo mi smakowało :) dobry pomysł ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki kokosowy akcent na pewno sprawił, że owsianka była smaczniejsza ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę dużo właśnie Tego kopa na cały tydzień :) Mleczko kokosowe jeszcze jest mi nieznane..

    OdpowiedzUsuń
  7. wypasiona miseczka ;)
    Ciekawe to 'mleko', chciałabym go spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, jakie bogactwo w jednej miseczce! :D
    Ciekawa jestem jak smakuje takie mleko ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spotykałam takie mleczka, powyżej 13 % tłuszczu, ale takiego jeszcze nie:)
    Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ten syrop <3 Musi smakować genialnie jako dodatek do owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam konsystencję tej owsianki, wyglada tak delikatnie !

    OdpowiedzUsuń
  12. Po prostu niebo w gębie. Czekam na kokosowe przepisy :P
    Ps. twój pomysł na pudełeczkowe naleśniki do szkoy już podchwyciłam. U mnie były z łososiem

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, pamiętasz moze gdzie dostałaś to mleko ?

    OdpowiedzUsuń