środa, 6 listopada 2013

126.

Zimno się zrobiło...
Jestem ciekawa czy w tym roku też Boże Narodzenie będzie suche, 
a Wielkanoc (w przyszłym roku) biała i pod zaspami śnieżnymi :P


Kolejny śniadaniowy debiut.
Nie jednoporcjowe ciasto a jednoporcjowe muffiny :D

Pobiegowe, jesienne, 
słodkie, aromatyczne i pyszne:






Owsiane marchewkowe muffiny korzenne z rodzynkami z poppingiem, sezamem, słonecznikiem podane z gruszką, serkiem wiejskim z miodem i cynamonem

Przepis:

40g mąki owsianej
20g mąki pszennej pełnoziarnistej
Małe jajko
Średnia marchewka
4 łyżki mleka sojowego
Łyżeczka oleju rzepakowego
Łyżeczka miodu
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Soda oczyszczona z czubka noża
Przyprawy: cynamon, do piernika, szczypta soli
Garstka rodzynek

Popping amarantusa, sezam, słonecznik, cukier trzcinowy
Gruszka, wieśniak, miód, kora cynamonu

Jajko miksujemy z miodem, olejem i mlekiem.
Przesiewamy mąki, proszek, sodę, przyprawy. Miksujemy.
Dodajemy startą na małych oczkach marchewkę, rodzynki i mieszamy.
(Odstawiłam ciasto na noc).
Przekładamy do foremek na muffiny, posypujemy sezamem, poppingiem, słonecznikiem i cukrem trzcinowym.
Pieczemy w 180 stopniach ok 20 min i 5 min w 150 (do suchego patyczka).
Studzimy, podajemy z dodatkami.

Wystarczy po prosu uwierzyć, że 
mam w sobie wystarczająco dużo siły.
Takie proste,
 a najtrudniejsze...

Pytania?

Pam.

11 komentarzy:

  1. Moja słabość - muffiny <3
    Prezentują się bardzo apetycznie, skusiłabym się na takie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne muffiny, przepis wezmę, bo w weekend będe piec muffiny, szukam kilku przepisów, żeby zebrać to w marchewkową całość:))

    A czy Wigilia będzie w deszczu, a Wielkanoc w śniegu... żadna mi to różnica!:)) Grunt, że Wigilia jest niedługo, w grudniu, kiedy jest chłodno i szybko zapada zmrok... A Wielkanoc? Im zimniejsza, im bardziej zaśnieżona - tym lepiej dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie puchatki :) śliczne, miękkie i słodkie mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, takie muffiny to chętnie bym zjadła! :D
    Masz siłę, jestem pewna. Uwierz w siebie :*

    OdpowiedzUsuń
  5. marchewkowe? owsiane? korzenne? przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm ... nie ma to jak jednoporcjowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają tak apetycznie w środku...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Marchewkowe i w dodatku z cynamonem! Musiały być pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  9. aaaa,owsiane i marchewkowe <3 coś dla mnie!
    mam nadzieję, że choć trochę tego śniegu na święta będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jakiej mi narobiłaś ochoty na korzenne muffinki :-)

    OdpowiedzUsuń