poniedziałek, 11 listopada 2013

131.

Flagi wywieszone?
Dzisiejszy dzień należy odpowiednio świętować.
Co to za dzień?
Gratisowy dzień weekendu :D

Ja rozpoczęłam go standardowo 
od biegania i pysznego śniadania.

Omlet na blogu był już nie jeden.
Niestety mimo wszelkich starań omlety zawsze mi opadają.
Nie ujmuje im to smaku, ale na pewno ich wygląd na tym traci.
Postanowiłam, że będę smażyć omlety tak długo
aż chociaż w połowie osiągną taką grubość i puszystość jak u Was! 

I z dzisiejszego byłam bardzo zadowolona :D
Prawdziwy biszkoptowy, sycący omlecik.

Wyglądał tak:






Omlet biszkoptowy z miodowym twarożkiem grani, śliwką, cynamonem, gorzką czekoladą, tahini

Inspirowałam się przepisem Klaudii.

Przepis:

2 żółtka
2 białka
45g mąki pszennej pełnoziarnistej
Soda oczyszczona z czubka noża
Stewia
olej kokosowy do smażenia

Trochę twarożku i miodu, śliwka, czekolada, tahini, kora cynamonu

Białka ubijamy na sztywną pianę.
Na niskich obronach miksera dorzucamy po jednym żółtku i krótko miksujemy.
Przesiewamy mąkę, stewię i sodę, łączymy łyżką.
Przekładamy ciasto na rozgrzaną patelnię przetartą tłuszczem.
Smażymy pod przykryciem ok. 7 min z każdej strony.
Podajemy z dodatkami.

Zostałam nominowana przez Karolinę do Liebster Blog. 
Dziękuję bardzo :)

1.Co się stało, że podjęłaś decyzję o założeniu bloga?
Od bardzo dawna obserwowałam kilka blogów, a po maturze postanowiłam dołączyć do tej 'sekty' :P
2. Wolisz dostawać czy dawać prezenty?
I to i to sprawia mi radość.
3. Wierzysz w miłość na zawsze?
Nie doświadczyłam takiej na razie więc ciężko powiedzieć. Chyba, że mówimy o miłości w rodzinie.
4. Jesteś uporządkowana i dobrze zorganizowana czy lubisz bałagan i spontaniczność?
Zdecydowanie to pierwsze.
5. Co sprawia, że się resetujesz i odżywasz po ciężkim tygodniu?
Kurczę, ja chyba się w ogóle nie resetuję i nie odpoczywam ;P
6. Twój przyjaciel robi Ci niespodziankę i zgłasza się do Ugotowanych, co podasz na trzydaniowy obiad gościom?
Zupę- prawdopodobnie krem z pora z serem pleśniowym
Danie główne- Ładnie podane Tagiatelle z łososiem, zielonym groszkiem, sosem na bazie śmietanki i orzechami pini
Deser- Klasyczny waniliowy sernik z gorącymi malinami i gorzką czekoladą.
To mi do głowy przychodzi, ale pewnie uległoby modyfikacji :P
7. Z jaką rzeczą się nie rozstajesz?
Z butelką wody.
8. Samotność, druga połówka czy paczka znajomych?
Zależy od nastroju.
9. Chciałabyś być sławna i rozpoznawalna?
Nie.
10. Jakie jest Twoje największe marzenie? (Nawet jeśli jest totalnie nierealne i prawdopodobieństwo jego spełnienia wynosi mniej niż 0,00000000000001%)
Zwolnić bieg czasu.
11. Potrafisz wymienić chociaż 5 cech, które w sobie lubisz? Jeśli tak, to jakie?
Uparta, systematyczna, obowiązkowa, empatyczna, wytrzymała.
Większość z tych cech są za razem zaletami jak i utrapieniem. 
Do odpowiedzi na te same pytania zapraszam:


Pytania?

Pam.

14 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację :) Myślę, że uda mi się odpowiedzieć już jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyszedł naprawdę idealny! taki puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 11 listopada kojarzy Ci się tylko i wyłącznie z wolnym dniem weekendowym? Przykre. Nie wiem czy pamiętasz, ale tego dnia w 1918 Polska po 123 latach odzyskała niepodległość. Ja też nie jestem wielką fanką historii, ale takie wydarzenie należy pamiętać, chociażby przez pamięć dla ludzi, którzy zginęli, abyś teraz mogła być w wolnym kraju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój omlet wygląda bardzo smakowicie :) Chciałabym się zmobilizować do wczesnego wstawania i biegania przed pracą :)
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj zjadłabym takiego omleta ale co się biorę do przekręcenia to mi się rozpada i muszę go wyrzucić :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłaś mi ochotę na omlet ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć :) Piszę w pewnej sprawie. Jestem studentką II roku na kierunku GiZP na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Przeprowadzam ankiety na temat społeczeństwa obywatelskiego i ogólnej znajomości organizacji pozarządowych. Wyniki chciałabym wykorzystać w pracy semestralnej :) stawką jest zwolnienie z egzaminu i chciałam się zapytać czy mogłabyś jedną albo nawet obydwie ankiety wypełnić ? dla Ciebie do 5-7 minut a dla mnie to bardzo wiele :) z góry dziękuję za pomoc.
    http://www.ebadania.pl/18b426fdaef37da9
    http://www.ebadania.pl/24fd581ed5614005

    OdpowiedzUsuń
  8. mi też na początku nie wychodziły, kwestia czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mega pyszne :)
    Gratisowe dni górą !! (◠△◠✿)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za nominację - odpowiem na pewno :)
    Jak ślicznie podany omlet! Chyba stworzę coś podobnego na kolację :D

    OdpowiedzUsuń
  11. rzeczywiście dzisiaj królują omlety na blogach! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oj wcale tak bardzo nie opadł :) pysznie podany!

    OdpowiedzUsuń