wtorek, 19 listopada 2013

139.

Obudziłam się bez głosu...
Tia, jesień= Pam ma zapalenie krtani, tchawicy lub jeszcze czegoś innego śmiesznego.
Jak już uda mi się wydobyć z siebie cokolwiek to 
jest to jazgot przypominający dźwięk hamującego pociągu.
Eee tam, ważne, że w przeciągu dnia trochę przechodzi :P

A dziś pyszne, słodkie i cieplutkie śniadanie 
przed całym uczelnianym dzionkiem:



Owsianka chałwowa na mleku sojowym z pomelo, granatem, chałwą, surowym ziarnem kakaowca i suszoną żurawiną

Wybaczcie jakość zdjęć- oświetlenie...

Przepis:

Pół szklanki płatków owsianych
Łyżka mieszanki otrąb
Łyżeczka siemienia lnianego
2/3 szklanki wody
2/3 szklanki mleka sojowego
Bardzo pełna łycha tahini
Szczypta soli

Kawałek pomelo i chałwy, garstka ziarna kakaowca, granata i suszonej żurawiny

Płatki i otręby zalewamy na noc wodą. Rano wlewamy do garnuszka i zalewamy mlekiem sojowym. Solimy, dodajemy siemię lniane i gotujemy do zgęstnienia. Dodajemy tahini, mieszamy.
Podajemy z dodatkami.

Jedna z najlepszych owsianek.
Tahini stało się moją ogromną miłością, dodaję je do niemal wszystkiego. 
Mówta co chceta, ale bije nawet wielbione przez wszystkich Peanut Butter :D


I ciąg dalszy odpowiadania na nominacje do Liebster Blog.
Dziękuję bardzo dziewczyny :*

Pytania Natalie:

1.Ulubione świąteczne ciasto ?
Sernik lub wspomniany wczoraj tort chałwowy :]
2.Mieszkasz w domu czy mieszkaniu ?
W domu.
3.Ulubiona liczba?
25
4.Masz zwierzaka ? Jeśli tak jakiego i jak się wabi ?
Golden retriever- Zoya, 
Ptaszki zeberki 3 sztuki bez imion :P
No i do niedzieli moja szczurzyna Lotunia, po której klatki wciąż nie uprzątnęłam ;(
A kiedyś miałam jeszcze niezliczoną ilość rybek, z 7 chomików, 2 żółwie i pająki pod łóżkiem :P 
5.Coś czego kiedyś nienawidziłeś jeść a teraz lubisz ?
 Cebula :P 
Nic innego mi nie przychodzi do głowy.
6.Ulubiony owoc?
Pytanie na które odpowiedź jest niemożliwa do udzielenia :P
7.Ulubione warzywo?
 Patrz pkt. 6.
8.Co myślisz o szkolnym w-f ?
Jeżeli trafisz na dobrą nauczycielkę, zdystansowaną do siebie i swojego przedmiotu to potrafi to być na prawdę fajna lekcja :)
9.Czego najbardziej nie lubisz w szkole ?
Na studiach już jestem i póki co lubię wszystko, ale kiedyś najbardziej nie lubiłam wszechogarniającego smrodu stołówki i tłumienia indywidualności poszczególnych ludzi.
10.Wymarzony gwiazdkowy prezent ?
Nie mam nic takiego, albo właśnie mam za dużo, że nie potrafię odpowiedzieć ;]
11.Nutella , miód czy masło orzechowe ?
Patrz pkt. 6 i 7! 
Co to w ogóle za pytania są? ;D

Pytania Tenatalii:

1. Ulubione danie na Boże Narodzenie.
Pierogi z kapustą i grzybami <3 i="">
2. Gdzie byłaś w ostatnie wakacje?
W Zakopanem na 2 tygodnie, a tak to jednodniowe wypady za miasto.
3. Jakie programy najchętniej oglądasz w tv?
Ogólnie mało oglądam tv i nie mam nic ulubionego.
4. Jak miałaby wyglądać wymarzona kuchnia?
Duża i przestronna, a zarazem niezbyt rozlazła, żeby wszystko było pod ręką. 
Słoneczna, jasna, z duuużym stołem na środku :D
No i perfekcyjnie wyposażona :P
5. Czego nie lubisz jeść na śniadanie?
Nie wiem :P 
Ogólnie produktów, których nie lubię jeść na żaden inny posiłek.
6. Ulubiona bajka z dzieciństwa.
Piękna i Bestia, 
a z kreskówkowych seriali to Dzieciaki z klasy 402, Świat według Ludwiczka
ciężko się zdecydować bo inne też lubiłam równie mocno :P
7. Jakich owoców nie lubisz?
Mandarynek, nie przepadam też za pomarańczami i mango.
8. Czy i jak obchodzisz Mikołajki?
Pewnie, że obchodzę. 
Zostawiając na talerzyku ciasteczka i szklankę mleka.
Czekam, czekam aż Mikołaj przyleci, ale zawsze niestety zasypiam i rano prezenty są, ciastek i mleka nie ma, a ja znów nie zobaczyłam Mikołaja :(
9. Długopis czy pióro?
Długopis.
10. Upał czy mróz?
I jedno i drugie bywa upierdliwe, ale jednak wolę upał.
11. Jesień czy wiosna?
Jesień! :D

Jutro z uwagi na wolne przedpołudnie dodam swoje pytania i nominacje :)

Pytania?

 
Pam.

9 komentarzy:

  1. wszyscy na smak Boże Narodzenia odpowiadają pierogi z kapustą i grzybami :) ale mi też przede wszystkim kojarzy się z piernikiem i makówkami :)
    ziarna kakaowca bardzo mi ostatnio posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od zeszłego roku danie, które kojarzy mi się ze Świętami to tradycyjna śląska moczka. Dostałam mały słoiczek na skosztowanie od mamy mojego chłopaka i przepadłam <3 Już się nie mogę doczekać, aż znowu będę mogła ją zjeść.
    Śniadanie wygląda apetycznie, ale nie cierpię chałwy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierogi z kapustą i grzybami - ooo też lubiem <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za odpowiedzi :) Też nie lubię mandarynek i pomarańczy za bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za odpowiedzi :D
    A ta chałwa w Twojej miseczce wygląda nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubisz mandarynek?! Buuuu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No w takim razie tahini ląduje na moją listę do kupienia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. narobiłaś mi ochoty na chałwę ;)

    OdpowiedzUsuń