poniedziałek, 25 listopada 2013

145.

Tak więc dziś rozpoczynam moją ostatnią 'nastkę'.
Chciałam powiedzieć, że mi przykro z tego powodu, 
ale jak mogę rozpoczynać swój kolejny rok od słów 'przykro mi'?
O nie!
Mam masę postanowień, planów, marzeń i celów do realizacji.
Bo to właśnie w urodziny zawsze w głowie rodzą mi się pomysły, podsumowania itp. 
Nigdy nie robię postanowień noworocznych. 
Zmiana kalendarzy mniej dla mnie symbolizuje niż właśnie rocznica dnia w którym się narodziłam. W którym wyszłam na świat.


A Wy dziewczyny jesteście cudowne :*
Nie przypuszczałam, że tyle osób zechce mi dziś towarzyszyć przy wspólnym śniadanku :)
Dziękuję bardzo, przyznam, ze bardzo miło mi się zrobiło.
Drobiazg, a tak cieszy :)

Ogromną zaletą owsianki poza pysznym smakiem i walorami zdrowotnymi jest to, że szybko się ją przygotowuje.
Żeby jednak nie była to zwyczajna, codzienna owsianka zrobiłyśmy owsianki 
budyniowe, czekoladowe, budyniowo- czekoladowe 
no i jeszcze ja się uparłam na dodanie do mojej miseczki kawałka pięknej błyszczącej cukinii :P

Dziękuję bardzo za wspólne śniadanko:
Cathy, (najlepsze życzenia z okazji imienin :*)
 a Navynut  dziś bardzo zgrzeszyła i 
wybiegła z domu bez śniadania, ale wspólnie zjemy jeszcze w tym tygodniu :D





Budyniowo- cukiniowa owsianka kakaowa z bananem, malinami, babcinymi wiśniami w syropie, gorzką czekoladą, suszoną żurawiną, orzechami macadamia prażonymi z solą i cukrem i z kolorową posypką

Przepis:

Pół szklanki płatków owsianych
Łyżka otrąb
Łyżeczka siemienia lnianego
Szklanka wrzątku
2/3 szklanki mleka sojowego
2 łyżki kakao + trochę wrzątku
Łyżka proszku budyniowego czekoladowego + kilka łyżek zimnej wody
Kawałek cukinii
Szczypta soli

Kawałek banana, maliny mrożone, wiśnie w syropie, orzechy macadamia, suszona żurawina, gorzka czekolada, posypka cukrowa

Płatki i otręby zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 5 min.
Zagotowujemy mleko sojowe, rozpuszczamy kakao, dodajemy płatki, siemię i sól.
Gotujemy do zgęstnienia dodając startą na grubych oczkach cukinię.
Ja przygotowałam to wieczorem.
Rano zagotowujemy na dnie garnuszka trochę wody, dodajemy płatki i budyń rozprowadzony w wodzie. Gotujemy chwilę. 
Podajemy z dodatkami.

A teraz lecę na urodzinowe kolokwium 
z biologicznych podstaw funkcjonowania organizmu :D
Ale po takiej misce czekoladowej papki mam masę energii, więc cały dzień na nogach mi nie straszny :D

PS. Za oknem sypie śnieg! 
Idealny prezent dla miłośniczki jesieni i zimy :D

Pytania?

 
Pam.

20 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego! Na następną okazję my też zjemy wspólne śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. a jakaś biba się szykuje? :D
    wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się Twoje kolokwium! Jako miłośniczka i pasjonatka biologii mogłabym być słuchaczem na Twoim kierunku:))

    Sylwester to głupie i sztuczne święto, urodziny to jednak coś poważniejszego, pewien symbol. Chociaż dla niektórych to tylko kolejny dzień w roku...

    Życzę Ci, abyś była zdrowa. Bo to jest najważniejsze w życiu. Zdrowa fizycznie i zdrowa na duszy, w sercu i w umyśle. żebyś zdołała przepędzić demony, obsesje i perfekcjonizm. Nauczyła się żyć w symbiozie z własnymi porażkami, uśmiechem, łzami, nieudanymi planami, radosnymi chwilami, z ludźmi, bez ludzi... żebyś sobie pięknie radziła na studiach i dostała jakieś fajowe prezenty, bo nie oszukujmy się, ale urodziny również i od tego są!

    :)))
    Uściski serdeczne:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm...przez wiele lat sądziłam ze mam urodziny w zimie nie w jesieni, bo prawie każdego roku padał na nie śnieg. W tym to ty masz to szczęście. Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego i spełnienia najskrytszych marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najwspanialszego! Wielu sukcesów, samych dobrych ludzi Cię otaczających oraz jak najmniejszej ilości życiowych trudności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sto lat , sto lat niech żyje , żyje nam ! :D
    Bardzo mi miło było jeść wspólną urodzinową owsiankę !
    Twoja wygląda cudownie !

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiegoooo Najlepszego :* Dużo zdrówka, uśmiechu na twarzy, pełno radości, pogodności, samych miłych chwil. Byś dążyła tylko do przodu, nie patrzyła w przeszłość, a żyła tym co jest teraz. Byś mogła być szczęśliwa i by mogły spełnić się twoje najskrytsze marzenia :) Sto Lat !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale napakowana miseczka! Pycha!
    Życzenia masz u mnie na blogu :*
    Sto lat! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda jak niebo w noc sylwestrową. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nawet nie wiem od czego zacząć życzenia.. Przede wszystkim życzę Ci, żebyś starała się patrzeć na świat z uśmiechem i optymizmem, bo wtedy wszystko jest łatwiejsze; żebyś miała kochającą rodzinę i przyjaciół, u których będziesz mogła znaleźć oparcie; żebyś była zdrowa; żeby spełniły się Twoje plany i marzenia i żebyś była szczęśliwa! :*

    I również dziękuję za życzenia imieninowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Życzę Ci wszystkiego, co najlepsze! Spełnienia najskrytszych marzeń i osiągnięcia zamierzonych celów. Potraktuj te urodziny jako początek czegoś nowego, lepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. spełnienia marzeń i wiary w siebie ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem czy wchodzisz jeszcze na Vitalię, więc tutaj też życzę Ci wszystkiego co najlepsze na każdy dzień :-) Mam nadzieję, że dzisiejszy dzień był dla Ciebie udany i przyjemnie go spędziłaś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. gdzie jest świeczka? co to za urodziny bez świeczki w owsiance!
    mogłabym Ci życzyć wielu rzeczy, ale napiszę tylko to, co najważniejsze: zdrowia i uśmiechu Ci życzę :)
    a wiesz, że jak zaczął dziś padać śnieg to pomyślałam ,,Pam ma pierwszy śnieg jako prezent"? ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkiego najlepszego :) Ciesz się życiem i bierz z niego to co najlepsze :) Owsianka mega urodzinowa :) Fakt świeczki brak :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkiego najlepszego, dużo radości i mnóstwa szczęśliwych dni :) Te malinki wyglądają nieziemsko i przypominają o wakacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkiego co najlepsze! Żeby wszystko się dobrze ułożyło w Twoim życiu;)

    OdpowiedzUsuń