wtorek, 3 grudnia 2013

153.

Wiedziałyście, że sutki rozwijają się między 15, a 18 tygodniem życia płodowego?
Że między 23, a 26 tygodniem fale mózgowe płodu działają tak jak u noworodka?
A o tym, że nocyceptory pojawiają się już w 7 tygodniu życia zarodkowego 
(bo jeszcze nie płodowego) wiedziałyście?

Ja z takich właśnie fantastycznych faktów z życia moruli, blastuli, embrionu, płodu i noworodka za parę godzin będę pisać kolokwium. 

Liczę na pytania testowe i łut szczęścia...
No i na wasze kciuki, pliiissss....

Śniadanie przed długim i niełatwym wtorkiem:






Budyniowa owsianka waniliowa na mleku ryżowym z bananem i śliwką (w środku) z płatkami migdałowymi i rodzynkami prażonymi w miodzie ze świeżo tartym cynamonem i czekoladą migdałową

Przepis:

Pół szklanki płatków owsianych
Łyżka mieszanki otrąb
Łyżeczka siemienia lnianego
2/3 szklanki wody
2/3 szklanki napoju ryżowego waniliowego
1/3 laski wanilii
Łyżka budyniu waniliowego + 1/3 szklanki mleka ryżowego
Szczypta soli

Śliwka, banan, płatki migdałowe, miód, rodzynki, kora cynamonu, czekolada

Płatki i otręby zalewamy na noc wodą.
Rano zagotowujemy mleko, dodajemy płatki, sól i siemię, ziarenka wanilii i pozostałą laskę.
Gotujemy do zgęstnienia. Dodajemy rozprowadzony w mleku budyń.
Gotujemy do uzyskania gęstej konsystencji, wyjmujemy laskę wanilii.
Podajemy z dodatkami.

Tego mi było trzeba :)
Niezawodna, rozgrzewająca, pyszna owsianka :]

Pytania?

 
Pam.

12 komentarzy:

  1. Kciuki masz jak w banku. :D
    Tych wszystkich rzeczy nie wiedziałam, ale na pewno to nie jest takie straszne i trudne. ;)
    Udanego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiedziałam, wiedziałam!
    Bo kiedyś o tym dużo czytałam:)
    Powodzenia i oby pytania Ci podeszły;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem jak ty to robisz, ze u ciebie nawet zwykla owsianka wygląda tak fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ranking śniadaniowych blogów, powiedz co myślisz! ZAGŁOSUJ!!
    http://www.survio.com/survey/d/I2Y1B1E8I8S4J5U0X

    OdpowiedzUsuń
  5. morulę wpisuję na listę ulubionych słów, która ostatnio znacznie sie wydłużyła z tytułu rozszerzonej biologii ;) kciuki przytrzymane!
    rozczulają me serce te czekoladki z kalendarza w śniadaniach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po takim śniadaniu na pewno pójdzie Ci dobrze na kolokwium :) Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo cynamonu! Idealnie na taki cięższy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że kolokwium poszło dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta czeko <3
    Ciekawe i interesujące rzeczy ... nie wiedziałam o tych sutkach ! :O XD

    OdpowiedzUsuń
  10. Pewnie już po kolokwium, ale moje kciuki i tak masz jak w banku ;))
    Uwielbiam te czekoladki adwentowe - są urocze! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam takie brązowe kolorki w owsiance <3

    OdpowiedzUsuń