sobota, 14 grudnia 2013

164. Przepis na ciasto

Jak widzicie są zmiany na blogu.
Niestety nie mam absolutnie drygu do tworzenia komputerowych cudów 
(w tym miejscu muszą być pozdrowienia dla Sanmy :*).

Chciałam jednak mieć jakikolwiek akcent świąteczny.
Kolor czerwono- złoty zawsze kojarzył mi się z 
bordowymi bombkami na choince otulonymi złotym łańcuchem, 
czerwonymi jabłkami w złotym karmelu, 
czerwono-złotymi lampkami na sklepowych wystawach, 
więc i u mnie niech będzie bordowo-złoto :]


Wczorajszy dzień w końcu nie był tak leniwy jak myślałam, ale za to niezwykle przyjemny.

Korzenny zapach ciasta- o tak! Upiekłam wspaniałą babkę. Jak pachniało!
Romansowałam z biologią ( a raczej biologicznymi podstawami funkcjonowania organizmu), 
bo kocham się uczyć tego przedmiotu :)
Wspaniały spacer w ciemnościach,  wiecie, że teraz są najkrótsze dni? Jeszcze trochę i znów zacznie przybywać dnia.
I trochę nicnierobienia. 

A dziś na śniadanie moja ukochana dynia!
Tak dawno jej tu nie było, a jadam ją praktycznie codziennie :D

Słodkie dyniowe placki z chrupiącymi ziarnami kakaowca i cudowną cierpką pigwą w słodkim syropie Anielskich Przysmaków. 
Co prawda na etykietce jest napisane, żeby dodawać ją do herbaty, 
ale ja od razu po położeniu pierwszego placuszka na patelnię wiedziałam, że będzie się z nimi komponowała idealnie.






Dyniowe placki owsiane z surowym ziarnem kakaowca podane z gruszką, pigwą w syropie, świeżo tartym cynamonem, jogurtem naturalnym, Ritterką karmelowo-orzechową

Przepis:

Ok. 50g mąki owsianej
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta soli
Soda oczyszczona z czubka noża
Płaska łyżeczka cukru trzcinowego
Łyżka jogurtu naturalnego
Małe jajko
3-4 czubate łyżki puree z pieczonej dyni
Łyżka stopionego masła
Garstka surowego ziarna kakaowca

Kawałek gruszki, pigwa w syropie, kora cynamonu, jogurt nat., czekolada

Jajko, masło, jogurt, puree miksujemy.
Przesiewamy mąkę, proszek, sodę, dodajemy cukier, sól, miksujemy.
Odstawiamy najlepiej na całą noc.
Dodajemy ziarno kakaowca, mieszamy.
Smażymy na wolnym ogniu na suchej patelni teflonowej pod przykryciem z obu stron.
Podajemy z dodatkami.

Pochwalę się też cudownym ciastem:




Konsystencją przypomina ciężkie, klejące brownie, a smakiem piernik. 
Jednym słowem ideał. 
W Święta sprawdzi się na pewno.
Tzn. nie to, ale następne :P
Korzystałam z tego przepisu, ale wprowadziłam swoje zmiany.



Podaję więc przepis z moimi zmianami:

160g Golden Syrup* 
Pół szklanki mleka sojowego
Pół szklanki cukru trzcinowego
125g masła
3 jajka
2 szklanki mąki pszennej
Łyżeczka proszku do pieczenia
3 duże łyżki przyprawy do piernika
Pełna łyżeczka cynamonu
Gwiazdka anyżu
Płaska łyżka kakao
Szczypta pieprzu
Kilka kostek gorzkiej czekolady

* w oryginale jest miód, ale dawno temu kupiłam złoty syrop i już się data kończy, tu się sprawdził idealnie

Na wolnym ogniu podgrzewamy syrop, mleko, cukier, masło z gwiazdką anyżu aż roztopi się masło.
Wyjmujemy gwiazdkę, przelewamy wszystko do dużej miski, czekamy aż lekko przestygnie.
Przesiewamy wszystkie suche składniki, wbijamy jajka. Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.
Dodajemy posiekaną czekoladę, mieszamy.
Przelewamy ciasto do formy na babkę lekko natłuszczonej i obsypanej mąką.
Pieczemy ok. 50 min. w 180 stopniach.
Wyjmujemy z piekarnika i nie wyjmujemy z formy dopóki całkowicie nie ostygnie!!
Obsypujemy cukrem pudrem.



Z przepisu wychodzą 2 takie talerzyki ciasta.
Już prawie nic nie zostało :P

Pytania?
 

Pam.

18 komentarzy:

  1. To nie ładnie tak kusić pysznym ciachem z rana:)takiego połączenia pigwy nie znałam ciekawe.Pozdrawiam Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie się prezentuje ta placuszkowa wieża! :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pychota! Ja już dawno dyni nie widziałam... Uwielbiam połączenie mąki owsianej z dyniowym puree! A ciasto wygląda świetnie, takie przyprószone "śniegiem". Zjadłabym!

    OdpowiedzUsuń
  4. Placki fajne, ale mnie bardziej urzekło ciaaacho. *.*
    Och, dzięki za przypomnienie o tym, że zaraz zacznie przybywać dnia, zdecydowanie mnie pocieszyłaś tą perspektywą. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dynia - zatęskniłam za nią.. Ale świątecznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpisałam Ci na komentarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak apetycznie! Cudna góra dyniowych placków i to ciacho... Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ta babka wygląda tak niesamowicie kusząco - brownie i piernik w jednym to chyba ideał :D
    Ale ładnie świątecznie się zrobiło na Twoim blogu. Również ze świętami kojarzą mi się kolor czerwony i złoty, zawsze mam takie bombki na choince :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z rana takie pyszności??? Powinnaś się wstydzić ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. znam ból nieumiejętności zrobienia czegoś estetycznego ;)
    mój przyszły tydzień upłynie pod znakiem biologii... eh
    a ciasto? ciasto proszę mi oddać :)
    co do akcji naleśnikowej- ciasto można zrobić wieczorem. wtedy usmażenie naleśników zajmuje mniej czasu niż zrobienie owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na to ciasto to bym się skusiła! Ale narobiłaś mi ochoty, zazdroszczę Twoim rodzicom(i wszystkim których poczęstujesz)! :O

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam pytać o przepis, bo wygląda fajnie to ciacho, ale widzę, że nie muszę, bo podałaś:)

    Fajnie brzmi to coś, czego się będziesz uczyć. Ja byłam wczoraj w biblio i szukałam czegoś interesującego na półkach psychologiczno-medycznych, a wyszłam z niczym, bo stwierdzilam, że nie czuję w sobie powera do wyboru, za dużo ich tam było:p przed świętami się zbiorę:p

    OdpowiedzUsuń
  13. Poooooodziel się babką i plackami , o ! :D
    Tą czekoladą kusisz :))

    OdpowiedzUsuń
  14. U Ciebie zawsze wszystko tak pięknie wygląda! Czuć na stronie święta dzięki Twoim zdjęciom wypieków i nowemu szablonowi :) Też totalnie się na tym nie znam, a PODOBNO blogspot ma tak wiele fajnych opcji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli o mnie chodzi to jestem totalnym technofobem. Też próbowałam dodać jakiś świąteczny akcent na bloga, ale nic z tego :(
    Uroczy stosik :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nic nie dziwne,że już nic nie zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo dzięki :D aczkolwiek cierpię na deficyt czasu i mój blog na razie jest... przestarzały xd powinnam zmienić klimat na zimowy

    OdpowiedzUsuń