piątek, 20 grudnia 2013

169.

Wyczytałam u Was, że dziś są klasowe wigilie :]
Tak więc życzę Wam dobrej zabawy, masy uśmiechu, 
trafionych życzeń oraz prezentów, 
no i pysznego jedzenia.

Moja ostatnia wigilia klasowa byłaby idealna, gdyby nie moja zryta główka. 
Już nigdy w życiu nie będę miała okazji wzięcia udziału w klasowej wigilii.
Ale co tam :P 
Etap szkolnej edukacji mam za sobą, a przed sobą kolejny ogromny etap życia, 
którego nie zmarnuję.
Dzięki wczorajszej terapii wiem to na pewno.
Szkoda tylko, że tak długo się przed nią broniłam.



A dzisiaj dzień na który czekam z niecierpliwością od dwóch tygodni.
Ozdabianie upieczonych 6 grudnia pierniczków! :D
No i jakieś sprzątanko by się przydało ;]

A aromatyczne śniadanie na dobre wdrożenie to tematu pierniczkowania :P


W końcu udało mi się dorwać mąkę gryczaną. 
Bardzo tęskniłam za jej smakiem :]






Pierniczkowe placki gryczane z jabłkiem, rodzynkami, migdałami podane z jogurtem naturalnym, prażonymi płatkami migdałów, świeżo tartym cynamonem, miodem gryczanym, czekoladą

To były jedne z najlepszych, o ile nie najlepsze placki.
Mąka gryczana, przyprawy korzenne, jabłko, jogurt naturalny, miód gryczany. Coś fantastycznego!

Przepis:

50g mąki gryczanej
Małe jajko
Łyżka jogurtu naturalnego
Kapka mleka (ok. 2 łyżki)
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej
Łyżeczka przyprawy do piernika
Pół łyżeczki cynamonu
Łyżeczka roztopionego masła
Małe jabłko
Garstka migdałów i rodzynek

Płatki migdałowe, jogurt naturalny, kora cynamonu, miód gryczany, czekolada

Jajko, masło i jogurt miksujemy.
Przesiewamy suche składniki i miksujemy.
Dodajemy mleko do odpowiedniej konsystencji.
Jabłko kroimy na drobne kawałki i łączymy z ciastem.
Dodajemy rodzynki i posiekane migdały.
Odstawiamy najlepiej na całą noc.
Smażymy placki z obu stron na wolnym ogniu pod przykryciem.
Podajemy z dodatkami.

A w rogu talerzyka widać kilka orzeszków.
Są to najwspanialsze orzechy świata. 
Nerkowce, pekany i macadamia prażone w syropie klonowym z cynamonem, miodem, solą. 


Już dwudziesta czekoladka z kalendarza, wiecie co to znaczy? :D


Pytania?


Pam.

24 komentarze:

  1. Ten miód gryczany wygląda cudownie <3
    A wgl wszystko (◠△◠✿)

    OdpowiedzUsuń
  2. Błagam, wyślij mi pocztą te orzechy! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłabyś skłonna? :D :)

      Usuń
    2. Byłabym :) Tyle, że wydasz majątek. One same w sobie są dosyć drogie. (W ubiegłym roku coś ok 30 zł kosztowały) te dostałam, ale na pewno nie potaniały + koszty przesyłki. I do świąt już nie pojadę do M&S, nie mam kiedy, a nie mam tak bliziutko, a po świętach może ich już nie być.

      Usuń
  3. Pokaż koniecznie pierniczki po dekoracji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszędzie pierniczkowe smaki! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta mąka ma jakiś charakterystyczny smak? Zastanawiałam się nad jej kupnem. Do czego mozna jej jeszcze używać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MA charakterystyczny posmak, ciężko mi go określić. Trochę między kaszą gryczaną a orzechami włoskimi? Nie wiem sama. Mi bardzo smakuje.
      Można używać do wszystkiego :]

      Usuń
  6. Ciekawi mnie ta mąka. Szukam jej i szukam, a wciąż nie mogę znaleźć :(
    No a placki - cudowne! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Schowaj te orzeszki, bo zjem monitor ;) :*

    OdpowiedzUsuń
  8. ... że muszę iść zjeść swoją dwudziestą, bo jeszcze nie jadłam:p

    Klasowe wigilie są wspaniałe, to znaczy... były wspaniałe. Jeden z nielicznych dni w roku szkolnym, który od początku do końca był cudowny, bezstresowy, wesoły, smaczny... cholernie za tym tęsknię, ale cóż. Każda edukacja dobiega końca;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja wiem ja wiem co to znaczy ! :D Coraz bliżej święta <3
    Te orzechy *.* Skąd ?
    Dziękuję za życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ile dałaś ?
      Chyba wiem co kupię sobie za oszczędności :D

      Usuń
    2. To był prezent, ale w ubiegłym roku kosztowały ok 30 zł... To jest świąteczna limitowana edycja, więc pospiesz się :)

      Usuń
  10. Ale grubaski - do tego pierniczkowe, czyli idealne przedświąteczne śniadanie :)
    A te orzeszki prażone z cynamonem muszą być genialne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w odpowiedzi na twój komentarz dodałam przepis na bananowy suflecik :)

      Usuń
  11. oh, ja wczoraj zaczęłam ozdabiać pierniczki i... mam już odcisk na ręce od strzykawki z lukrem :D
    powiedz mi proszę, gdzież nabyłaś to cudo w puszce? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się,że u Ciebie lepiej :) ja też miałam dzisiaj Wigilię klasową, chciałam nie jeść ... ale w połowie stwierdziłam,że to nasza ostatnia wieczerza i pojadłam,nie żałuję :) A Twoje placuszki *.*, po południu będę robić pierniczki,nie mogę się doczekać. Ale się rozpisałam xd

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pozytywnych słów na wstępie. Powiem Ci, że trochę mnie zmotywowały. Tak trzymaj! :)
    Chce takie orzechy. Muszę je mieć! ;)
    Placuchy przecudowne.
    Miłego dekorowania pierniczków. Mam nadzieję, że się nimi potem pochwalisz!

    OdpowiedzUsuń
  14. wigilijki klasowe są fajne, jeśli się ma dobrych znajomych ;) można miło spędzić czas i smacznie oczywiście! :)
    te smaki w placuszkach nie mogły nie smakować fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Te placuszki wyglądają niesamowicie apetycznie! I do tego miód gryczany, który bardzo lubię :)
    Brak wigilii klasowych ma swoje dobre i złe strony ;) Zresztą, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie taką zorganizować (może tylko w mniejszym gronie) :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciesze się, że zdecydowałaś się na terapię. Zobaczysz, że już za pół roku będzie duużo lepiej :*

    OdpowiedzUsuń