sobota, 11 stycznia 2014

191.

Wkrótce 200 śniadanie.
Sama jestem pod wrażeniem.

Wrażenia z wczoraj?
Smutny dzień, wichura, ulewa.
Deszcz przynajmniej maskował łzy na cmentarzu...
Ale później było przyjemnie.
Poznałam część rodziny, o której istnieniu nie miałam pojęcia.
Co prawda to dziesiąta woda po kisielu, ale to nieważne. 
Ciekawie było wsłuchiwać się we wspomnienia taty i jego bliskich, 
z których część sam widział ponad 50 lat temu...


A teraz czas na weekend.
Tak zwany naukowy weekend :P

A żeby się lepiej uczyło trzeba zjeść pyszne śniadanko:






Waniliowa kasza jaglana na mleku sojowym z awokado, pomelo, daktylami, czekoladą Ritter kokosową i prażonymi wiórkami kokosa

Przepis:

60g kaszy jaglanej
Łyżeczka siemienia lnianego
1,5-2 szklanki wody
2/3 szklanki mleka sojowego
1/2 laski wanilii
Szczypta soli

Kawałek awokado, pomelo, czekolady Ritter kokosowej, garstka wiórków kokosowych, kilka daktyli

Kaszę płuczemy pod strumieniem zimnej wody.
Zagotowujemy wodę. Wrzucamy kaszę na osolony wrzątek i gotujemy ok. 15 min.
Po tym czasie zalewamy kaszę mlekiem sojowym, dodajemy ziarenka i pozostałą laskę wanilii.
Ja odstawiłam to na całą noc pod przykryciem.
Rano zagotowujemy kaszę, dodajemy siemię, wyjmujemy laskę wanilii, gotujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Podajemy z dodatkami.

Pytania?
 
Pam.

21 komentarzy:

  1. Ta czekolada jest moją ulubioną! Z takimi dodatkami Twoja jaglanka podbija moje serce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Stypy z jednymi dziela, z drugimi lacza. Na pogrzebie babci, pamietam, tata nie wzruszal sie podczas samej ,,ceremonii"a wlasnie wtedy, gdy spotkal sie z rodzina, z ktora nie mial kontaktu od lat dzieciecych.
    To ten, uczymy sie dzis i jutro razem, rozumiem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i teraz to się można uczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. o, widzę jedną z moich ulubionych ritterek :D świetne śniadanei na siłę do nauki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale napakowana miseczka! Zdecydowanie pomoże Ci w nauce :) Miłego dnia! ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja życzę Tobie by ten uśmiech był prawdziwy i nie przez łzy, ale na prawdę z radości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie mam zamiaru uczestniczyć w stypie, niezrozumiałe spotkanie rodzinne - dla mnie. Pozbawione głębszego sensu, chociaż rozumiem, o jaki sens może chodzić tym, którzy ją urządzają i to szanuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda i z pewnością smakuje idealnie :)
    Urocza miseczka :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Też miałam dzisiaj jaglankę na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda jak oprószona śniegiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pełnia miska, pełnia szczęścia ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale napakowana ! Tak wczoraj był paskudny dzień , myślałam że mnie zdmuchnie tak wiało :<

    OdpowiedzUsuń
  13. Pam, masz wiadomosc :) jak zrobisz sobie przerwe na odparowanie mozgu po nauce, to zjarzyj kiedys, prosze, na maila :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Strasznie pyszne są te Twoje śniadania :) zrobiłam ostatnio cytrynowe placki owsiane i gofry gryczane- pycha :)
    jesli mogłabym o coś prosić, podaj czasem jakiś pomysł na obiad lub/i kolację..wiem,że to blog o śniadaniach, ale co Ci szkodzi? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic mi nie szkodzi, tylko, że jadam raczej monotonnie inne posiłki, obiady często na uczelni, albo pod postacią kanapki ;) Kolacje też, zazwyczaj kanapki, warzywa i jogurt :P

      Usuń
    2. Ale jak coś wymodzę (pewnie dopiero po egzaminach) to wstawię :)

      No i dziękuję :) Cieszę się, że smakowały placki i goferki :)

      Usuń
    3. Gdybym znalazła kilka zestawów obiadowych, które mi naprawdę posmakują, to pewnie też mogłabym je ciągle jeść ;) chociaż nie rozumiem ludzi, którzy ciągle jedzą to samo, dzień w dzień- narzeczony bułki z serem na kolację, jego siostrzenica płatki z mlekiem na śniadanie..nic nie mam do tych potraw, ale codziennie przez kilkanaście lat?
      Zauważyłam, że zdecydowana większość Twoich śniadań jest na słodko. To dlatego,że tak lubisz, czy takie najfajniej Ci się wymyśla? :)

      Usuń
    4. Urozmaicać coś trzeba ;]

      A wiesz, tak wychodzi :P Lubię wytrawne śniadanie, ale czasami. Muszę mieć ochotę. Tak to lubię zacząć poranek na słodko :)

      Usuń
  15. Pyszne śniadanko :)) Nie myśl już o smutkach, wypocznij i zapomnij c: Zasłużyłas na to c:

    OdpowiedzUsuń
  16. Śniadanko idealne na sobotni poranek, cudo!
    A szczególnie zaskakuje mnie to awokado w środku. :)

    Pozdrawiam,
    Asia :)

    OdpowiedzUsuń