niedziela, 19 stycznia 2014

199.

W moim mieście właśnie zaczynają się ferie. 
I co? 
I przyjechała zima, zasypała wszystko śniegiem, nosy barwi na czerwono.
Jak tu nie kochać Gdyni? 
Nawet zimę na ferie dzieciakom przywołała :]
No nie takim znowu dzieciakom, 
jeszcze rok temu sama cieszyłam się z przedmaturalnych ferii, 
a teraz takie zrządzenie losu, że przez najbliższe dwa tygodnie 
ja będę zapierniczać jak mróweczka, gdy reszta będzie się wylegiwać, 
a za dwa tygodnie ja powitam błogie kilka dni wolnego 
patrząc przez okno na gimnazjalistów z tornistrami. 

I może Gosię uda mi się wypatrzeć przez okno idącą do swojego ukochanego liceum ;P
Pozdrawiam Cię kochana z tego miejsca :]



A na dzisiejsze śniadanie co? 
Zgadłyście- dynia.


To śniadanie było niewypowiedzianie pyszne. 






Dyniowe scrumble owsiane z cynamonem serkiem wiejskim, kaki, prażonymi wiórkami kokosowymi, miodem nektarowo- spadziowym

Przepis:

60g płatków owsianych
Czubata łyżka mieszanki otrąb
Łyżeczka siemienia lnianego
2/3 szklanki wrzątku
2/3 szklanki pure z pieczonej dyni
Szczypta soli
Kora cynamonu (trochę do starcia, lub po prostu szczypta)
Olej kokosowy do smażenia

Serek wiejski, kaki, wiórki kokosowe, miód nektarowo- spadziowy

Płatki i otręby zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 10 min. 
Mieszamy z siemieniem, solą, dynią i mieszamy. Przykrywamy, zostawiamy na noc.
Rano rozgrzewamy  na patelni olej kokosowy, wykładamy masę i rozprowadzamy regularnie na patelni. Trzymamy chwilę na średnim ogniu, po czym mieszamy szpatułką scramble.
Dodajemy cynamon, mieszamy i wykładamy na talerz.
Podajemy z dodatkami.


Jakaś fala nominacji ostatnio zawładnęła blogosferą. 
Dziś odpowiem na 2 nominacje i jeszcze 2 na jutro :P

Dziękuję Wam bardzo i podziwiam za kreatywność w wymyślaniu pytań :D

Pytanka od Karoliny:

1.Kawa z mlekiem czy bez?
Jak chce mi się kawy to tylko czarny, sypany szatan bez mleka, 
ale jak mam ochotę na coś delikatnego, to może być rozpuszczalna z mlekiem ;)

2.Mój ulubiony kolor to...
Nie posiadam ulubionego koloru, to zależy od przedmiotu.
3.Moja ulubiona herbata to...
Zielona i czerwona- każda.
4.Za co lubisz szkołę?
Nie chodzę już do szkoły, ale uczelnię za ludzi i panującą atmosferę.
5.Czy masz najlepszą przyjaciółkę?
Mam, chociaż ostatnio kiepsko z kontaktem...
6.Wprost nienawidzę...
Jak ktoś mi robi na złość lub nie szanuje tego co mówię.
7.Jadam mięso/nie jadam, bo...
Jadam bo po 4 latach niejedzenia coś mi się w organizmie popsuło...

8.Wpadam w histerię gdy...
Raczej nie wpadam w histerię wcale :P

9.Mój ulubiony deser to...
Lody i owoce.

10.Masz rodzeństwo?

Przyrodniego brata i 2 przyrodnie siostry.

I pytania Wiktorii:

Kolację jesz na słodko czy wytrawnie? 
Przeróżnie, również mieszane :P

Do pancakes miód, syrop klonowy, jogurt czy coś innego?Co jest Twoim ulubionym dodatkiem?
Z wymienionych to jogurt i miód/masło orzechowe

Co sądzisz o produktach BIO?
Tak na prawdę nie mamy 100% pewności, czy są na pewno BIO, bo to, że są pioruńsko drogie to jeszcze o niczym nie świadczy. Ale przyjemnie jest coś jeść ze świadomością, że jest to bliskie natury, a nie po 1000 obróbkach.
 
Na co wydajesz najwięcej pieniędzy?
Jedzenie.

Jedziesz gdzieś na ferie?
Nie.

Jaki masz stosunek do homoseksualistów?
Uważam, ze jest to wbrew naturze, ale nie mam nic przeciwko ;)

Masz wiele przyjaciół czy jesteś raczej typem samotnika?
Mam przyjaciół (niewielu), wielu znajomych i jestem typem samotnika.

Gdy zamykam oczy, widzę...
Nic nie widzę.

Wymarzone miejsce zamieszkania? Jak wygląda?
Cieszę się, że jestem Polką i że mieszkam w Gdyni- najwspanialszym mieście, ale jak bym miała wybierać koniecznie to Australia.

Jesteś lekkoduchem czy raczej twardo stąpasz po ziemi?
Raczej twardo.

Co sądzisz o hipsterach?
Nic specjalnego. Człowiek jak każdy inny, dwie ręce, dwie nogi.


Bieganie zaliczone, 
śniadanie zaliczone, 
to jeszcze zostaje nauka, żeby koła pozaliczać :P

Pytania?


Pam.

19 komentarzy:

  1. Scramble dyniowe ? musiało być pyszne
    Chętnie wypróbuje i w wersji bezglutenowej :)
    Miłej niedzieli i żeby nauka dobrze ci poszła :*

    OdpowiedzUsuń
  2. przyrzekam Ci, że przez najbliższe 2 tygodnie mnie w tych okolicach nie uświadczysz :D a jak już ferie się skończą- pomachaj mi kiedyś przez okno :D
    ,,(...) nic nie widzę." - mistrz!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozdrowienia drugiej/ trzeciej/ pierwszej i najlepszej mwahaha trójmiejskiej części - z Gdańska mwahaha! Nie martw się - tez zapierniczam jak mroweczka cóż uczelnia wymaga,student muuuusi!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z większością twoich odpowiedzi w stu procentach :)
    Muszę w końcu zrobić scramble! Są bardzo popularne, a u mnie nie gościły ani razu.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie zawiało... biało jak nigdy :) A pomysł na sniadanie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Scramble lubię bardzo i jem zdecydowanie za rzadko.. a dynia? dynię kocham!

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie ferie, a śniegu nie widać :o
    Muszę wypróbować te scramble!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem ciekawa, czy chociaż w jednym poście nie będziesz się uzalać nad sobą, ile to Ty nie masz do nauki.(;

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja zazdroszczę Ci tej dyni! Prześlij mi do Poznania kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dynia jest spoko, ale ja zgłaszam zapotrzebowanie na co z cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym mieszkać w Gdyni ! Zazdroszczę ;)
    A dynia - jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie C: Dawno nie jadłam dyni. Czekam aż odpowiesz na moje pytania, z niecierpliwością. Miłego tygodnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja z chęcią czytam Twoje odpowiedzi na nominację bo mozna czegoś wiecej sie o Tobie dowiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. buuuuu! a ja już w trzech sklepach nie dostałam kaki ;(
    ale dynię mam i scrabmle wypróbuję, choćby nie wiem co!

    OdpowiedzUsuń
  15. u mnie też już ferie i jestem tym faktem szczerze zachwycona, bo miałam w szkole w ostatnich tygodniach ostrą jazdę ;)
    http://aga-biega.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Śniadanie perfekcyjne. Dyni mi się chce znowu! :)
    Ech, tej nauki jest zdecydowanie za dużo...

    OdpowiedzUsuń