poniedziałek, 20 stycznia 2014

200.

Bum tarara bum!
Mam dwusetny wpis!

Chciałabym uczcić go czymś bardziej wymyślnym niż miseczka owsianki, 
ale niestety nie mam na to absolutnie czasu.
Nawet owsianka robiona była wczoraj, dziś tylko odgrzana i to tylko do tego stopnia by rozgrzała, 
a nie parzyła w język ;]
Przez noc smaki się przegryzły i to była jedna z najlepszych owsianek ;)

Owsianka to śniadanie królewskie i w sumie zasługuje na to, żeby gościć w dwusetnym śniadanku.






Dyniowo- bananowa owsianka z mandarynkami z puszki, gorzką czekoladą*, orzechami pecan, cynamonem, masłem

* gorzka z kawałkami pomarańczy- taki czasoumilacz od babci ;)

Przepis:

Pół szklanki płatków owsianych
Czubata łyżka mieszanki otrąb
Łyżeczka siemienia lnianego
Szczypta soli
2/3 szklanki mleka sojowego
2/3 szklanki pure z pieczonej dyni
2/3 banana

Mandarynki z puszki, gorzka czekolada, orzechy pecan, masło, kora cynamonu

Płatki i otręby zalewamy wrzątkiem ok. 1 cm nad poziom płatków i odstawiamy na 10 min.
W garnuszku zagotowujemy trochę wody na dnie, wrzucamy płatki, solimy, dodajemy siemię,, energicznie mieszamy i wlewamy mleko sojowe.
Zagotowujemy. Dodajemy pure z dyni i rozgniecionego na mus banana.
Mieszamy, ponownie zagotowujemy i zostawiamy przykryte na noc.
Rano odgrzewamy i podajemy z dodatkami.


Ostatnie odpowiedzi na nominacje.
Po raz kolejny bardzo dziękuję :*

Miałam dodać w weekend swoje, ale nie miałam czasu wymyślać pytań, 
a nie chciałam pytać tylko o "pies, czy kot", "lato czy zima", 
ale nominacje dodam na pewno wkrótce. 
Szykujta się ;D

Pytania Emmy:

1.Jak zaczęła się Twoja przygoda z blogowaniem i co Cię do tego skłoniło?
Obserwowałam wiele blogów od dłuższego czasu, ale nie miałam motywacji by założyć swojego, 
z resztą uważałam, że pewnie i tak nikt nie będzie chciał czytać i zniechęcę się po pięciu wpisach. Ale po maturze stwierdziłam, że mam kupę wolnego czasu i chciałabym nawiązać kontakt z paroma osobami i tak założyłam bloga :]
2.Co lubisz robić (hobby) i co Cię do tego motywuje / inspiruje?
Lubię piec, gotować, biegać, czytać, wychodzić na długie spacery z psem w ciszy, spędzać czas z rodziną, spotykać się ze znajomymi. Ciężko powiedzieć co motywuje do takich czynności. Są relaksujące, przyjemne. Po prostu.
3.Jakie jest Twoje pierwsze (blogowe) danie a jakie najsmaczniejsze (i dlaczego)?

Pierwsze chyba owsianka o ile dobrze pamiętam, a na drugie pytanie nie ma opcji, żeby jednoznacznie odpowiedzieć.

4.Gdybyś mogła zmienić coś, czego w tej chwili zmienić nie możesz, co by to było?
Cofnęłabym czas do wakacji po gimnazjum i inaczej pokierowała swoim życiem na początku liceum.

5.Czy jesteś szczęśliwa, że wybrałaś taką drogę życia, czy coś byś zmieniła?
Nie mam jeszcze takiego doświadczenia życiowego, żeby oceniać 'obraną przez siebie drogę życia'. Nic nie dzieje się bez przyczyny, tak uważam.
6.Ulubiony wykonawca , zespół , zapach , smak, kolor :))
Wykonawcy i zespołu nie mam ulubionych, słucham tego co akurat w radio leci. 
Zapach domowych wypieków i słodkie aromaty typu wanilia, kokos. 
Smak- wiele lubię. Ciężko mi wybrać ulubiony. 
Kolor to zależy czego. Czy ścian, paznokci, czy kartki ;P

7.Czy planujesz w najbliższym czasie jakieś zmiany?
Wolę nie planować, a zmieniać i to na lepsze :]
8.Twoje marzenie, którym możesz się podzielić (bo marzeń się podobno nie wypowiada ;3)
Nabrać dystansu, zwolnić, uspokoić się. 
A tych skrytych marzeń nie wypowiem :P
9.Czy masz idola / wzór do naśladowania / inspirację? (Kto to i dlaczego?)
Mój tato.
 Bo jest najlepszym człowiekiem jakiego znam.

10.Ulubiony czas w roku? (Pora roku, okres świąt a może dzień?)
Od połowy listopada do końca grudnia i wakacje :D


I pytanka Moniki:

1) Ostatnio słuchana piosenka?
Nie pamiętam, ale słuchałam RMF na pewno ;P
2) Sporty zimowe czy raczej te, które bardziej nam się kojarzą z latem?
Nie uprawiałam nigdy sportów zimowych (poza łyżwami, których nie znoszę), więc letnie.
3) Herbata smakowa czy zwykła?
Herbaty smakowe mi nie smakują :P 
Czerwona i zielona, albo zwykła czarna może być :)
4) Ostatnio miałam dobry dzień...(kiedy?)
Każdy jest na swój sposób dobry, nawet wczoraj ;]

5) Owsianka czy pancakes?
Serio? Nie wiem... 
Owsianka, a może jednak pancakes. Nie owsianka. Nie, pancakes. ITD...

6) Łatwo poznajesz nowych ludzi?
Łatwo poznaję, ale mam problem z zaangażowaniem.

7) Jesteś od czegoś naprawdę uzależniona?
Guma do żucia. I woda.
8) Często jadasz poza domem?
Jak jestem gdzieś przy okazji, np. na mieście to zjem. I na uczelni. 
Ale przeważają domowe :P
9) Ulubiona zupa?
Kapuśniak, ale tylko i wyłącznie mojego taty innego nie tknę.
10) Na co masz ochotę w tej chwili?
                                                          Brzucho pełen mam, na nic :P
                                                         11) Jesteś osobą zorganizowaną?
                                                                              Przesadnie.

Pytania?

Pam.

22 komentarze:

  1. Owsianka to chyba najlepsze uczczenie 200. wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to już 200! w takim razie gratuluję i życzę kolejnych wspaniałych śniadań :)
    wow, uzależnienie od wody?! to raczej po prostu naturalne, że najczęściej po nią sięgamy-niezbędny element życia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję, gratuluję :*
    U mnie też znajdziesz nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe skąd się wziął ten przesąd, że marzeń się na głos nie mówi... w sumie pierwszy raz spotkałam się z tym właśnie w którymś LB na blogach.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pecany wydłubuję i uciekam!
    9. od Emmy. podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. herbaty smakowej też nie bardzo :P hehehe

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie fajnie uczcic 200 wpis owsianką ;D Gratuluję ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Słabe to śniadanie, na 200 wpis mogłaś wymyśleć coś ciekawszego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Taką owsianką obłędnie uczcić 200 wpis ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję 200 kochana i oby było tych wpisów więcej :*
    A ja zawsze jak robię owsiankę to gotuję ją dzień wcześniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez miałam dzisiaj czekoladę gorzką z kawałkami pomarańczy :D
    Śniadanie pyszne, zacne 200 wpisu :) Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję 200 ;* I bardzo dziękuję za odpowiedzi, bardzo mi się podobały c: Ja też pragnę się uspokoić i wyciszyć c: O smak i ulubiony kolor tez u mnie ciężko, wszystko zależy od nastroju c: I bardzo mi się podoba, że Twoją inspiracją jest Twój tata c: Miłego tygodnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Już u kogoś dziś widziałam 200, nie pamiętam u kogo... W każdym razie gratuluję! Cudowne śniadanko na uczczenie takiej liczby wpisów! Owsianka, jako królowa śniadań, zdecydowanie pasuje na taką okazję. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekolada od babci <3 ja ostatnio dostałam od cioci 2 gorzkie w tym jedna z pomarańczą- aż mi się cieplej na serduchu zrobiło ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam prośbę... Bardzo lubię Twojego bloga i podoba mi się to co jesz, szczególnie wszystko co z piekarnika, więc mogłabyś podać swoje 'pomysły na obiad'? Szukam natchnienia, a Ty inspirujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Obiecywałam już komuś obiadowe propozycje, ale nie dotrzymałam słowa. Choć w sumie mówiłam, że jak w wolnej chwili zrobię coś smacznego to wstawię a na razie nie mam czasu na wymyślne dania, albo jadam na uczelni, albo kanapki, albo kasza, warzywa itd.
      Ale obiecuję dodać :)

      Usuń
  16. Tyle dobroci w jednym miejscu :) !

    OdpowiedzUsuń
  17. Podziel się tą owsianką! Zdecydowanie zasługuje na 200 post ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. rzeczywiście duża ta dynia była, bo przepisy z nią Ci się nie kończą ;) ale to dobrze!
    owsianka jest królewska, fakt.
    gratuluję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Owsianka jest świetna na taką specjalną okazję, bo w końcu to chyba owsianka króluje w śniadaniowej blogosferze! :)
    A zapach wanilii i kokosu to również jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję dwusetnego postu. Życzę ci więcej takich rocznic i dużo dużo więcej tak pysznych śniadań :*
    A owsianka , jak to u ciebie na bogato. Muszę spróbować z wanilią i dynią bo to cudowne połączenie i na pewno tak też smakowało :)

    OdpowiedzUsuń