czwartek, 23 stycznia 2014

203.

Nie jadę dziś na uczelnię. 
Nie opłaca mi się na półtorej godziny angielskiego marnować łącznie ponad 3 godzin czasu, 

wolę poświęcić je na bieganie, śniadanie, ślęczenie w internecie...

Yyyy...To jest na naukę oczywiście! ;P


Ale żeby cokolwiek zdziałać trzeba zjeść najpierw porządne, pyszne śniadanko.
Wczoraj była przerwa od dyni i już zatęskniłam :P
Wiedziałam, że będzie wypiek, ale jaki?
1 chlebek dyniowy, czy kilka muffinek?
Kompromis, jeden duży muffin.






Dyniowy muffin owsiany nadziany porzeczkową ricottą z sezamem i cukrem trzcinowym podany z jogurtem naturalnym, kiwi, kaki, cynamonem

Przepis:

60g mąki owsianej
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej
Łyżeczka cynamonu
Łyżeczka miodu nektarowo-spadziowego
Łyżeczka oleju z orzechów laskowych
Małe jajko
140g pure z pieczonej dyni
Łyżka jogurtu naturalnego

Sezam, cukier trzcinowy do posypania
Łyżka ricotty, łyżeczka konfitury porzeczkowej

Kiwi, kaki, kora cynamonu, jogurt naturalny

Pure, jajo, miód, olej, jogurt miksujemy.
Przesiewamy mąkę, proszek, sodę, cynamon miksujemy.
2/3 przelewamy do natłuszczonej kokilki wyłożonej papierem do pieczenia, odstawiamy na chwilę by ciasto trochę stężało.
W tym czasie ricottę mieszamy z konfiturą. Wykładamy na środek ciasta, przykrywamy pozostałą częścią.
Przykrywamy, odstawiamy na noc do lodówki (a przynajmniej na pół godziny).
Rano posypujemy sezamem i cukrem trzcinowym.
Pieczemy 30min w 180 stopniach, zmniejszamy temp. do 100 stopni, włączamy termoobieg i pieczemy jeszcze ok. 10 min.
Studzimy, podajemy z dodatkami.


Ostatnio odpowiedziałam łącznie na chyba 7 czy 8 nominacji.
Pora na moje pytania.
Nie wymyślę 77, a standardowe 11, ale za to pozwolę sobie nominować większą liczbę osób :]

Pytania:

1. Jakie jest Twoje pierwsze skojarzenie ze słowem ,,ludzie"?

2. Pamiętasz jakiś stałe powiedzonko, albo tekst Twoich rodziców, który zawsze Cię denerwował?

3. Lubisz podróżować? Chodzi mi o samą jazdę autem, pociągiem, autokarem, kolejką itd.

4. Jaki jest Twój ulubiony rodzaj pieczywa?

5. Jaka jest Twoja ulubiona lektura szkolna, z całego okresu edukacji?

6. Jaki jest Twój wymarzony zawód i czy myślisz, że uda Ci się to osiągnąć?

7. Jakbyś miała możliwość posiadania egzotycznego zwierzaka, co by to było?

8. Musisz wyeliminować ze swojej diety jedną rzecz, którą często jadasz i lubisz, od czego dasz radę się powstrzymać?

9. Gdybyś mogła wybrać imię sama dla siebie, jakie by o było?

10. Pracując w grupie wolisz rządzić, czy raczej umywać ręce od odpowiedzialności?

11. Właśnie wyjmujesz gorący obiad z piekarnika, jesteś piekielnie głodna i nie możesz doczekać się zatopienia zębów w swoim aromatycznym posiłku. Dzwoni koleżanka i chce pogadać, czeka na Ciebie na przystanku, schodzisz do niej od razu, czy prosisz, żeby poczekała aż zjesz?

12. Jaka jest potrawa, na którą od dawna masz ochotę i od jeszcze większego dawna ( :P) jej nie jadłaś?

No dobra, wyszło 12 pytań :P

Nominuję: 


Pytania?

Pam.

20 komentarzy:

  1. Marzy mi się taki słodki jednoporcjowy muffinek, ale nie mam takiej foremki.
    Muszę koniecznie wybrać się do Ikei , koniecznie !
    Twój wygląda cudownie i na pewno tak też smakował :) i jeszcze takie słodkie dodatki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. A i dziękuje za nominację .
    Jutro odpowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i bardzo słusznie przyda Ci się trochę wolnego... to znaczy nauki! ;)
    bo to tak już chyba jest, że jak się LB zaczną, to lecą później jeden za drugim ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Studia - nieodłącznym ich elementem jest wybór mniejszego zła, ewentualnie wybór zło-pojechać, dobro-olać i zostać w domu, ALE wykorzystać czas efektywnie:) Zobaczysz, z biegiem lat zaczniesz wyłącznie wybierac to drugie;d

    Dziękuję za pytania:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem jak u Ciebie, ale na mojej uczelni angielski ma tak żałosny poziom, że całkowicie przyznaję Ci rację - to marnowanie czasu. Lepiej zostać w domu i... no tak, uczyć się, oczywiście. A poza tym coś dobrego przygotować, się wie! :)
    Ale muffin potężny! I to z mąką owsianą! Też tęsknię za dynią już...
    Dziękuję za nominację, jutro postaram się odpowiedzieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezły wyszedł Ci ten muffin :P

    OdpowiedzUsuń
  7. muffin muffinem, ale to nadzienie <3 wyobrażam sobie ten smak :)
    dziękuję Ci bardzo za nominację ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo, skojarzyl mi się mój dyniowy z ricottą <3 muszę go zrobić znowu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten muffin <3 kocham dynie wiec pewnie by mi posmakowal. Dziekuje za nominacje <3

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam muffiny nadziewane ricottą <3
    mam to samo na uczelni! takie bez zensu zajęcia... ale już prawie wszystko zaliczone, więc robi się coraz spokojniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację kochana :*
    Zrób mi takiego muffina ! Bo jak mam się za cokolwiek z piekarnika zabrać to znajduję miliony powodów aby tego nie zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepyszny muffin :)
    Ciekawi mnie olej z orzechów laskowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zjawiskowy ten muffin!
    Dzieki za nominacje, jutro odpowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na początku myślałam, że pokusiłaś się o jakiś chlebek :) Tak czy siak, wypiek pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak pomyślałam w pierwszej chwili :D

      Usuń
  15. Czasem lepiej jest zostać w domu i odpocząć trochę :D A takie śniadanie to idealny pomysł na leniwy poranek :)
    Dziękuję za nominacje!

    OdpowiedzUsuń
  16. też nigdy się nie potrafię zdecydować, kilka muffinek czy jedna muffina czy coś tam jeszcze innego ;p Twój muffin jest bombowy ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Już od dawna chodzi za mną taki duży muffin. Chyba ukradnę przepis od Ciebie, mogę? :D

    OdpowiedzUsuń