niedziela, 26 stycznia 2014

206.

Jeszcze kilkanaście dni temu siedząc nad książkami robiło się ciemno, włączałam lampkę, spoglądałam na zegarek : 15.30.
Wczoraj ślęcząc nad biurkiem ciemno mi się jakoś zrobiło, zapaliłam lampkę, odruchowo rzuciłam okiem na zegarek i co? 16. 10.
Tak już nam się dzionek wydłużył :D


Kocham spacery zimą. 
Uda szczypią od mrozu, w nosie zamarzają sopelki, pod butami tak uroczo chrupie, 
słonko świeci, śnieg się mieni w jego blasku, 
złoty pies na białym śniegu z kontrastującym czarnym nosem. 
Chwilo trwaj :D

Nie jest później najmniejszym problemem usiąść przy wyżej wspomnianym biurku 
z kubkiem gorącej herbaty i tak siedzieć z książką przed nosem, 
a oczami zapuszczonymi gdzieś w dal, nieokreśloną przestrzeń za oknem.
No i od czasu do czasu zerknąć w tekst podręcznika ;P


Zanim jednak to wszystko to najpierw śniadanie.

Nie, najpierw bieganie. 
Zeszłej zimy jeszcze nie joggowałam i teraz widzę ogromną różnicę. 
Jest mi zdecydowanie cieplej (nawet pomimo niższej wagi) 
i zdecydowanie szybciej się rozgrzewam. 
Taka o kolejna zaleta biegania ;]


No i to śniadanie. Tego mi brakowało. 
Słodka, porządna dawka energii.

Miałam ochotę ostatnio na zwykłą, klasyczną Nutellę.
Nie inne smarowidła, nie masło orzechowe, nie kremy, 
nie ultra-zdrowa pasta kakaowa z awokado, a zwykła Nutella
Ta, którą jako dziecko zawsze wyjadałam palcem, ba całą dłonią ze słoika, 
a później próbowałam wmówić mamie, że to wcale nie ja!

No i jak to zwykle bywa, tato spełnia marzenia- kupił mi słoik Nutelli :D
A jak Nutella to koniecznie z bananem.
Tosty francuskie jadłam nie raz, ale o dziwo bananowych nigdy nie robiłam.






Bananowe tosty francuskie z serkiem wiejskim, Nutellą, konfiturą porzeczkową, pomelo

Przepis:

Wieloziarnista bułka
Jajko
70ml mleka sojowego
2/3 dojrzałego banana
Szczypta soli
Olej kokosowy do smażenia

Serek wiejski, Nutella, konfitura porzeczkowa, pomelo

Banana ugniatamy widelcem na mus.
Jajko bełtamy z bananem i cały czas mieszając dolewamy mleko.
Dodajemy sól, mieszamy i wylewamy na talerz.
Bułkę kroimy w poprzek i maczamy w masie jajecznej kilka minut z każdej strony.
Na patelni rozpuszczamy olej kokosowy i smażymy kromki na średnim ogniu chwilę z każdej strony.
Podajemy z dodatkami.

Pytania?

Pam.

26 komentarzy:

  1. Też ostatnio miałam ochotę na Nutellę :) Słoiczek opróżniła moja siostra. reszta czeka na mnie i moje śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie lubię mrozu.. Siedze w domu bo nawet włosy zamarzają (moja siostra wczoraj wróciła z miasta z zamarzniętymi włosami).... Zimno a ja zimna nie lubię :)

    A takimi tostami to bym nie pogardziła chociaż nutelle bym zastąpiła czymś innym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tam za każdym razem, gdy JESTEM ZMUSZONA wyjść zaparzam herbatę, żeby gorąca czekała na mnie gdy wrócę. i wcale tak nie zachwycam się zimowymi klimatami, gdy ręce mi odmarzają :P
    Nutella... eh, pamiętam, jak wyjadałam pół słoika na raz, łyżeczką. a potem mi się obrywało, a potem dojadałam drugie pół :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Pam, co z tego, że jest ci cieplej, skoro nadal się wyniszczasz? Kibicujesz wszystkim, a sama dewastujesz własny organizm. Czasami potrzeba wielkiego kroku na przód, a nie cackania się z samym sobą, bo im dłużej brniesz w chorobę, tym trudniej przejrzeć na oczy. Życzę Ci wszystkiego najlepszego, ale wiedz, że tylko Ty jesteś w stanie cokolwiek zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest łatwo (sama to wiem, niestety^^), ale szkoda życia i zdrowia. Masz dużo siły kochana, tylko musisz chcieć ;)

      Usuń
  5. Tosty wyglądają bardzo smacznie.. A ostatnio bardziej od nutelli posmakowało mi masło orzechowe... Kiedyś byłam wielką fanką nutelli i nie wyobrażałam sobie bez niej życia :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie ja już mam smak na nutellę. Ja jej nie jadałam chyba z 3 lata :D
    Ale dzięki tobie znów sobie o niej przypomniałam. Przecież to nie jest grzech, jeśli od czasu do czasu zjemy na śniadanie bułeczkę z nutellą zamiast miseczki owsianki no nie ?
    Twoje tosty francuskie właśnie przypominają mi bułeczki bo tak fajnie je zawinęłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One nie są zrolowane, to są 'dupki' bułki :P

      Usuń
    2. Ja codziennie jem po kilka ŁYŻEK nutelli i jakoś mam niedowage;)

      Usuń
  7. Wygląda fantastycznie, banany i czekolada - chyba najlepsze połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Żebyś przypadkiem nie przytyła od tej 'gigantycznej' ilości nutelli w śniadaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież to było tylko do zdjęcia, później każdą kolejną kromkę smarowałam. I nie boję się, że Nutelli na śniadanie :)

      Usuń
  9. o mamciu, tosty+banan+nutela= cuuudo! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. banan + czekolada = najlepsze połączenie! :D pyyycha! wyglądają trochę jak zrolowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pam lubię Cię ale sądzę że podkreślanie niższej wagi wcale nie jest Ci pomocne...a te biegi...hmmm w takiej sytuacji raczej korzystnie na Ciebie nie wpływają...

    OdpowiedzUsuń
  12. bananowe najlepsze, a z nutellą miałam te same historie w dzieciństwie :)
    Mam nadzieje, że ze zdrowiem wszystko ok, wiesz o co mi chodzi...

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne śniadanko!
    Mi mama nutellę kupowała bardzo rzadko, także nie tęsknię za nią :)

    OdpowiedzUsuń
  14. zdecydowanie tak! nutella i tosty <3 przepysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Nutella dla mnie za słodka - nie dobrze mi po niej więc nie kupuję bo nie ma komu jeść :/
    A teraz nigdzie nie mogę kupić tych saszetek ''na raz'' .
    Na miniaturce myślałam że te tosty to pierś z kurczaka ! XD

    OdpowiedzUsuń
  16. tymi tostami podbiłaś moje kubki smakowe, jeju, marzę o czymś takim! *.*

    OdpowiedzUsuń
  17. Też czasem pozwalam sobie na nutellę! Uwielbiam ten smak dzieciństwa <3 Tak jak ty uwielbiałam wyjadać ją wprost ze słoika!

    OdpowiedzUsuń
  18. omnomnom! boskie tosty, dodatki i najlepsza konfitura świata <3
    ja tam nie odczuwam przyjemności ze szczypiących ud i sopelków w nosie. znacznie bardziej wolę czuć palące słońce gołych nogach. już niedługo, prawie! choć wtedy znacznie trudniej byłoby usiąść do biurka!

    OdpowiedzUsuń
  19. mam nadzieje że niedługo nie bede musiała już wstawać w nocy xd bo jak narazie wstaje a za oknem czarno....

    OdpowiedzUsuń