piątek, 7 lutego 2014

218.

Ale przyjemnie się czytało co zbierałyście :D
Ja oprócz tych zapalniczek miałam również kolekcję 
naklejek, karteczek, figurek-piesków, wykałaczek 
i wielu innych bzdetków. 
I mimo swojej sentymentalności pozbyłam się już praktycznie wszystkiego. 
No poza pieskami :P


A na piątkowe śniadanko kolejny eksperyment z mąką kokosową.
Kolejny udany :D






Kokosowy omlet z karobową ricottą, truskawkami i orzechami macadamia

Przepis:

2 jajka
40g mąki kokosowej
100 ml mleka sojowego
Szczypta soli
Szczypta sody oczyszczonej
Woda (ok 40ml)
Olej kokosowy do smażenia

Ricotta + karob, truskawki, orzechy macadamia

Żółtka mieszamy z mlekiem sojowym, przesiewamy mąkę kokosową i sól.
Mieszamy dolewając kilka (4) łyżek wody. 
Odstawiłam to na noc.
Ubijamy białka na sztywną pianę ze szczyptą sody.
Dodajemy stopniowo kokosową masę cały czas miksując na najniższych obrotach tylko do połączenia.
Smażymy na patelni przetartej olejem kokosowym pod przykryciem na wolnym ogniu ok. 8 min. po czym przerzucamy na drugą stroną i smażymy kolejnych kilka minut.
Podajemy z dodatkami.

Pytania?
Kokosowo
Pam.

17 komentarzy:

  1. Słyszałam, że karob ma słodkawy smak. Czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co... Ciężko powiedzieć. Karob moim zdaniem to jedna z tych rzeczy, które się albo kocha, albo nienawidzi. Ja akurat uwielbiam jego smak, ale nie potrafię go sprecyzować. Niby jest słodkawy, ale jednak gorzki.
      Absolutnie moim zdaniem nie przypomina kakao. Jest... dziwny :P

      Usuń
  2. Kradnę te truskawy z twojego śniadania! Gdzie je znalazłaś?! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam dodać mąkę kokosową również do owsianki, albo o, krem zrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuję na pewno :D

      Usuń
    2. Z tym kremem to może być super pomysł.. Już sobie wyobrażam taki gęsty kokosowy krem na śniadanie :3 Najlepiej w towarzystwie truskawek lub malin!

      Usuń
    3. Ja akurat takowy krem podałam z musem malinowym i kardamonem.:) Smakuje i ma konsystencję jak jedna wielka, rozplywajaca się w ustach kokosanka<3

      Usuń
  4. Kocham tę mąkę! a te orzechy macadamia muszę spróbować, ale drogie są..
    Też zbierałam karteczki!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Omlet kokosowy i karobowy twarożek <3
    Chcę taki !

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszniutki i te dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co za puchacz ! Chyba wpadnę na takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. kolejny pomysł na wykorzystanie tej mąki, który chętnie spróbuję ;) akurat udało mi się ją zdobyć, co zawdzięczam mamie ;) i wiem, że na pewno ten omlet z jej udziałem był pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  9. omlet pod każdą postacią, z każdym dodatkiem zawsze na tak :D
    a ja kiedyś zbierałam kapsle od tymbarka i nadal nie potrafię się ich pozbyć ;p i od lat zbieram jednogroszówki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie odnośnie Twojego treningu, biegasz teraz na bieżni tak? Mogłabyś napisać ile mniej więcej czasu biegasz, z jaką szybkością i pod jakim kątem ustawienia bieżni? Byłabym wdzięczna za odpowiedź :P

    OdpowiedzUsuń
  11. o, ja mam całą szafę w najróżniejszych naklejkach! :) w ogóle chomik ze mnie zawsze był
    mąki kokosowej odstąp mi choć trochę! :P

    OdpowiedzUsuń
  12. omlety to ja bardzoo lubię! :)

    OdpowiedzUsuń