piątek, 14 lutego 2014

225.

3 dni zostały do nowego semestru.
Znów zacznie się wyścig z czasem, 
w którym daję z siebie wszytko by go wygrać.
Ale póki co wolę jednak myśleć o pozostałych 3 dniach wolnego :]


Walentynki, dzień jak co dzień, 
ale spędzę go w towarzystwie mojego ukochanego... taty :)
Może jakieś lody? 
Dobra kawa? 
Bo miłość to nie tylko uczucie łączące dziewczynę i chłopaka ;]


Ja na przekór wszystkim dzisiejszym słodkim śniadankom, 
serduszkowym babeczkom, czekoladowym muffinkom,
tulącym kaszkom i aromatycznym ciastkom jem śniadanie wytrawne :D
Bo dawno takiego nie było i ot tak naszła mnie ochota :P






Bazyliowy omlet z fetą, pomidorami suszonymi i koktajlowymi, świeżą bazylią

Przepis:

2 jajka
25g mąki pszennej pełnoziarnistej
20g mąki 3 zboża
Szczypta sody z czubka noża
Pieprz, sól, suszona bazylia
Olej kokosowy do smażenia

Feta, pomidorki koktajlowe, pomidory suszone, listki bazylii

Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą sody.
Dodajemy stopniowo żółtka cały czas miksując.
Przesiewamy mąkę, sól, pieprz, bazylią, mieszamy dokładnie i delikatnie łyżką.
Smażymy z obu stron pod przykryciem.
Podajemy z dodatkami.

Pytania?
 Wytrawne Vege Śniadanie
Pam.

19 komentarzy:

  1. Widzę też zrobiłaś na przekór walentynką i zamiast słodkości jest wytrawnie, nie jestem sama :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja kocham połączenie suszone pomidory+feta! Z chęcią zjadłabym takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A moim zdaniem omlet wyglada na Walentynkowy bo przecież czerwony to kolor Walentynek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mnie dziś naszła ochota na wytrawne śniadanie i w ruch poszły jajka i patelnia, a to raczej rzadkość u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale puszysty i gruby Ci wyszedł 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale grubasek! Uwielbiam takie omlety ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. jej jak wyrosl, jaka srednice miala patelnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, ale smażyłam na dużo większej patelni niż ten omlet. Ciasto na niego było gęste i nie rozlewało się po patelni jak wyłożyłam je łyżką. Sam miał średnicę ok. 16-17 cm :)

      Usuń
  8. dzis uratowałas nas od przesłodzenia, uff! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie dzisiaj obdarowano na walentynki... truskawkowymi pomidorkami;) Pasowałyby mi tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja do nowego semestru mam jeszcze trzy dni i... jeszcze siedem! :)
    Walentynki z tatą, też fajna sprawa. Udanej zabawy życzę. (i smacznych lodów) ;)
    To wytrawne śniadanie mi nie leży, zwłaszcza w taki słodki dzień, jak dziś. Ale jako kolacja sprawdziłoby się cudownie. ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Ważne żeby ten dzień spędzić z kimś kogo się bardzo kocha a nie musi być to chłopak :)
    Na śniadanko wolę bardziej słodkie dania , ale na obiad czy kolację , czemu nie ?
    Na pewno go wypróbuje !

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wytrawne śniadanko :) !

    OdpowiedzUsuń
  13. a tam , od razu na przekór ;) po prostu czy na wytrawnie czy na słodko w dobrym zestawieniu zawsze smacznie :) miłego dnia z tatą! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. no to piąteczka! u mnie też dziś omlet na wytrawnie :D
    http://waniliaaa.blogspot.com/2014/02/24-omlet-na-wytrawnie.html
    Też bym chciała spędzić ten dzień z tatą :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki omlecik jest dobrą alternatywą dla słodkiego śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zjadłabym takie wytrawne śniadanie. czasem trzeba, dla odmiany ;)

    OdpowiedzUsuń