sobota, 8 marca 2014

247.

ERROR.
Stan umysłu- przeciążony.
Twardy mózg do wymiany. 
Niezidentyfikowany potwór zaatakował głowę Pam i wywołał awarię.
Możliwe, iż owy wirus to po prostu przesilenie wiosenne, 
niestety na takowe nie wynaleziono jeszcze programu ochronnego.

Nie jestem w stanie napisać nic konkretnego, więc ograniczę się do śniadania.


To ciastko miałam w planie od dawna, ale nie robiłam go z konkretnego powodu.
Czekałam aż zamówię czeko'lę orzechową.
Bo wiedziała, że będzie pasowała do tego wypieku idealnie.
Nie chciałam z Nutellą, masłem orzechowym, czy czymkolwiek innym. 
Miało być z czeko'lą i tyle. 
Nie myliłam się. To strzał w dziesiątkę.

Wspaniały zapach i cudowny smak miało to ciastko :)





 Marchewkowe ciastko kokosowo- cytrynowe z jogurtem naturalnym, czeko'lą orzechową, śliwkami

Przepis:

30g mąki owsianej
30g mąki kokosowej
Płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej
Małe jajko
50ml mleka sojowego
1,5 łyżki jogurtu naturalnego
Łyżeczka miodu rzepakowego
2 łyżeczki soku z cytryny
Skórka otarta z małej cytryny
Stewia
Łyżeczka oleju kokosowego
Marchewka (ok. 120g)

Garstka suszonego kokosa
Garstka wiórek kokosowych i szczypta cukru muscovado

Jogurt naturalny, czeko'la orzechowa, śliwki

Jajko, jogurt, mleko, miód, olej kokosowy miksujemy.
Przesiewamy mąki, proszek do pieczenia, sodę, ew. stewię.
Dodajemy sok i skórkę cytrynową i miksujemy.
Marchew ścieramy na tarce, dodajemy do ciasta wraz z suszonym kokosem. Mieszamy.
Ciasto przekładamy do silikonowej foremki, posypujemy wiórkami kokosowymi, cukrem muscovado. Odstawiamy na noc do lodówki.
Pieczemy w 180 stopniach ok. 35 min. przykryte folią aluminiową.
Studzimy. Podajemy z dodatkami.

Obiecałam odpowiedź na pytania Wiktorii :)
Dziękuję bardzo za nominację :*

♡ Jesteś śpiochem czy rannym ptaszkiem? 
Zdecydowanie rannym ptaszkiem. 
Nie pamiętam kiedy ostatnio spałam dłużej niż do 7.30.
♡ Książka czy film? 
Jeśli chodzi o książka a ekranizacja książki to zdecydowanie książka.
Ale generalnie to zależy od nastroju :]
 
♡ Gdzie kupujesz produkty typu masło orzechowe, tahini, nietypowe mąki, kasze itp?
Masło w Lidlu albo M&S (ewentualnie w sklepie typu Smaki Świata"
A resztę w sklepach bio, dobrze zaopatrzonych marketach, czasem przez internet.
 
♡ Wolisz potrawy na zimno czy ciepło? 
To zależy od miliona czynników :P
♡ Jak odnalazłabyś się na wojnie?
Kochana błagam, co to za pytanie...
Nikt nie jest w stanie przewidzieć swojego zachowania 
w tak nietypowej sytuacji jaką jest wojna... 
 
♡ Wymarzony prezent od ukochanego? 
Najpierw to ja bym chciała mieć tego ukochanego.
Ale myślę, że nawet mały słodki miś by mnie ucieszył ;] 
 
♡ Pamiętasz, za co pierwszy raz stałaś w kącie?
Za gadanie. 
 
♡ Blogujesz z przyjemności czy poczucia obowiązku? 
Gdybym miała tylko takie obowiązki byłabym najszczęśliwszym człowiekiem świata :P
Pewnie, że dla przyjemności.
 
♡ Jesteś zorganizowana czy spontaniczna? 
Zorganizowana na tip top.
 
♡ Co jest twoją największą wadą? 
Wszystkie są uciążliwe. 
Za wiele by wymieniać.
Chociażby to przesadne zorganizowanie. 
 
♡ Z jaką potrawą kojarzy ci się mój blog? :)     
Może z owsianką, ale bardziej niż z konkretną potrawą, 
to kojarzy mi się ewidentnie z trzema miseczkami/kokilkami/talerzykami 
i wspólnym śniadaniem z mamą i babcią :] 

Pytania?

Pam.

21 komentarzy:

  1. muszę kiedyś dodać cytrynę do tego połączenia. i ta czekola też mi się podoba strasznie! na tylu blogach ją widzę. :D
    co do głowy - moja też puchnie i pęka, oby to przejściowe bylo.

    OdpowiedzUsuń
  2. moje ulubione masło to jednak do z M&S. Jestem zbyt leniwa by ciągle robić domowe...
    też Cię nominowałam, biedaczko ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę, że Ci zasmakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubisz sobie dawać zadania, więc masz jedno dziś ode mnie- DAJEMY SOBIE ODPOCZĄĆ, ok? :)
    a marchewkowego ciacha nazbyt dawno u mnie nie było!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm podoba mi się pomysł z dodaniem cytryny do tego ciasta! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam wszelkiego rodzaju wypieki z dodatkiem kremu czekoladowego!
    jestem ciekawa smaku tej czeko'li orzechowej! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ciacho takie już robiłam, a dziś w owsiankę pieczoną je przekształciłam :) smakowicie wygląda u Ciebie, z pewnością smakuje pysznie, bo w końcu sama się o tym przekonałam :)
    niech twój organizm, umysł przede wszystkim dziś wypocznie - miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Marchewka i kokos to intrygujące połączenie. Aż mam ochotę znów lecieć po mleczko

    OdpowiedzUsuń
  10. O mamciu co za dobroci w twoim śniadanku *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. Mogę się tylko domyśleć jak cudownie pachnie i smakuje ten wypiek <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też mam jakieś przesilenie wiosenne ,mam wrażenie że głowa mi zaraz odleci :/
    Nominowałam Cię - zapraszam po pytanka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ciasto wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za odpowiedź!
    Kokos i marchewka to idealne połączenie!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też stalam w kacie za gadanie haha Oby ten wirus ustapił ! Ciasto wyszlo idelanie i te dodatki mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealny wypiek na śniadanie, ja też dziś uruchomiłam piekarnik :)
    A co do przesilenia... gorąca kąpiel, relaks i niech awaria znika ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. Trochę relaksu i mózg się zregeneruje i koniec awarii :D Ciacho wygląda pysznie, nie dziwię się, że czekałaś na ten krem - wydaje się pasować idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja choruje od miesiąca przeszlo. Pelno wirusów,podchwytliwe tempeeatury,mnostwo pulapek-uwazaj na siebie i wzmacniaj organizm!;)

    OdpowiedzUsuń
  19. kurcze, a ja żem nigdy w kacie nie stała ;p i jesteś kolejną osobą, która kusi mnie tym połączeniem :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy ja dobrze widzę?! Marchewka, kokos? Czy może być coś lepszego na rozpoczęcie Dnia Kobiet? Może został się jakiś malusieńki kawałeczek tego ciacha? :)

    OdpowiedzUsuń