sobota, 15 marca 2014

254.

 Ciśnienie skacze, 
zima próbuje jeszcze wpaść na chwilę by się pożegnać. 
A raczej to chyba jesień sobie przypomniała.
Kocham zimę, ale zimą. 
Teraz już w połowie marca niech będzie wiosna. 
Zaczynam się z nią zaprzyjaźniać i doceniać jej uroki. 
Więc huraganie-z-deszczem do zobaczenia za kilka miesięcy, 
a teraz oddaj tych kilka stopni, które zabrałeś dziś w nocy. 

I znów muszę wyciągnąć kurtkę zimową, 
a już tak dobrze było w wiosennym płaszczu. 

Trudno. 
I tak mi dobrze :)




 Migdałowe placki z jabłkiem z prażonymi płatkami migdałów, rodzynkami, cynamonem, miodem gryczanym

Przepis:

35g mąki pszennej pełnoziarnistej
20g mąki migdałowej
Pół łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej
Małe jajko
2 łyżki jogurtu naturalnego
Łyżka mleka
Kilka kropli olejku migdałowego
Małe jabłko

Olej kokosowy do smażenia

Rodzynki, płatki migdałowe, kora cynamonu, miód gryczany

Jajko, olejek i jogurt miksujemy.
Przesiewamy mąkę pszenną, proszek, sodę, dodajemy mąkę migdałową, miksujemy.
Dodajemy pokrojone w kosteczkę jabłko i łyżkę mleka jeśli to konieczne do konsystencji.
Mieszamy i odstawiamy do lodówki na noc.
Smażymy na patelni z olejem kokosowym z dwu stron pod przykryciem.
Podajemy z dodatkami.



Zostałam nominowana przez Karolinę do LBA.
Dziękuję ślicznie :*
A jutro może dodam swoje nominacje :)


1. Kuchnia śródziemnomorska czy orientalna? 
Orientalna.
 
2. Warzywa czy owoce? 
Na prawdę mam odpowiedzieć na to pytanie?
Niemożliwe :P
 
3. Gdybyście mogły wybrać kraj lub miejsce, którego kulturę chciałybyście poznać i zwiedzić, jaki byście wybrały? 
Indie!
 
4. Zwracacie uwagę na wartości odżywcze produktów, których używacie? 
Staram się robić to jak najrzadziej i 
kierować się ogólnie zdrowym rozsądkiem, a nie cyframi :)
 
5. Gotowanie to dodatek, czy chciałybyście robić coś związanego z kuchnią np studia w kierunku technologii żywności, dietetyki czy praca w restauracji? 
Nie zastanawiałam się nigdy nad tym, 
ale myślę, że mogłabym się sprawdzić w jakiejś małej restauracyjce/ kawiarence, 
aczkolwiek chyba wolę gotować i piec dla odprężenia i przyjemności po prostu.
 
6. Gdybyście nie mieszkały w Polsce, to gdzie? 
W Australii a gdzieżby indziej ;D
 
7. Produkt, który bez żadnych wątpliwości jest waszym ulubionym? Na to pytanie jest jeszcze trudniej odpowiedzieć niż na pytanie o owoce i warzywa.
Z kilkanaście takich produktów bym wypisała i tak by było mało ;) 
Na pewno znalazłyby się na liście wszelkiego rodzaju bakalie i masła, kremy z orzechów, pestek, na pewno jogurty, na pewno owoce i warzywa, lody itd.
8. Podróże samemu? Tak czy nie? 
Raczej i tak i nie :P
 
9. Chciałybyście wydać waszą książkę kucharską? 
Myślę, że nie byłoby w niej nic odkrywczego i serc by nie podbiła, 
ale fajnie by było :P
 
10. Odważyłyście się wziąć udział w programie typu ''Ugotowani'' żeby się sprawdzić?
Nie wiem czy to kwestia odwagi, czy raczej osobowości. 
Ja nie czuję takiej potrzeby ;]

Pytania?

Pam.

25 komentarzy:

  1. Też chyba nie umiem zdecydować pomiędzy warzywami i owocami. Obydwie rzeczy u mnie goszczą codziennie i są pyszne :)
    Jabłkowe placuszki faktycznie troszkę nawołują do jesieni. Ale w naszych sercach niech zagości już na stałe wiosna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mnie ta pogoda dobiła dzisiaj.. Miejmy nadzieje, że wiosna szybko wróci :D

    OdpowiedzUsuń
  3. przez chyba 2 tygodnie była tak piękna pogoda, że to nie godzi się tak narzekać! ;) a ja nabrać się wiośnie nie dałam i kurtkę zimową wciąż noszę- na wszelki wypadek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne śniadanie :D Też nie umiałabym wybrać pomiędzy owocami i warzywami ;) Pogoda dzisiaj jesienna, ale wiosna jeszcze przyjdzie i znowu nas pocieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tia, pogoda pozostawia wiele do życzenia ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę poza kokosową , jeszcze migdałową mąkę wypróbować - placki z niej na pewno wyszły jeszcze lepsze w smaku, wyglądają tak apetycznie! ja dziś podobną wieżyczką dzień zaczynam :)
    pogoda nieco się popsuła, ale to nie znaczy, że już tylko teraz tak będzie - ja mam nadzieję, że kiedyś słonce znowu wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomyśleć, że wczoraj była takaa piękna pogoda :>
    a dziś taka brzydka :<
    a te jabłkowe placuszki kuszą mnie bardzoo! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wichura dzisiaj co nie miara... Mam nadzieje ze to nie początek powtórki z tamtego roku!

    OdpowiedzUsuń
  9. Łubudu! Rynna niepokojąco trzaska o ścianę. Wichura paskudna dzisiaj, to fakt. Ja nieufnie pozostawiłam zimowe ciuchy na wierzchu jeszcze. Poczekam do początku wiosny z ich chowaniem do szafy jednak...
    Po takich plackach nie może być niedobrze. Pysznie wyglądają, takie grubaski słodkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. także ubolewam nad stanem pogody- pozostaje nam mieć nadzieję na szybki powrót słońca!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. dzisiejszy wiatr chwilowo zburzył mą nadzieję na przyjście wiosny, ale poczekajmy, już niedługo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mąka kokosowa, migdałowa, arachidowa. Kiedy ja ich spróbuję? Skąd masz migdałową i ile kosztowała? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dosyć dawno zamówiłam na skworcu.com.pl, nie pamiętam już ile kosztowała, ale nie była to cena z kosmosu :)

      Usuń
  13. Oj tak ta pogoda jest niesprawiedliwa i okropna . Przez nią jutro nie pojadę na zawody :(
    Ale takie placuszki na pewno poprawiły ci humor :D
    A te bułeczki są pyszne, nie rozpadają się , łatwo się można je przekroić na pół
    Po prostu musisz ich spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie też coś się u mnie pogoda popsuła, padał grad...

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałbym aby ładna pogoda powróciła! W taką wichurę nic się człowiekowi nie chce ; (
    A placuszki pierwsza klasa! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie pogoda do kitu.. :/ A migdałowe bułeczki wyglądają bosko! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie dzisiaj anomalie pogodowe...miało być słońce. Umyłam okna, spadł deszcz. Potem znów słońce, potem sekunda GRADU? A teraz słońce. Ja się pytam co to ma być :D Trzymaj się kochana ;* Dziękuję za komentarze c:

    OdpowiedzUsuń
  18. tteż mm nadzieję że ta pogoda lada moment minie ! Ale górka smakolykow ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. No niestety, było by za dobrze, z taką temperaturą i słońcem przez dłuższy czas:)

    OdpowiedzUsuń
  20. bo 'zima' musiała na chwilę wrócić, żeby się pożegnać;p mam nadzieję ;] migdałoweee <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Kupiłam mąkę migdałową, miałam wielkie oczekiwania po wspaniałych doznaniach smakowych związanych z mąką kokosową .... i się rozczarowałam :-/ Według mnie ta mąka nawet nie pachnie migdałami, smaku też trudno się odszukać.Mam taką z Efevitu. Czy Ty masz o tej mące lepsze zdanie?
    Twoje placki wyglądają naprawdę wspaniale, ale czy równie dobrze smakowały? Tzn. czy bez aromatu migdałowego dałoby się rozpoznać, że to placki migdałowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieesz co... Nie pamiętam jak smakowały te placki, zwłaszcza, że do ciasta dodałam jabłko. Wiem, ze placki/ciasta z mąką migdałową mają fajną strukturę, ale moim zdaniem w smaku też jest wyczuwalna, chociaż zawsze łączę ją z aromatem, żeby było bardziej migdałowo.
      Może kwestia mąki, ja mam mąkę ze skworcu.com
      Robiłam kaki w cieście migdałowym http://malinowyporanek.blogspot.com/2013/12/151.html
      i one zapadły mi bardzo w pamięci jako coś pysznego :)

      Usuń
    2. No i przede wszystkim do mąki kokosowej bym jej nie porównywała, bo jednak mąką kokosowa to ósmy cud świata, a migdałowa jest po prostu fajnym urozmaiceniem :P

      Usuń