piątek, 20 czerwca 2014

348.

Chyba powinnam mieć wyrzuty sumienia.
Chyba powinnam być przygnębiona i smutna.
Chyba powinnam być zestresowana i zdenerwowana.
Chyba powinnam robić coś, żeby czuć, że działam.
Chyba powinnam się bardziej starać.
Powinnam płakać po kątach.

A uśmiech mi z twarzy zejść nie chce. 
Albo jest ze mną coś nie tak (może jakaś psychopatologia), 
albo opanowałam tę sztukę
Sztukę dystansowania się. 
Dostrzegania kreski będącej granica między MNĄ a światem.



Na takie prostoty mam ostatnio ochotę, więc śniadanie mało wymyślne.
Swoją drogą, lepszego chleba nie jadłam.
Ciemny chleb, ale zabójcza ilość orzechów laskowych i żurawiny 
ledwo umożliwia dostrzeżenie ciemnego miękiszu. 
Słodkawy. A wybornie smakuje z łososiem :]
Tatuś wie co dobre ;D



Lodowy koktajl kokosowy z brzoskwini i nektarynki
Chleb z ricottą, konfiturą z czarnej porzeczki, kiwi, chałwą

Koktajl:

1 spora brzoskwinia ufo
1 duża nektarynka
Kubeczek jogurtu naturalnego
3 łyżki mleka kokosowego
Garstka prażonych wiórek kokosowych
Mleko do konsystencji

Owoce myjemy, kroimy na kawałki i chowamy do zamrażalnika na noc.
Jogurt, mleko kokosowe i wiórki blendujemy rano z mrożonymi owocami (warto wyjąć z zamrażalki na 5 minut) ewentualnie dolewając mleko do odpowiedniej konsystencji.
Przelewamy i od razu podajemy.

Pytania?

Pam.

29 komentarzy:

  1. Cały pierwszy akapit skreślić i uśmiech na twarz, tak ma być! Umiejętność dystansowania się często się przydaje. :)
    Zachęciłaś mnie do takiego chlebka. Może coś upiekę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja dawno nie jadłam kanapek na sniadanie. Wgl malo cos ostatnio chlebka jem , ale wiadomo z jakich powodow :)
    Ale twoje śniadanie jest fenomenalne !

    OdpowiedzUsuń
  3. gdyby ktokolwiek w jakiejkolwiek sytuacji powiedział mi, że powinnam być smutna to najpierw bym go wyśmiała a potem chyba uderzyła :D jak mi się będzie chciało to będę, nikt tego nikomu narzucić nie może
    chleb z orzechami laskowymi brzmi aż nader dobrze. lubię te gdyńskie piekarnie. tylko czemu jedna tylko kromka? ;__;

    OdpowiedzUsuń
  4. lodowy koktajl z rana zapowiada się idealnie, będzie świetnym pomysłem na gorące poranki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śniadanie nie musi być wymyślne by dobrze smakować i rozjaśnić Twój dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka teraz mam ochotę na kanapkę i koktajl! *.* i trafiłaś bezbłędnie w moje smaki- uwielbiam kanapki z kiwi i kokosowe szejki.
    a ta sztuka dystansowania jest niezwykle trudna. gratuluję, że udało ci się ją osiągnąć. ja tak (jeszcze) nie potrafię.

    OdpowiedzUsuń
  7. podziel się tym stanem i chlebkiem oczywiście <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Kanapka i koktajl pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chlebek kupny czy pieczony? Jeśli pieczony to błagam o przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupny, ale wyjątkowo dobry i chyba całkiem dobrej jakości, bo to taki a kromki sprzedawany i dosyć drogi. Spróbuję odtworzyć sama to podam :D

      Usuń
  10. O Jezu, to wygląda zaje*** :) kurcze, takie proste a nie mogę oderwać oczu. Ten koktajl wygląda jakby byl z kawałkami czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  11. z takim koktajlem to też bym zaryzykowała, zamiast owsianki. może u mnie też by słońce przywołał... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. aaa, jadłam ten chlebek, rzeczywiście dobry i polecam tez podobny z suszoną śliwką, tez jest ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja też ostatnio mam ochotę tylko na takie śniadanka :)
    patrząc na Twój koktajl aż mi żołądek się odzywa :D

    OdpowiedzUsuń
  14. To nie jest tak, że powinnaś. Mogłabyś, a nie jesteś - i dobrze!
    Śniadanie cudo, a na taki chleb narobiłaś mi opisem ochoty bardzo. Tylko czy przypadkiem nie chodziło o miąższ (czy jak tam się to pisze)? Bo miękisz to chyba taka tkanka w roślinie, czy coś i zastanawiam się, czy środek chleba też można tak nazwać : )

    OdpowiedzUsuń
  15. Znów zarażasz optymizmem :)
    Też dziś rano sięgnęłam po chleb: )

    OdpowiedzUsuń
  16. oo! chciałabym się tego od ciebie nauczyć! takie dystansu do siebie. może to z czasem przyjdzie ? ...
    lodowy koktajl, jak on za mną dawno chodzi!! pyszne śniadanie :3

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze, że u Ciebie tak optymistycznie :)
    Lodowy koktajl? Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Tatuś zawsze wie co swojej córeczce trzeba ;) Mój mi dzisiaj dostarczył kolejny kilogram winogron! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Tatusiowie zawsze wiedzą najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak fajnie ze jest okej, nie nigdy nie powinnas byc smutna ma byc okej <3 ! Co do sniadania to chlebek z opisu smakowity a w dodatku cudnie go podalas <3 !

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak ja dawno nie jadłam kanapek na słodko! A takie smaczne przecież są :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lodowy koktajl pyszności, szkoda, że pogoda nie nie dorównuje ;) Dystansowanie się bardzo bardzo ważna umiejętność. Jeśli nauczysz się raz, dasz radę zawsze :)

    OdpowiedzUsuń