piątek, 4 lipca 2014

362. Kruszonka i koktajl + omlet na obiad - sposób na ostropest

Złe wieści przeplatają się z dobrymi.
Śmiech aż do bólu ustępuje miejsca łzom, by po chwili wrócić.
Radość na zmianę ze smutkiem. Akceptacja z żalem. Wiara z beznadzieją.
Tyle kontrastów, sprzeczności. 
Dzięki jednym dostrzegamy drugie. Nie mogą występować osobno. 
Jednym słowem życie, które zaczynam postrzegać w co raz bardziej wyrazistych barwach. 
Które zachwyca mnie co raz bardziej, przy całej swojej prozaiczności.


Śniadanie letnie. Również z kontrastem. 
Lodowy szejk z gorącym crumble.

Kokosowa kruszonka- wspaniała. Koktajl z mango- niebo! :)





Lodowy koktajl z mango na jogurcie i wodzie kokosowej
Jagody i maliny pod kokosową kruszonką

Koktajl:

1/2 bardzo dojrzałego mango (szklanka pokrojonego owocu)
Ok. 150g jogurtu naturalnego
Ok. 1/2 szklanki wody kokosowej
Miód gryczany

Mango kroimy na kawałki i wkładamy na noc do zamrażalnika.
Rano blendujemy wszystkie składniki dodając miód gryczany do smaku i od razu podajemy.

Crumble:

Garść jagód
Garść malin
30g mąki kokosowej
Łyżka oleju kokosowego
Płaska łyżka cukru trzcinowego

Lekko natłuszczoną, małą kokilkę wypełniamy owocami.
Olej kokosowy wkładamy na noc do lodówki. Rano zagniatamy wszystkie składniki na kruszonkę, posypujemy owoce. Pieczemy w 180 stopniach ok 25 minut. Kokosowa kruszonka szybko się przypala, po ok. 7 minutach przykrywamy luźno folią aluminiową.

Wiedzieliście jak miód gryczany (który kocham miłością ogromną co widać po ilości śniadań, w których wystąpił) cudownie współgra z mango?


Coś ostatnio dużo na blogu przepisów poza śniadaniowych.
Mam nadzieję, że Wam to nie przeszkadza. :)

Dziś mam propozycję na lekki, zdrowy, wegetariański obiad z wykorzystaniem ostropestu
Muszę przyznać, że weszło mi w krew testowanie jak sprawdzi się w co raz to nowych potrawach. Ale, że tak dobrze sprawdzi się w omlecie to nie podejrzewałam ;)

Więcej o ostropeście TU, który zakupić można w sklepie Plus Zdrowia.

Omlet z ostropestem z zielonymi warzywami, serkiem wiejskim, kiełkami + pomidor i surówka z marchewki

Przepis:

2 jajka
Łyżka ostropestu (rozdrobniony w moździerzu)

Kawałek białej części pora
Kawałek cukinii
Garść zielonego groszku
2 spore pieczarki
Kilka marynowanych pieczarek
Kilka zielonych oliwek
Korniszonek
Sól, pieprz, majeranek, oregano

Olej kokosowy

Kilka łyżek serka wiejskiego
Duża garść kiełków soczewicy (wyhodowane samodzielnie)
Bazylia


Por, cukinię, pieczarki smażymy na niewielkiej ilości oleju kokosowego.
Dodajemy zielony groszek, chwilę podsmażamy.
Wrzucamy pokrojone oliwki, ogórka, pieczarki marynowane oraz przyprawy i zioła.
Jajka dokładnie bełtamy, dodajemy ostropest, mieszamy i smażymy z obu stron na małym ogniu pod przykryciem na oleju kokosowym.
Na omlet wykładamy warzywa, na to serek wiejski, kiełki i składamy.
Podajemy z dodatkami.

Pytania?
Wegetariański obiad IIILetnie Orzeźwienie 2014Cukinia 2014
Pam.

24 komentarze:

  1. wow!!!!!!! wszystko cudowne, najpiękniejszy chyba ten koktajl! <3 naprawdę super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko! Chcę ten lodowy shake!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam crmuble! a kokosowe musiały być obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle cudownych przepisów tutaj! Nie wiem co lepsze - kokosowa kruszonka, koktjl z mango, czy Twój obiad... po co wybierać, jak można wziąć wszystko. Także szykuj się na moją wizytę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lodowy shake mnie zachwycił <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, ten koktajl wygląda jak deser z wypasionej cukierni ! :)
    A nie mam dzisiaj pomysłu na obiad, więc może zrobię takiego omleta, bo ochoty narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie ten koktajl wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ u ciebie apetycznie, nie wiem co wybrać, ale chyba biorę wszystko :D ten koktajl z miodem tak kusząco wygląda i omlet niczego sobie! a kokosowej kruszonce nie można się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wstęp do posta to aż sobie zapiszę, tak trafnie określiłaś stan, w którym się znajduję, jakbyś siedziała w mojej głowie! Cieszę się, że nie jestem sama :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiejsze śniadanie wygląda nieprzyzwoicie dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  11. O matko, zabiłaś mnie tym śniadaniem. Kocham mango i te fioletowe kuleczki, najlepsza kombinacja jaka istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystko przepyszne! <3 Chyba zaraz do Ciebie wpadnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U Cienie jak zwykle smacznie i zdrowo ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Musze sprobowac kiedys zrobic takiego szejka :D a co do przepisow innych niz sniadania to chcemy wiecej^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O taaak! Podpisuje się pod tym obiema nogami i rekami :D jak najwięcej przepisów!!!

      Usuń
  15. śniadanie to idelanie polaczone smaki i kontrasty <3 omlet mnie kupił wpsanily uwielbiam kielki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. u Ciebie tyle dobroci!
    mogę się wprosić na kilka dni i będziesz mi takie cuda gotowac? :D
    trzymaj się :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo podobają mi się Twoje śniadaniowe kontrasty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ta kruszonka podbiła moje serducho ! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Omlet jak omlet ale jego zawartość po prostu mówi "zjedz mnie" :) Robiłam ostatnio bardzo podobną kruszonkę ale pół na pół z mąką owsianą, nie mogłam przestać jeść... ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. jeju jak omletów nie lubię(na słodko) to taki wytrawny kurczę chyba nie byłby zły
    ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń