czwartek, 10 lipca 2014

368. Naleśniki, pierwsze jeżyny i pomysł na lunch

Od niemal 2 tygodni nie jadłam truskawek. 
Wczoraj w sklepie uległam, kupiłam i jak ćpun na głodzie pożarłam. 
Tak pyszne. Albo po prostu miałam na nie wielką chcicę, albo mamy 
lipcową, truskawkową reaktywację :D


Idę do ogródka, zrywam białe porzeczki, spoglądam na czerwone, ale jeszcze nie dojrzały. 
Ucinam miętę i przez najbliższych kilka godzin czuję na palcach jej zapach. 
Mieszkanie pachnie miętą. Lato pachnie miętą
Jak tu lata nie kochać? :)

Apel do pijących- ludzie uważajcie gdzie rozbijacie butelki po piwie
Na odłamkach szkła mój piesek sobie wczoraj poduszeczkę rozciął :(

Z mąki kasztanowej wychodzą chyba najpyszniejsze naleśniki :]







Kasztanowe naleśniki z ricottą, jeżynami, białą porzeczką, syropem cynamonowym, migdałami, miętą

Przepis:

30g mąki z kasztanów jadalnych
15g mąki pszennej razowej
Szczypta soli
Jajko
100ml mleka
50ml wody

Ricotta, jeżyny, białe porzeczki, syrop z cynamonem, migdały, listki mięty

Jajko miksujemy z mlekiem, przesiewamy mąki, sól i miksujemy dolewając wodę.
Odstawiamy pod przykryciem na noc do lodówki.
Smażymy rano na patelni naleśnikowej i podajemy z dodatkami.

Propozycja na ,,lanczyk"

Bób smażony z groszkiem, jajka przepiórcze, szprotki, twaróg ze szczypiorem, rzodkiewką, przyprawami, pomidor z bazylią

Pytania?

Pam.

27 komentarzy:

  1. pięknie podane te naleśniki! w dodatku z tej pysznej mąki :) jeżynami się sama ostatnio zajadam, w końcu pojawia się coraz więcej letnich owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie nadal nie ma dnia bez kilku kilogramów truskawek. ;-)
    Mąka kasztanowa genialnie sprawdza się jako zagęszczacz go wszelkich kremów, chociaż placki też z niej bardzo lubię.
    Jeżyny i bób... smacznie dzisiaj u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusisz tą mąką kasztanową!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopadło Cię truskawkowe gastro :D
    Ciekawe, ja idę do ogródka po czerwone porzeczki i czekam na białe, bo jeszcze nie dojrzały, podejrzana sprawa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. naleśniki idealne! :)
    gdzie mogę dostać mąkę kasztanową? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostać to raczej nigdzie, ale kupić w raczej każdym sklepie ze zdrową, bio, ekologiczną żywnością :)

      Usuń
  6. Też nie jadłem z dobre dwa tygodnie truskawek :(
    A gdzie węgle w tym obiedzie ja się pytam? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślisz, ze mój organizm bardzo ucierpi jak dostanie to na co mam ochotę, a nie zbilansowany na tip-top posiłek? ;D

      Usuń
    2. Nie, w żadnym wypadku :p Tip-top posiłki wcale nie są takie fajne :P
      No ale co ja bidny poradzę, że węglowodany trza spożywać zawsze? No ;) No chyba, że Dukan ...

      Usuń
    3. Nigdy nie zwracałam uwagi na BTW, Dukany, Chodakowskie i inne takie również mnie nie obchodzą.
      Żyć zdrowo, spokojnie i szczęśliwie można i bez ich znajomości :D

      Usuń
    4. Dokładnie, trzeba jeść to, na co ma się ochotę a nie przejmować się tym wszystkim wokół. Zresztą, poza obiadem chyba jeszcze się coś je, więc podejrzewam że Pam na brak węgli nie narzeka xD

      Usuń
  7. Ale bogactwo na tym talerzu! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. wczoraj kupiłam truskawki i są naprawde przepyszne i slodkie!
    kusisz tą mąka kasztanową, chyba się w końcu skuszę...;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopadnę jeżyny, dopadnę! :)
    Biedny psiak.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają wykwintnie! Ja jeszcze załapałam się na truskawki <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasztanowe ? Moje love .
    Ja też dzis zajadam się pierwszymi jezynkami.
    A obiad ? Zdecydowanie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  12. O właśnie, dołączam się do owego apelu, a ponadto butelki i puszki wyrzuca się do kosza, od tego są i wasz honor nie ucierpi, gdy je tam wycelujecie (coby nie było, smakowe piwa piję bardzo chętnie, ale jak można po sobie syf zostawiać...).
    Naleśniki na słodko to, jak wiadomo, śniadanie zawsze idealne :) I propozycja na obiad niezmiernie kusząca!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wczoraj pierwszy raz jadłam bób i na szczęście mnie nie rozczarował :)
    A naleśniki bardzo apetyczne. Zresztą jak wszystko u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No to się wczoraj zgrałyśmy z tymi truskawkami :D ja jak tylko je zobaczyłam to nawet długo nie myślałam nad tym, czy kupić, czy nie ;p
    ale truskawki, truskawkami....Ty dzisiaj jeżynami mnie tu kusisz, no i gdzie ja je teraz znajdę? :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Super sniadanie super obiad co tu wiecej powiedziec jest genialnie <3 Szkoda psiaka mam nadzieję ze szybko się zagoi :( !

    OdpowiedzUsuń
  16. te naleśniki to jakiś obłęd!
    tak pięknie podane! *-*
    mi się już truskawy kończą :<

    OdpowiedzUsuń
  17. Ideanie sie komponuja migdaly z porzeczkami i mieta, super harmonia na tych zdjeciach ;)
    A 'lunczyk' boski, z checia bym taki zjadla dzis ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy ja widzę jeżyny *.* Błagam pooodziel się :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealne naleśniki widzę *.*

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się z Tobą, z kasztanowej wychodzą pyszne. Lato kocham właśnie za te skarby... :)

    OdpowiedzUsuń