wtorek, 5 sierpnia 2014

394. Domowy chleb znów, kanapki i koktajl.

Polak potrafi. 
Na każdej odwiedzanej stronie internetowej jak nie kobieta z brodą to... jabłka.
I tak jem od lat 2 jabłka dziennie, więc ze swojej strony większego zaangażowania zadeklarować nie mogę :P
Swoją drogą i tak zamiast do sklepu po jabłuszko idę do ogródka po najlepsze ananasówki pod słońcem ;D

Monotonne te moje śniadania kanapkowo- koktajlowe, 
przykro a zarazem pysznie mi w związku z tym :P 
A położenie ostrej gorgonzoli na pieczone owoce i pod miód było jedną z najlpeszych decyzji jakie ostatnio podjęłam :D Najlepsze kanapki!






Kanapki* z grillowaną gruszką/ jabłkiem, gorgonzolą, orzechami włoskimi w miodzie gryczanym
Mrożony jogurtowy koktajl malina- borówka z odżywką białkową

*z domowego chleba

Przepis:

Koktajl:

Szklanka mrożonych malin
Szklanka mrożonych borówek
Mały kubeczek jogurtu naturalnego
Miarka odżywki białkowej (kokosowo-waniliowa)

Odżywkę rozprowadzamy w jogurcie, odsypując niewielką ilość. Mrożone owoce wrzucamy do kielicha blendera, zalewamy jogurtem i blendujemy. Pozostałą odżywkę rozprowadzamy w wodzie. Podajemy od razu koktajl polany odżywką.

Kolejny pyszny domowy chleb
Wierzcie, z resztą pewnie same wiecie najlepiej, nic tak nie koi jak pieczenie chleba. 
Zapach jest tak niesamowity. Akurat wczoraj przyszedł do nas pan załatwić coś z mamą. 
Dorosły byczek, a jego mina gdy wszedł do mieszkania gdy akurat unosił się zapach pieczonego chleba był bezcenny.


Pszenno- żytni chleb z siemieniem lnianym i czarnym sezamem

Przepis:

250g mąki żytniej
125g mąki pszennej
125g mąki pszennej razowej
20g świeżych drożdży
320 ml ciepłej wody
2 łyżki oleju
2 łyżeczki soli
Łyżeczka cukru trzcinowego
3 czubate łyżki siemienia lnianego Szafir Zielony nurt
3 czubate łyżki ziaren czarnego sezamu

Z mąki pszennej, cukru, drożdży i połowy ciepłej wody robimy rozczyn (dokładnie mieszamy, przykrywamy, odstawiamy na 15 min.).
Do miski przesiewamy mąki, sól, dodajemy wodę, olej i rozczyn, mieszamy do połączenia składników po czym ubijamy na najwyższych obrotach miksera przez 5 minut, dodajemy ziarna lnu i sezamu, wyrabiamy jeszcze minutę, przekładamy na oprószony mąką blat i wyrabiamy ciasto. Przykrywamy mokrą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na pół godziny.
Po tym czasie zagniatamy ponownie, formujemy rulon i wkładamy do keksówki.
Nacinamy, prószymy mąką, przykrywamy wilgotną ściereczką i odstawiamy na 25 minut.
Pieczemy w dolnej części piekarnika przez 40 minut w 200 stopniach.
Kroimy dopiero po całkowitym wystygnięciu (najlepiej po wystygnięciu schować w woreczku na całą noc i kroić dopiero rano, wtedy na pewno się nie pokruszy).

Pytania?
Letnie Orzeźwienie 2014Jedz polskie jabłka
Pam.

25 komentarzy:

  1. Ależ ci zazdroszczę takich jabłek prosto z drzewa ... Mi pozostają jedynie te z ryneczka ;)
    Twoimi kanapkami jak i koktajlami to zawsze będę się zachwycać , bo są takie apetyczne , wypasione no i ZDROWE <3

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny domowy chlebek i pysznie skomponowane kanapki! :) widzę, że znowu obie dziś podobnie zajadamy - są jabłka, najlepsze, bo polskie :) u mnie nie ma bez nich dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pochłonęłabym takie kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie te twoje śniadania nie są monotonne, oj nie! Zachwycać twoimi wypiekami mogę bez końca :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dziękuję za taką monotonię, mogłabym jeść takie śniadania dzień w dzień !
    Pieczenie chleba - uwielbiam. Czuję się uzależniona od drożdży

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm świetne śniadanie! Nie wiem co mi się bardziej podoba - koktajl czy kanapki :-)
    Ja teraz też jem jedno malutkie jabłko dziennie - a przynajmniej staram się, po moim problemie z nimi....

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham w takim razie Twoją monotonię, koktajle zawsze mi się u Ciebie podobają, idealna konsystencja, chleby najlepsze w bloggosferze, pomysł na kanapki genialny. Po prostu - MEGA pyszny post! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie dokładnie to samo! od dawna już nie ma dnia bez jabłka albo nawet kilku sztuk tych owoców :D uuuwielbiam je <3

    chleb domowy mistrzostwo!
    i ten koktajl! uwielbiam mrożone jogurty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. takie kanapki mogłabym jeść cały czas! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jabłka trzeba jeść zawsze :) A teraz to dwa razy więcej po prostu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jabłka górą!
    Już któryś raz spotykam się z połączeniem jabłko+ser i jakoś nie mogę się zabrać, by to wypróbować.. :P A koktajl ma perfekcyjną konsystencję <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Własnie miałam się pytać jak tam wczorajsze wypiekanie i widzę, że bosko :):):) Cuuudowny chleb :) Zabieram ten przepis i na pewno go wypróbuję :) Wyrośnięty idealnie, nacięty również idealnie :D hehehe czuję Wielką konkurencję z Twojej strony ;) (mam nadzieję, że wiesz, że sobie żartuję ) :) Pieczenie wciąga :D Ja przeczytałam, że pieczesz chleb to zaczęłam Ciebie wspierać telepatycznie :D

    Śniadanie CUDOWNE :) możesz mi takie serwować codziennie :) To kiedy mam przyjechać ? :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kanapek z grillowaną gruszką jeszcze nie miałam okazji jeść, ale muszę Ci przyznać, że wyglądają smakowicie. Z resztą, u Ciebie zawsze tak jest :p

    OdpowiedzUsuń
  14. monotonia? nie sądzę. są po prostu takie dni, że człowiekowi tylko kanapki w głowie (:
    kolor koktajlu zachwyca!

    OdpowiedzUsuń
  15. ten chlebek wygląda przesmacznie!
    a te kanapki, ile bym dała, żeby teraz takie zjeść :D
    dla mnie to żadna monotonia!

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj tam może i monotonne,ale je fotografujesz i dodajesz.
    Ja jeste takim leniem,że zjadam moje śniadanie właściwe o 12 na przykład.
    I jeszcze z lenistwa nie robię zdjęciaaaaaa :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Też tak mam z jabłkami, obowiązkowo muszą się pojawić w codziennym menu ;p
    Wygląd i konsystencja tego koktajlu mnie dzisiaj powaliła na kolana. Chcę teraz takiego :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jabłek może dużo nie jadam ale staram się jak mogę! :D
    Kanapki idealne.

    OdpowiedzUsuń
  19. cudowne kanapki ktore uwielbiam tak jak domowy chleb <3 !

    OdpowiedzUsuń
  20. Kupne chleby nie dorastają do pięt domowym wypiekom :D

    OdpowiedzUsuń
  21. ach, jak musiało pięknie pachnieć kiedy chleb się piekł! to dlatego te kanapki taki pyszne, bo chleb dobry (:

    OdpowiedzUsuń
  22. Co za kanapki! Jestem pod dużym wrażeniem takiej propozycji!

    Dziękuję za udział w akcji i zachęcam do wyczarowania kolejnych przepisów z jabłkami w roli głównej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń