wtorek, 12 sierpnia 2014

401. Wytrawny serniczek dyniowy


Dziś podzielę się z Wami przepisem na obiad, który jadłam kilka dni temu.
Najlepszy obiad od dawna. Zdecydowanie zasługuje na osobny wpis.
Nie przypuszczałam, że serniczek wytrawny może być równie dobry, o ile nie lepszy od tego słodkiego. 
Na pewno będą się u mnie częściej takie obiady pojawiać. 

Może to za sprawą tego, że miałam wilczy apetyt po intensywnym bieganiu, może za sprawą tego, że serniczek miał idealną temperaturę- z wierzchu już wystygł i miał chrupiącą skorupkę, w środku był wciąż ciepły i miał konsystencję pianki. Nie ważne. 
Polecam Wam zrobić!


 






Dyniowy serniczek z gorgonzolą, przyprawą węgierską, mieszanką ziaren
Fasolka szparagowa
Pomidor, ogórki kiszone

Przepis:

150g twarogu
Łyżka czubata ricotty
Łyżka jogurtu naturalnego
3 łychy pure z pieczonej dyni
Płaska łyżka skrobi kukurydzianej
Czubata łyżeczka mielonego siemienia lnianego + 3 łyżki wrzątku
Czubata łyżeczka przyprawy węgierskiej
Sól, pieprz, ostra papryka
Kawałek sera gorgonzola
Garść mieszanki ziaren

Siemię lniane zalewamy wrzątkiem, mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia.
Twaróg, ricottę, pure dyniowe blendujemy ze sobą.
Dodajemy przyprawy i mieszamy dokładnie.
W jogurcie naturalnym rozprowadzamy skrobię, dodajemy do masy.
Dodajemy również siemię i całość dokładnie mieszamy.
Gorgonzolę kroimy/rozcieramy na kawałki i delikatnie, niezbyt dokładnie mieszamy z masą.
Przekładamy do kokilki, posypujemy ziarnami i pieczemy luźno przykryte folią aluminiową ok. 40 minut w 180 stopniach.
Studzimy do pożądanej temperatury.


Do czwartku! :*

Pytania?

Pam.

25 komentarzy:

  1. Serniczek na wytrawnie? Nie wpadłabym na to nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniczek na wytrawnie i to jeszcze dyniowy ? Nie no muszę taki zrobić w tym tygodniu, koniecznie ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym obiadem to przebiłaś wszystko, koniecznie muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi niesamowicie! :)
    Robię obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. serniczek na wytrawnie, zaintrygowałaś mnie! koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe, ciekawe, ale... jakoś mnie nie przekonuje. wolę bardziej klasyczne zestawienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. aż poczułam nadchodzącą jesień... bardzo ciekawy pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale mnie zaskoczyłaś!
    nie wpadłabym na tki serniczek nogdy! :D
    do czwartku:*

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja zawsze myślałem, że po bieganiu to wcinają banany ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Powaliłaś mnie na kolana! Wszystko zjadłabym w mgnieniu oka! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. ale mi narobiłas smaka na ten serniczek! Robię na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  12. czuję, że to coś dla mnie, ten serniczek :D
    udanego wyjazdu ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ser na słono to nie dla mnie, niestety :( Ale kolor ma bardzo ładny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem czy to moje smaki, musiałabym spróbować, ale wygląda.. świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ty to dziewczyno masz pomysly.
    Absolutnie mnie zauroczylas tym obiadem, serniczek dyniowy nna wytrawnie? Rewelacja, ale mui narobilas ochotyy! :*

    OdpowiedzUsuń
  16. oj tak mialas wspanialy obiad <3 !

    OdpowiedzUsuń
  17. OBŁĘD! To coś co muszę zrobić i tyle, zachęciłaś mnie samym opisem konsystencji serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. sernik na słodko? że co? no wygląda świetnie, mam nadzieję że i tak smakuje! (:

    OdpowiedzUsuń
  19. Serniczek imponujący ! U mnie też dziś gości fasolka :) Muszę niedługo dynią się zająć bo ciągle robisz mi na nią ochotę ...

    OdpowiedzUsuń
  20. super wygląda :)



    Pozdrawiam

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem pod ogromnym wrażeniem twojego serniczka! Chyba muszę upiec coś podobnego, bo wygląda (i pewnie smakuje) obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  22. No jestem pod wrażeniem <3 nawet obiadki wychodzą Ci cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wytrawne serniki kuszą mnie od dawna, ale troszkę się boję, że nic mi z tego nie wyjdzie... Twój jednak wygląda niesamowicie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń