poniedziałek, 13 października 2014

457.Kokosowe placki z awokado, pomelo, ricottą i pistacjami


,,Cza­sami tak łat­wo wcisnąć gu­zik STOP, i zat­rzy­mać się w miej­scu, 
za­pomi­nając o tym, do cze­go się dążyło. 
Wra­cać myśla­mi do przeszłości i zat­ra­cać się ciągle w pajęczy­nie wspom­nień, 
mając jed­nocześnie świado­mość iż nicze­go nie da się cofnąć, a mi­mo to 
ro­bić ciągle kro­ki w tył, tracąc przy tym piękno "te­raz" . 
Tak łat­wo nam się zat­rzy­mać, ma­my silę się co­fać, rzad­ko kto jest na ty­le sil­ny by iść nap­rzód... A prze­cież świat to bieżnia us­ta­wiona na jak naj­większy dys­tans, mu­simy biec, 
nig­dy nie wiado­mo ile jeszcze zos­tało cza­su ...
więc bieg­nij przed siebie, za­bierz wszys­tkie wspom­nienia do wa­liz­ki przeszłości i wspi­naj się na marzeń górę te­raźniej­szości ... ! "


Zapisałam kiedyś ten cytat niestety bez autora.


Przypomniałam sobie o nim wczoraj.
Tak idealnie opisuje moją rzeczywistość.
Gdzieś po cichutku jakaś część usiłuje ściągnąć mnie w dół.
I rzeczy, które powinnam zmienić, ja świadomie pozostawiam takimi jakie są.
I wciąż popełniam te same błędy czekając. Wciąż czekając na nie wiadomo co. Na impuls.
Nie wiem co jeszcze mam zrobić. Jaką jeszcze przyjąć strategię, aby na prawdę zacząć.
Nie potrafię nie rozmyślać, po prostu na sucho działać. 
Taka już jestem. Wciąż pełna nadziei.


Miłego tygodnia :D







Kokosowe placki z awokado, pomelo, ricottą, pistacjami, ziarnem kakaowca, syropem

Przepis:

35g mąki pszennej razowej
15g mąki kokosowej
Pół łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej
Małe jajko
60ml mleka sojowego

Awokado, pomelo, ricotta, pistacje, ziarno kakaowca, syrop limonka z miętą 

Jajko ubijamy z częścią mleka.
Przesiewamy mąki, proszek, sodę, ubijamy dolewając resztę mleka.
Przykrywamy ciasto i odstawiamy na noc do lodówki.
Smażymy pod przykryciem na patelni przetartej olejem kokosowym z obu stron na wolnym ogniu.
Podajemy z dodatkami.

Pytania?

 Czas na awokado
Pam.

32 komentarze:

  1. bardzo podoba mi się ten cytat, tak bardzo potrafi zobrazować życie człowieka...
    a placuszki niczego sobie, cóż tu więcej pisać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm.... poezja z samego rana jeśli by mnie spytać o zdanie!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne rozpoczęcie tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio myślałam o pomelo, a tu proszę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Garść motywacji na poniedziałek w tym cytacie, dzięki! :)
    Placki idealne na początek tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się to porównanie świata do bieżni, sama zapisuję ten cytat dzięki Tobie.
    A placuszki jak zwykle na bogato, takie w stylu Pam, brakuje tylko malin i dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy ja wiem, czy pędzenie po tej bieżni jest takie dobre... chyba, że się przed czymś ucieka. Ja tam wolę iść spacerkiem, mniej się traci z widoków.

    Pozdrawiam smacznie i ciepło:*

    OdpowiedzUsuń
  8. I najważniejsze żebyś tej nadziei nie traciła. Też ostatnio czuję, że w kółko popełniam te same błędy...
    Ale plackami dziś mnie zachwyciłaś! I pistacjam jestem kupiona całkowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się ten cytat podoba :)
    A placuszki wyglądają tak genialnie, że chyba nie potrzebują komentarza:D

    OdpowiedzUsuń
  10. najtrudniejszych jest kilka pierwszych kroków i złapanie odpowiedniego rytmu, ale to jest możliwe ;) i mimo chwil zwątpienia, trzeba dalej brnąć do przodu, pokonywać je, bo wszystko tak naprawdę siedzi w naszej głowie!
    placki idealne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny, piękny i jeszcze raz piękny cytat!
    A kokos z awokado idealnie jak dla mnie do siebie pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  12. placki kokosowe? muszę je spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Placuszki nic tylko kraść! :D A Tobie również życzę miłego i pozytywnego tygodnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem pod wrażniem cytatu. jest taki...prawdziwy. to nieprawda, że nadzieja jest matką głupich - nadzieja umiera ostatnia. i trzeba o siebie walczyć, aż do samego końca!
    miłego popołudnia :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale jak to? Bez dyni?! :D Cudowne, pulchne placuszki *.*
    Cytat? Mistrzostwo...

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmm, autor jest chyba nieznany, bo przed chwilą dla Ciebie specjalnie szukałem ;)
    A doceniać piękno teraźniejszości należy :]

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam, pomelo, uwielbiam! Jak dobrze, że powoli się zaczyna na nie sezon <3

    OdpowiedzUsuń
  18. połączenie pomelo i awokado przetestowalam na wlasnej skorze i szczerze polecam.
    a cytat taki fajny, że aż go zapiszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudny cytat, cudne placki :)
    A pomelo dawno nie jadłam, więc dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak ja żałuję, że nie mam dostępu do mąki kokosowej. Co widzę przepis z jej udziałem, mam ochotę go wypróbować ;c

    OdpowiedzUsuń
  21. czasem za łatwo :( Pyszne sniadanie <3 !

    OdpowiedzUsuń
  22. piękny cytat... ale placki i tak przebijają wszystko! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgadzam się w 100% z autorem tego tekstu. Ja też za często roztrząsam przeszłość ;)
    Mmm... ale pysznie wyglądają te placki ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. pomelo już dobre,takie jak w sezonie czy to, jeszcze nie to ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie to. Ogólnie jestem w szoku, bo byłam przekonana, ze sezon zaczyna się jakoś na początku grudnia, a u nas w sklepach jest już ich pełno!

      Usuń