piątek, 17 października 2014

461. Dyniowo- cytrynowy pudding chia z karobową śliwką i Mixit

Raz na tak, raz na nie.
Jest zbyt 'dobrze' na 'źle'. Zbyt 'źle' na 'dobrze'.
I w życiu skrajności nigdy nie będzie. 
Balansujemy gdzieś pomiędzy i nie ma co się zabijać ani o ideał, ani w imię destrukcji. 
Sukcesem będzie utrzymanie się bliżej 'dobrze' przez dłuższy czas, 
ale i do 'źle' trzeba się czasem dotknąć. 

A ja zbyt mocno i łatwo biorę do siebie co mówią inni. 
Ci którzy nic nie wiedzą a gadają. 
Absolutni nieznajomi przekonujący, że wiedzą o mnie więcej niż ja sama wiem.
Błąd wynikający z braku wiary. Do naprawy. 

Cotygodniowa godzinka w białym pokoju z niebieskim dywanem naprawdę leczy.


Połączenie dyni i cytryny to zdecydowanie mój tegoroczny faworyt.
Pyszna micha :)
Śniadanie z lodówki, ale zapite ciepłym naparem z czystka
Poranek idealny :)







Dyniowo- cytrynowy pudding chia z babką płesznik ze śliwkami karmelizowanymi z karobem, skórką z cytryny, Mixit,

Przepis:

40g nasion chia
Łyżka nasion babki płesznik Plus Zdrowia
200ml mleka
50ml wody
3 czubate łyżki pure z pieczonej dyni Hokkaido
Stewia
2 łyżki soku z cytryny

Kilka śliwek węgierek
Łyżka syropu z mniszka lekarskiego
Łyżeczka karobu + kapka wody
Szczypta cynamonu

Muesli Mixit 
Skórka otarta z cytryny

Nasiona chia i babki płesznik zalewamy mlekiem i wodą.
Dodajemy sok z cytryny, stewię oraz pure z dyni i dokładnie mieszamy widelcem lub ubijaczką masę. Odstawiamy na noc do lodówki.
W garnuszku podgrzewamy syrop, wrzucamy pokrojone śliwki, karob mieszamy z odrobiną wody, dodajemy do śliwek wraz z cynamonem i smażymy kilka minut.
Przed podaniem mieszamy pudding i podajemy z dodatkami.

Pytania?

Pam.

24 komentarze:

  1. Ale fajnie dzisiaj śniadanko podałaś. Ta drewniana miska z Zakopanego dodaje tu fajnego akcentu. Strasznie mi się to podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi się też podoba! a do tego wypełniona takimi pysznościami!

      Usuń
  2. Do naprawy i to szybko. Ja niestety też, choć się nie przyznaję głośno, często biorę słowa innych zbyt mocno do siebie. A ludzie potrafią ranić, nawet bzdurami wyssanymi z palca...
    Dynia z cytryną powiadasz? No to będę próbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapamiętam to połączenie i wypróbuję koniecznie :)
    Kochana... innych trzeba po prostu OLAĆ. To Twoje życie, Twoja sprawa, za Ciebie nikt nie umrze, więc nie ma co słuchać się czyichś urojonych wytycznych... :) Żyj tak, byś była zadowolona z każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. i dzisiaj dokładnie o tej magicznej godzinie, kiedyś nie do przyjęcia, myślimy tak samo.. i wiesz, co jeszcze ci powiem: "Ci, którzy mają coś do powiedzenie, na ogół są małomówni. Reszta pieprzy jak natchniona" i tego się trzymajmy:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Raz się dotyka dołu, raz sięga chmur, ale żaby była równowaga, głównie balansujemy po środku ;) Ludzie tylko udają, że potrafią patrzeć i widzieć, a tak naprawdę są tylko szarą ślepą masą, ale niektórych da się z tego wyleczyć :)
    dobrze ukryłaś ten pudding!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała miseczka! Śniadaniem także jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super jest dynia z cytryną, sprobowalam to polaczenir dzieki Tobie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. polecam dynie i banana , ale dynię z cytryną też muszę skosztować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ostatnie połączenie jakie by mi przyszło do głowy. Ale dyniowa mistrzyni chwali. Trzeba spróbować; )

      Usuń
  9. Połączenia dynia-cytryna jeszcze nie próbowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja na dzisiejszym OS-TA-TNIM spotkaniu w pokoju (który co prawda nie jest biały, ale ma tę samą funkcję co ten Twój) właśnie dostałam życzenia znalezienia balansu, bo to on jest najważniejszy ;) także zważ na istotę tego co dziś napisałaś!
    dzisiaj micha super-foods, widzę

    OdpowiedzUsuń
  11. też uwielbiam te spotkania, godzina potrafi oczyścić człowieka ze zmartwień całego tygodnia, dać coś nad czym trzeba posiedzieć, pomyśleć, zastanowić się...
    nie próbowałam dyni z cytryną, kusi mnie moooocno, ale dzisiaj zaczęłam się ślinić na widok tych karmelizowanych śliwek, serio *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie warto się przejmować tym co mówią inni, trzeba znać swoją wartość i starać się ignorować wszelkie negatywne czy fałszywe opinie na swój temat :)

    Śniadanko musiało być cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna ta miseczka :)
    a zawartość jeszcze lepsza :D
    oby były tylko te dobre dni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy robienia wyczerpią się kiedyś pomysły na dania z dynią :D
    Takie rozmowy " cotygodniowe" na pewno ci pomagają, ja sama kiedyś na podobne chodziłam i wiem po sobie że lepiej się po nich czułam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A wiesz, co ja Ci powiem (może nieskładnie, ale nevermind...)? Wielką sztuką jest nie branie tak do siebie tego, co inni mówią, tego, co myślą o Tobie. Bo można oszaleć i skończyć płacząc pod kołdrą/w kącie. Każdy jest w stanie wytknąć wady, ale już niewielu wspomni o cechach dobrych - tak już jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. no właśnie! powinniśmy znaleźć w życiu równowagę...wiadomo, jest tak, ze czasem będzie super, kolejnego dnia już trochę gorzej, ale nie wolno popadać w skrajności, bo to do niczego dobrego nie prowadzi tylko wykańcza człowieka.
    dawno chia nie jadłam, czas to zmienić! oczywiście dynia ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. myślę, że gdyby człowiek nie dotknął dna to niemógłby się od niego dobić, a z popełnionych błędów trzeba wyciągać wnioski. mam nadzieję, że Twoje słowa nie pójdą na marne i dzięki nim pewne rzeczy w końcu sobie uświadomimy.
    pudding chia - jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Intryguje mnie połączenie śliwki i cytryny. Musi być ciekawe :) !

    OdpowiedzUsuń
  19. Połączenie koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe połączenie :) w najbliższej przyszłości muszę wypróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bo grunt to znalezc własnie ten balans, który pozwala nam czerpac co dobre i przetrwac gorszy okres :). Śnidanie super <3 !

    OdpowiedzUsuń
  22. zatem maluje pokój na biało i już poszukuje niebieskiego dywanu! juhu :) :***

    OdpowiedzUsuń