piątek, 31 października 2014

475. Dyniowy placek owsiany z mango,dżemem i bezą + czarna tahini

Ciężki dzień był wczoraj.
I fizycznie i psychicznie pod wieczór już wymiękałam. 
Dokopałam się do rzeczy, do których dokopywać się nie chciałam.
Do chwil, które skryłam za ciężkimi drzwiami, 
do świata w którym się zamknęłam, a ktoś po chichu zapukał. 
Tak cichutko pytając ,,czy można wejść". 
Teraz pora wszystko wywietrzyć. A listopad zawsze sprzyjał świeżemu umysłowi.
Dać radę i nie zbaczać.
Przepraszam, że tak mało zrozumiale.

Udanego piątku! :D



Gdy Jula zaproponowała wczoraj wspólne Halloweenowe śniadanie zdecydowałam się bez namysłu.
Dopiero później odkryłam jaki problemem była dla mnie ta krew xD 
Jest w postaci skrzepów zamkniętych w jagodach goji i trochę w lepkim dżemie.
Za świetny pomysł i wspólne śniadanie dziękuję :*
PS. Przepyszne śniadanie nie musi zjawiskowo wyglądać. To jest potwierdzeniem :)
 







Dyniowy placek owsiany z mango, goji, dżemem truskawkowym, bezą, masłem orzechowym

Przepis:

30g płatków owsianych
20g mąki owsianej
Pół łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej
3 łyżki pure z pieczonej dyni Hokkaido
Jajko
1/3 szklanki wrzątku
Płaska łyżeczka Pumpkin Spice

Olej kokosowy do smażenia
Mango, jagody goji Plus Zdrowia,
dżem truskawkowy, beza, masło orzechowe

Płatki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy do wystygnięcia.
Jajko ubijamy z dynią, solą, dodajemy płatki i ubijamy.
Przesiewamy mąkę, Pumpkin Spice, sodę, proszek i bardzo dokładnie mieszamy.
Odstawiamy przykryte na noc do lodówki.
Rano smażymy na mocno rozgrzanej patelni z roztopionym olejem kokosowym na wolnym ogniu pod przykryciem, po kilka minut z każdej strony.
Podajemy z dodatkami.

Zrobiłam wczoraj tahini z czarnego sezamu. 
Wygląda... ciekawie. 
Smakuje o wiele lepiej niż wygląda :D





Przepis:

200g sezamu czarnego
Spora szczypta soli himalajskiej
1- 2 łyżki oleju z pestek słonecznika Zielony Nurt


Wszystkie składniki blendujemy do uzyskania pożądanej konsystencji.


Pytania?

http://colorful-sprinkles.blogspot.com/2014/10/238-zaproszenie.html#comment-form

Pam.

25 komentarzy:

  1. i znów ta Twoja skromność ;) przecież to śniadanie wygląda wyśmienicie, jestem pewna, że tak samo smakuje ;)
    za to "to coś" czarnego troszkę mnie przeraża kolorem, ale skoro mówisz, że dobre, to wierzę na słowo ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ze przeraża, dlatego wstawiłam właśnie dziś xD

      Usuń
  2. Tahini z czarnego sezamu? Wow, to wygląda... oryginalnie. Nigdy nie powiedziałabym, że to tahini! Ale jeśli tak piszesz, to zapewne tak jest, haha :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przewietrz porządnie, odkaź to pomieszczenie i zaczynaj na nowo :)
    To śniadanie nie wygląda dobrze?! :o

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kiedyś się zastanawiałem, jak wygląda hummus z taką tahini xD

    OdpowiedzUsuń
  5. dyniowy placek owsiany to jest to, a ta beza dodaje uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wierzę, że tahini jest obłędne! *.*
    Śniadanie doskonałe, aby uczcić Halloween! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. To tahini wygląda świetnie!
    Jest wyczuwalna różnica pomiędzy klasycznym, a czarnym sezamem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarny jest trochę słodszy i ma mniej wyrazistą goryczkę :]

      Usuń
    2. A ja myślałam że będzie na odwrót :) Muszę przetestowac!

      Usuń
  8. o mamo, zakochałam się w tym tahini! *.*
    zrozumiale czy nie, wietrzenie to zawsze dobry pomysł. zamknij oczy i zapomnij się na chwilę jeszcze, a plan będzie idealny.

    OdpowiedzUsuń
  9. mniam, zjadłabym teraz taką bezę <3
    nowy miesiąc- nowe możliwości ! pamiętaj :D

    OdpowiedzUsuń
  10. rzeczywiście ciekawie wygląda, takie czarne mazidło, które jest pyszne! :) i te skrzepy krwi mnie rozbawiły dzisiaj :D

    OdpowiedzUsuń
  11. znakomicie spisałaś się z dzisiejszym śniadankiem!
    chcę to smarowidełko♥

    OdpowiedzUsuń
  12. ja myślę, że piszesz bardzo zrozumiale. cierpienie jest niestety nieodłącznym elementem życia. ważne jest, żeby mieć kogoś bliskiego, komu możemy się zwierzyć. po takiej szczerej rozmowie od razu człowiekowi lżej :)
    aaaale nabrałam ochoty na bezę!

    OdpowiedzUsuń
  13. tahini wygląda jak jakiś smar samochodowy ;p zdecydowanie lepiej wygląda ten mały słodki bezik na środku tego też całkiem dobrze wyglądajacego placka :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Dasz radę <3 ! Wiesz co sniadanie jest obłędnie piękne a to tahini bardzo ciekawe <3 !

    OdpowiedzUsuń
  15. haha ta beza tak słodko wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie no to smarowidło to ma obłędny kolor :D

    OdpowiedzUsuń
  17. jej też miałam jeść dyniowe ale jak zwykle mi się życie skomplikowało i rano było w południe i to w mieszkaniu bez dyni...

    Listopad wietrzny to i wywietrzysz się, przewietrzysz się :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaki masz blender, ze tak ladnie ci zmielilo sezam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniej- więcej coś takiego http://www.euro.com.pl/blendery/philips-hr-1372.bhtml
      A może i to samo :P

      Usuń