wtorek, 11 listopada 2014

486. Kokosowo- cytrynowe babeczki szafranowe z karobowym jogurtem i tahini

Zaczęłam palić świeczki siedząc popołudniami przy odpowiedniej lekturze.
Najwyższa pora.

Nie poznaję siebie, sama z własnej inicjatywy kupiłam wczoraj mandarynki! JA. 
A obierając, zamiast się krzywić wciągałam głęboko aromat uśmiechając się pod nosem. 
Koniec świata. Na dodatek to chyba najlepsze mandarynki jakie w życiu jadłam 
(choć porównanie mam małe, bo niewiele jadłam :P) 

2 tygodnie...

Na wypieki naszła mnie ochota. 
Środek jesieni, a u mnie egzotyka :P
To było bardzo udane śniadanie :) Znów mogłabym zachwalać i zachwalać...






Kokosowo- cytrynowe babeczki szafranowe z karobowym jogurtem sojowym, mandarynką, pomelo, borówkami, tahini

Przepis:

30g mąki pszennej (razowa+ zwykła)
20g mąki kokosowej
Garstka uprażonych wiórków kokosowych
Garstka suszonego kokosa
Łyżeczko oleju kokosowego
Pół łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej
Szczypta soli himalajskiej
Stewia
Skórka otarta z połowy cytryny
2 łyżki soku z cytryny
Szczypta Szafranu
Pół jaja
Ok. 75 ml mleka

Naturalny jogurt sojowy + karob
Mandarynka, pomelo, borówki
Tahini z czarnego sezamu

Jajko ubijamy z olejem kokosowym, skórką z cytryny, solą i szafranem.
Przesiewamy mąki, proszek, sodę, stewię, ubijamy dolewając mleko i sok z cytryny.
Dodajemy wiórki kokosowe i kawałki suszonego kokosa, mieszamy.
Nakładamy ciasto do silikonowych foremek i pieczemy ok. 25- 30 minut ( w zależności od rozmiaru foremek) w 180 stopniach.
(Ja upiekłam wieczorem)
Podajemy z dodatkami.

Pytania?

Pam.

32 komentarze:

  1. Skąd masz takie piękne foremki, żeby takie babeczki piec? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, nie jestem pewna, ale niewykluczone, że z gazety typu ,,smakowite wypieki" ;]

      Usuń
  2. Świetny kształt mają, wyglądają jak małe wieńce ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tak, nawet w którymś z wpisów jest przepis :)

      Usuń
  4. ja już chyba zaczęłam mandarynkowe szaleństwo, ten zapach przypomina mi o zbliżających się świętach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale urocze te babeczki, mogłaś upiec też dla mnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają jak mini babki wielkanocne :D Mandarynki uwielbiam, muszę wreszcie kupić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś chyba taki dzień, że ma się ochotę na wypieki :)
    Nie wiem jak można nie lubić mandarynek, ale dobrze, że robisz postępy w tym zakresie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. u wszystkich już tak świątecznie, a u Ciebie Wielkanoc! :D
    uwielbiam te wielkie babki piaskowe i gdybym mogła to chyba stanowiłyby one podstawę mojej diety zaraz po dyni, dlatego te mini wersje bardzo mi wpadły w oko !

    OdpowiedzUsuń
  9. Przy takim deserze czas płynie szybko i przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny kształt! Takie mini babki :D A cytryna i kokos stworzyły idealny duet :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysłowe *.* Pychota .. ajajjajaj *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają fantastycznie!
    U mnie w domu już od jakiegoś czasu świeczki i woski się palą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A mi skojarzyły się z Wielkanocą :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie śliczne i urocze te Twoje babeczki *.*
    Cieszę się, że polubiłaś mandarynki, bo są przecież smakiem zimy :D

    OdpowiedzUsuń
  15. O nie! Twoje śniadania są zdecydowanie za fajne!

    OdpowiedzUsuń
  16. ale kształt to maja cudny :D mandarynki są przecież taaakiee dobre ;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Przypomniałaś mi jak też kiedyś lubiłam zapalać świeczki przy lekturze lub nauce :) Ach, jak dawno już tego nie robiłam. Niby taki mały detal, a potrafi zmienić klimat :)
    Mandarynki ostatni raz jadłam w lutym! O_O Dla mnie to zapach i smak zimy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nigdy fanką mandarynek nie byłam, ale jak są bez pestek i słodkie - to jem chętnie. Już w tym roku nawet dwie pochłonęłam, smaczne były :)

    Świetne foremki masz!

    OdpowiedzUsuń
  19. jakie cudowne te babeczki :)
    ciekawe czy mi w tym roku mandarynki podejdą :D przez cały sezon to może z dwie góra trzy zjem :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziś zjadłem mandarynkę. Po roku przerwy xD

    OdpowiedzUsuń
  21. Porywam jedną babeczkę :D ja mandarynki uwielbiam !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mam podobne foremki do babeczek ^^
    Widzisz , jednak idzie polubić mandarynki :D

    OdpowiedzUsuń
  23. mam podobne foremki do babeczek ^^
    Widzisz , jednak idzie polubić mandarynki :D

    OdpowiedzUsuń