czwartek, 13 listopada 2014

488. Chleb z PB i jabłkiem, jogurtowy koktajl pomarańczowo- dyniowy + chleb razowo- owsiany

Nie wiem dlaczego coś zmęczona ostatnio się czuję. 
Mam pełno energii, a po chwili padam na twarz.
Fizycznie, psychicznie.
I ranię słowami jak brzytwy ostrymi. 
I nerwów nie utrzymuję na wodzy jak na dorosłego człowieka przystało.
Hormony, czy układ nerwowy się buntują?
A może to jesień.
A może tylko mi się tak wydaje i zawsze tak było.
Najważniejsze, że dobry humor jak się przyczepił tak nie puszcza ;D


Takie ciężkie życie studenta. 
Po długiem weekendzie 3 godziny zajęć w środę, a dziś czwartkowe wolne. 
Jak żyć? ;D


Chleb, który Wam ostatnio pokazywałam zniknął w zaskakującym tempie, tak smakował :)
Idealny powód, żeby zrobić nowy. 
Przy okazji znów mogłam cieszyć się smakiem pysznych, świeżych kanapek :]
Przypomniałam sobie również, że piekąc dynię na pure miałam dorzucić marchewki
Pure wychodzi jeszcze słodsze, o jeszcze bardziej intensywnym kolorze i gęstsze. 
Polecam spróbować. 
Zatęskniłam za schłodzonym koktajlem, ale na rozgrzanie na ciepło też coś było :P 







Domowy chleb z masłem orzechowym, jabłkiem, ziarnem kakaowca, cynamonem
Jogurtowy waniliowy koktajl: dynia, marchew, pomarańcza, cytryna z goji, płesznikiem i miodem gryczanym
Mandarynka, kawa Indyjski Bazar Skworcu

Przepis:

1 nieduża pomarańcza
3-4 łyżki pure z pieczonej dyni i marchewki
2 łyżki soku z cytryny
Kubeczek jogurtu naturalnego
1/3 łyżeczki mielonej wanilii
Stewia

Do podania: jagody goji, miód gryczany, nasiona babki płesznik

Pomarańczę obieramy, kroimy.
Blendujemy wszystkie składniki.
Podajemy z dodatkami (ja schłodziłam w zamrażalce 15 min).


Nie wiem, czy wstawiać te przepisy na chleb? 
W sumie zawsze bazuję na tym samym, tylko mąki zamieniam i dodatki.



Razowo- owsiany chleb z ostropestem

200g mąki pszennej razowej
100g mąki pszennej
200g mąki z owsianej
2 łyżeczki soli himalajskiej
1 łyżeczka cukru trzcinowego
320ml ciepłej wody
2 łyżki oleju
30g świeżych drożdży
4czubate łyżki ostropestu plamistego Plus Zdrowia


Z drożdży, cukru, mąki pszennej i 100 ml wody przygotowujemy rozczyn, odstawiamy na 15 minut.
Pozostałą wodę łączymy z olejem.
Do miski przesiewamy mąki i sól. Wlewamy wodę z olejem, a następnie rozczyn.
Miksujemy minutę na najniższych obrotach minutę i 5 minut na najwyższych pod koniec dodając ostropest. Przekładamy ciasto na blat i krótko wyrabiamy.
Odstawiamy oprószone mąką i przykryte wilgotną ściereczką w ciepłe miejsce na 40 minut. Po tym czasie zagniatamy ponownie, wkładamy do keksówki (10x 30 cm), prószymy mąką, nacinamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 20 minut.
Pieczemy w 200 stopniach ok. 40 minut.
Kroimy gdy całkowicie wystygnie.

Pytania?

Pam.


16 komentarzy:

  1. dokładnie, takie życie studenta ;d ja jeszcze tylko dzisiaj dwa zajęcia i też wolne ;)
    a takie kanapki na śniadanie? genialne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione połączenie - masło orzechowe i twaróg ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstawiaj, wstawiaj, Ja tak zawsze jestem ciekawa twoich propozycjo na chleb :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I to najwazniejsze, ze humor sie utrzymuje ❤!
    Ten pomysl z dodaniem marchewki jest swietny, wyprobuje z pewnoscia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najważniejsze, że humor dobry! :)
    I ja ciągle jestem pod wrażeniem tego chleba! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo, u mnie też dzisiaj kanapki! Twoje są z świetnymi dodatkami :)
    Dobry humor to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm, może to ta jesień po prostu? To na 100% chwilowe :P

    OdpowiedzUsuń
  8. zachwyciły mnie kolory tego jabłka, cudnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam koktajle, wszystkie bez wyjątku <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie też ostatnio uśmiech na twarzy a dziś to w szczególności :D
    Ten koktajl <3

    OdpowiedzUsuń
  11. też ostatnio jakaś zmećzona jestem, mimo wszystko uśmiech i tak nie znika :D
    i ty Też tak trzymaj :*
    i koktajlu mi się przez Ciebie zachciało :>
    zrób mi taki jutro :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapragnęłam tej kawy *_* a Twoje koktajle to biją wszystkie inne na głowę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny chlebek! Ja ostatnio wpadłam w manię pieczenia, bo wyhodowałam sobie zakwas :) Co drugi dzień piekę mały bochenek :))

    OdpowiedzUsuń
  14. wspaniały chleb, ale ten koktajl.. zakochałam się i z chęcią bym go teraz przygarnęła<3
    też ostatnio mam podobnie jak Ty.. do tego jeszcze drażnią mnie ludzie, ich obecność, spojrzenia pełne nienawiści czy to w autobusie czy to na ulicy.. już sama nie wiem, gdzie my żyjemy??
    grunt i ogromny plus, że ten nastrój pozytywny nie znika! :*

    OdpowiedzUsuń