sobota, 15 listopada 2014

490. Kokosowa owsianka dyniowa z gruszką i tahini + jaglana z burakiem i fetą

Pomysł, który wczoraj mi się zrodził zmienił się w realny plan, 
plan w decyzję, decyzja w słowa wypowiedziane na głos. 
Nie wiem kogo bardziej zaskoczyłam, siebie czy rodzinę. 
Raczej siebie. Raczej pozytywnie. 
Nie, na pewno pozytywnie. 
Moja euforia sięga sufitu, albo jeszcze wyżej, że nawet nie potrafię tego zwerbalizować. 
Teraz tylko czekać i modlić się, by wszystko się udało. 
A wtedy... wtedy to już będzie inna bajka. 
Cierpliwość, cierpliwość, cierpliwość.
Oszołomienie.

Miłego weekendu! :*






Kokosowa owsianka dyniowa z gruszką, pomelo, ziarnem kakaowca, goji, tahini

Przepis:

50g płatków owsianych
Łyżka siemienia lnianego Szafir Zielony Nurt
2/3 szklanki wody
2/3 szklanki mleka (kokosowe + zwykłe)
3- 4 łyżki pure z pieczonej dyni Hokkaido
Szczypta soli homalajskiej
Garść uprażonych wiórków kokosowych

Gruszka, pomelo, jagody goji, ziarno kakaowca, tahini

Płatki zalewamy na noc wodą.
Rano dodajemy wiórki, zalewamy mlekiem i podgrzewamy.
Dodajemy dynię, sól, gotujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Podajemy z dodatkami.


Pomysł na prosty, szybki i pyszny (choć średnio fotogeniczny) obiad:
[Dedykując Anonimowi martwiącemu się o nadmiar twarogu i niedobór fety w mojej diecie]


Kasza jaglana z burakiem, fetą, pestkami dyni i ostropestem

Przepis:

Porcja kaszy jaglanej Skworcu
Średniej wielkości burak
Kawałek fety
Sól, pieprz, curry, ostra papryka
Garstka ostropestu plamistego Plus Zdrowia
Garstka pestek dyni


Buraka gotujemy na parze al dente i kroimy na kawałki.
Kaszę prażymy na suchej patelni ok. 2 minuty na wolnym ogniu.
Wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy ok. 12 minut. Dodajemy przyprawy i buraka.
Podajemy z fetą, ostropestem, uprażonymi pestkami dyni.


Pytania?

Wariacje z gruszką
Pam.

25 komentarzy:

  1. ciekawa jestem co takiego wymyśliłaś ;) może kiedyś nam się pochwalisz ;p póki co życzę Ci powodzenia, niech się spełni to co ma się spełnić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. z burakami? jestem na TAK :D poza tym narobiłaś mi ochotę na mleczko kokosowe <3
    miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana na pewno to co osobie zaplanowałaś ci się uda. Trzeba jedynie wierzyć całym serduchem.
    I znów postawić mnie przed faktem dokonanym bo nie wiem co jest lepszego.... Chyba jaglanka wygrywa xD

    OdpowiedzUsuń
  4. tajemnicza dzisiaj jesteś bardzo... ale skoro zaskoczenie pozytywne, to moja głowa jest o Ciebie spokojna. kciuki masz jak w banku :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To trzymam kciuki, na pewno się uda :)
    A dyniowa owsianka - naj najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ty, no pięknie, napisałaś, wymodziłaś coś tam ale żeby tak przed nami to zataić?? nie wyrażam zgody, cierpliwością aż taką to nie grzeszę.. :b
    Anonima pamiętam i w zasadzie to naprawdę, dziękować mu trzeba, bo obiadek pierwsza klasa:>

    OdpowiedzUsuń
  7. te posiłki mówią: "zjedz mnie!" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kusisz tymi pysznościami, że już chcę obiad :D
    zaciskam mocno kciuki :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten kolorek owsianki aż zachęca, żeby spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat jaglaną w różowej-buraczanej postaci uwielbiam, ale przekornie Ci zaproponuję wersję z awokado zamiast twarogu :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa jestem co to za pomysł... Aż się skręcam z ciekawości, szczerze mówiąc. Mam nadzieję, że się pochwalisz, jeśli się uda. A uda się na pewno! Kciuki trzymam! :)
    I śniadanie i obiad pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cokolwiek wymodziłaś, wszystko się uda, na pewno!
    Nerwy kochanego Anonima zostały uspokojone (:

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzymam kciuki, co by to nie było! :)
    A burak zawsze na tak <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Intrygująco brzmi początek, trzymam mocno kciuki i mam nadzieję, że tak właśnie już będzie - pozytywnie!
    Dynia i kokos nigdy nie zawiedzie, pokochałam to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Haha mam nadzieję, że Anonim teraz może spać spokojnie XD
    Tak tajemniczo wstęp napisałaś, trzymam kciuki za pozytywny bieg wydarzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miłego weekendy :) Oby wszystko się udało :)
    Śniadaniowa kombinacja wiadomo rewelacyjna :D Dziś jednak skradłabym miseczkę z obiadem :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Owsianka w mistrzowskiej wersji *.*
    Anonima chyba trochę zatkało :P
    Będzie dobrze, musi być dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie obiad to stała część mojego menu, kiedy mam akurat pieczone buraki :) I ta owsianka... <3

    OdpowiedzUsuń
  19. jaki intensywny kolor tej owsianki, dyniowy nowym kolorem :D!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy pomysł na obiad !! :D a śniadanie też niczego sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kasza jaglana z burakiem? Powiem Ci że jestem ciekawa tego polaczenia. Ps. Powiesz kiedyś co za szalony pomysl zrodzil sie w twojej glowie?

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak bardzo pysznie <3 ! Uwielbiam twoje sniadanie wiesz o tym bo nie raz juz mowiłam <3 ! Za kazdym razem jeszcze pyszniej <3 !

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaki piękny kolor! Takiej wystrzałowej pomarańczy jeszcze nigdy nie widziałam :D

    OdpowiedzUsuń