wtorek, 25 listopada 2014

500. Pięćset i urodzinowo. Torcik na raz.

Dziś takie podwójne święto.
Blogowe i nieblogowe.


To już 500 wpis. Pół tysiąca śniadań i nie tylko zjedzonych z Wami.
I dziś moje urodziny. Nie byle jakie. Dwudzieste. 20

O 7.50 bezpowrotnie pożegnałam się z nastką
(ale w sumie i tak każdy z nas dzieckiem jest podszyty, 
więc to nie takie znowuż pożegnanie, nie? ;D)

W kilku słowach

Dziękuję za wirtualne towarzystwo, słowa, za wszystkie ,,mniam" od tych, którzy nie doczytują mojego bełkotu i tych, którzy mimo, że obcy, to jednak bliscy, bo przez treść wpisów poznali część mnie.
Dziękuję za komentarze anonimowe i od Was bloggerzy,
te na które odpisałam i na które z nieznanych przyczyn, najprawdopodobniej z gapiostwa nie odpisałam.
Za konstruktywne uwagi, otuchę, wsparcie i cierpliwość do mnie!
Za tych kilka bliższych znajomości, wybiegających poza śniadaniowe kręgi, 

również 'w realu' których gdyby nie blog nie miałabym szansy nawiązać.
Za kilka współprac, za to, że czerpię od Was tyle inspiracji i czasami sama mogę kogoś zainspirować.


                                      
                                       Niepostrzeżenie już dawno blog stał się częścią mojego dnia.
                                            To prawdziwi ludzie tworzą tutaj ten wirtualny świat.
                                                                         Dziękuję :)


Przy okazji zerknęłam na etykiety. Rządzi w nich o dziwo miód.
Dalej cynamon, czekolada, dynia i maliny.
Zgadza się ;]
No i jogurt, ale z nim to jak z mąką, dodaję gdzie popadnie, często jako dodatek 

np. do masy na ciasto, placki.

                                                 A moje życzenie urodzinowe, pozwolicie, zostawię dla siebie.


Podwójnie świętując ,,se torta upiekłam''
Takiego na raz. Tylko dla siebie :]
I kiedy jak kiedy, co jak co, ale maliny dziś musiały być! :D








Czekoladowy torcik z kokosowym serkiem, malinami, ziarnem kakaowca, wiórkami, czekoladowym Mozartem

Przepis:

30g mąki gryczanej
25g mąki pszennej razowej
10g kakao
Stewia
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta soli himalajskiej
Szczypta sody oczyszczonej
1/2 jaja
Łyżka jogurtu naturalnego
ok. 50ml mleka (5-6 łyżek)
Łyżeczka oleju kokosowego
1/3 mielonej wanilii
Gorzka czekolada

Serek homogenizowany naturalny + mąka kokosowa
Maliny mrożone do dekoracji, wiórki kokosowe
Gorące maliny, ziarno kakaowca

Jajko ubijamy z olejem, jogurtem, solą.
Przesiewamy mąki, proszek, sodę, kakao, stewię, ubijamy dolewając łyżkami mleko do odpowiedniej konsystencji.
Dodajemy posiekaną/ startą gorzką czekoladę. Mieszamy, odstawiamy na min. 30 min.
Przekładamy do kokilki wyłożonej papierem do pieczenia, zapiekamy ok. 35 min w 180 stopniach.
Studzimy, najlepiej przez noc. Rano kroimy w poprzek, przekładamy serkiem, składamy.
Podajemy z dodatkami.

A Mozarta przywiozła mi mama z Włoch 
w dniu mojej pierwszej matury, czyli pond półtora roku temu. 
Czekał i czekał, więc skoro go dziś otworzyłam to chyba naprawdę święto :P

Miłego dnia! :D

Pytania?

Pam.

35 komentarzy:

  1. Idealny mini torcik! Wszystkiego najlepszego! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko mi w nim dyni brakuje :D
    Wszystkiego najlepszego i piszę to najszczerzej jak się da! Zdrowia przede wszystkim i pogody ducha. No i mam nadzieję, że się kiedyś jeszcze "na żywo" spotkamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. no nie ukrywam, że jestem nieusatysfakcjonowana tym jednoporcjowym, znakomitym, wspaniałym torcikiem.. z racji takiego święta to powinnaś wszystkich wirtualnie zaprosić na poczęstunek! :D
    kochana, nie ważne, ile razy potkniesz się, przewrócisz i ubrudzisz czy też podziurawisz nogawkę życia, ważne, abyś zawsze wiedziała jak tę plamę sprać i zaszyć szczęściem - tego ci życzę:* ściskam bardzo mocno i śpiewam sto lat! (podwójne sto lat)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale wszystko idealnie się zgrało ;) taka rocznica z urodzinami! skoro życzenia pozostawiasz dla siebie, to ja chcę życzyć Ci tylko jednego - niech to wszystko o czym marzysz się spełni ;) jesteś świetną, pozytywną dziewczyną, pozostań taka zawsze ;) sto lat ;*
    a torcik zrób raz jeszcze, ale takiej wielkości, żeby nas wszystkich poczęstować ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego, abyś spełniła swoje marzenia :)
    Gratulacje za te 500 wpisów, bo to wielki sukces! U mnie zawsze kończy się na tym, że po paru wpisach bloga usuwam, albo zostawiam odłogiem ;P
    Twojego bloga czytam już bardzo długo. Wchodzę zaraz rano po włączeniu komputera i zawsze trafiam tu na coś fajnego. I właśnie najbardziej lubię ten Twój "bełkot" (który bełkotem nie jest!), a śniadania pełnią tylko drugoplanową rolę ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana życzę ci wszystkiego najlepszego, spełnienia wszystkich marzeń :)
    No i gratuluję 500 postów - oby było jeszcze raz tyle!
    A śniadaniem mnie zachwyciłaś, taki torcik na świętowanie wskazany!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego co najlepsze, dużo zdrowa, szczęścia, siły, pogody ducha ;) Gratuluję 500 postów i życzę kolejnych 500 :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana, życzę Ci spełnienia swoich najskrytszych marzeń, kolejnych 500 postów i więcej, bo blogosfera bez Ciebie nie będzie taka sama, pysznych śniadań, uśmiechu, miłości, bliskości i przede wszystkim zdrówka! Jesteś wspaniałą osobą, nie zmieniaj się :* !
    ps. a te 'mniam' to mnie rozbawiło hahahah! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Na początku pochwalę, pozachwycam się tym jednoporcjowym cudem <3
    A poza tym, kochana życzę Ci wszystkuego dobrego i duuużo uśmiechu! No i oczywiście jak najwięcej takich okrągłych śniadań, bo to chyba ja powinnam podziękować za wszystkie inspiracje :) :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkiego co najlepsze w życiu jak i zarówno w prowadzeniu bloga. Niech Ci się wiedzie, żyj jak najdłużej i prowadź tego cudownego bloga. Spełniaj się w życiu i w tworzeniu twoich cudownych posiłków. Jesteś wartościowa, piękna i prze miła. Uwielbiam czytać twoje pisaniny. Czuje, że wtedy bardziej Cię poznaje, uwielbiam jak jest Ci dobrze i jak się cieszysz. Chociaż nie znam Cię osobiście to wydaje mi się jak byś była mi bliska od lat. Nie smuć się więcej i spełniaj marzenia.
    Przepraszam za tą plontaninę słowną życzeń nie umiem składać ;*
    Śniadankiem urodzinowym przeszłaś sama siebie. Cudownie apetyczne ! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję 500!
    A z okazji urodzin kochana życzę Ci spełnienia marzeń, zdrówka, szczęścia, pomyślności, pogody ducha, uśmiechu, kasy...i wszystkiego czego sobie zapragniesz! :* STO LAT!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego Najlepszego! Dużo zdrowia przede wszystkim, bo ono oczywiście najważniejsze, bez niego niewiele zdziałasz, także pamiętaj by dbać o siebie :) Wiele smacznych, pozytywnych poranków, ale nie tylko, bo każdy cały dzień niech będzie dla Ciebie pełen wspaniałych wydarzeń :) Zresztą czasem nie musi być jakiś ekstra oryginalny, ważne by spędzony w sposób taki jak najbardziej lubisz :) Dużo wiary w siebie i walki o swoje marzenia, cele! Ja wierzę w Ciebie mocno i mam nadzieję, że smutek w Twoim życiu skutecznie zostanie rozpromieniony przez radość :) Sto Lat!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To ja Ci tak sztampowo życzę wszystkiego, co najlepsze, zdrowia, szczęścia, wytrwałości, determinacji, siły i odwagi, i wszystkiego, czego Ci tylko potrzeba ;D I 200 lat, bo od wyżej niż setka podwajają emerytury xD
    Jakiż Tyś tort wymodziła ;P
    Aż spojrzałem w swoje etykiety i... banan.

    OdpowiedzUsuń
  14. To ja dziękuję za 500 wpisów pełnych inspiracji życiowych i kulinarnych. Za ślinotok, przyjemność dla oka i duszy, którą zapewniają cytaty. Wszystkiego najlepszego! Obyś była pełna wiary w siebie i zawsze pozytywnie nastawiona. Spełnienia tego skrytego marzenia :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego NAJ:
    lepszego
    smaczniejszego
    wspanialszego
    piękniejszego :)
    Spełniania marzeń, realizowania celów, odkrywania i zmieniania siebie. Radości pokonującej smutki, śmiechu pokojuącego strach.
    Zdrowia, szczęścia, pomyślności, Pam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. na początku myślałam, że to pudding :D a tu taki mini torcik :D jest przecudowny!
    a co do urodzin to wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia, spełnienia marzeń, więcej takich rocznic, i przede wszystkim abyś się spełniła w życiu :) no i oczywiście aby te sprawy z tych sekretnych notek ułożyły się po twojej myśli! ;) dużo, dużo wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń
  17. hahah pysznego se torta upiekłaś!
    Wszystkiego co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  18. 20 to taka poważna liczba już :) Życzę Ci, żebyś nigdy nie zatraciła w sobie cząstki dziecka i żebyś nie zgubiła się w poważnym świecie, tylko potrafiła znaleźć regułę w każdym szaleństwie, właściwą drogę na rozstaju dziesięciu, a także miłość u ludzi i w sobie do nich :) Żyj pięknie i spełniaj marzenia, wspominaj tylko te dobre chwile i nie pozwalaj sobie nigdy na zbyt dużo smutku :) Wszystkiego najlepszego :*
    Szkoda, że tort tylko jednoporcjowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Torcik wygląda obłędnie!
    Gratuluję pięćsetki, to naprawdę duża liczba. Życzę Ci abyś była z nami jak najdłużej, ciągle nas inspirując swoimi przepisami, słowami i różnymi osiągnięciami. Pewnie nawet nie wiesz ilu osobom udało Ci się już pomóc.
    Z okazji drugiego święta, trochę większego i ważniejszego moim zdaniem - życzę Ci wszystkiego, co najlepsze. Przede wszystkim zdrowia i szczęścia, bo to ze sobą powiązane... no i żebyś spełniła wszystkie swoje marzenia :) Skracając to wszystko:
    Sto lat, Pam! :*

    OdpowiedzUsuń
  20. wszystkiego najlepszego, samych słonecznych dni i wielu słodkich poranków, dużo zdrowia i radości, szczęścia i miłości oraz dużo odwagi i sił do realizacji wszystkiego co sobie zamarzysz :) a torcik na urodzinowe śniadanie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  21. 25 listopad... Teraz już będę pamiętać :) a więc wszystkiego najwspanialszego! Spełnienia marzeń, zdrówka, uśmiechu na twarzy, byś nigdy się nie poddawała, a silnie walczyła :** powodzenia na studiach, blogu no i wszystkiego co sobie jeszcze życzysz ;** i cieszę się że jesteś tu z nami, bo wiesz, że Cię uwielbiam :*
    Torcik cudowny ;))

    OdpowiedzUsuń
  22. o kurcze, ale Ci się udało zgrać 500 z 20! no i to ,,dumne 20" już nie brzmi tak strasznie dzięki tej 500 ;)
    proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej radosnej twórczości na polskim (ja sie uczem proszem pani!): http://oi61.tinypic.com/2hpma3b.jpg

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkiego najlepszego, jeszcze raz Ci życzę! ;*
    A tort..no cóż, chyba na swoje urodziny też takiego upiekę, bo wygląda genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cieszę się bardzo,że jesteś. Twój blog, Twoja cząstka w świecie blogosfery zdecydowanie mnie ciekawi najbardziej, inspiruje też i poucza.
    Każde Twoje śniadanie jest na miarę złota i ślinka cieknie mi za każdym razem jak patrzę na piękne zdjęcia.
    Cytaty, które dodajesz, często wprawiają mnie w zamyślenie.
    A słowa, które piszesz o sobie i nie tylko, ukazują jak wspaniałą, mądrą i wartościową osobą jesteś.
    Z okazji urodzin życzę Ci podążania właściwą drogą i nie zbaczania z niej ;), sukcesów na studiach, robienia, tego co sprawia Ci przyjemność i spędzania czasu z tylko wartościowymi i szczerymi ludźmi.
    Życzę Ci też kolejnych 500 postów, albo i więcej! :* <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Kochana wszystkiego najlepszego :) Spełnienia wszystkich marzeń, tworzenia kolejnych do spełnienia :) Radości z życia, małych i dużych przyjemności :) Życzę Tobie również abyś kiedyś miała możliwość zjedzenia u mnie śniadania :D

    hehe jak ty to zrobiłaś, że świętujesz 500 wpis i urodziny tego samego dnia :D ? Cóż za zbieg okoliczności ;p;p hehe pewnie przed założeniem bloga skrupulatnie sobie to wyliczyłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Po pierwsze życze Ci Wszystkiego Najlepszego ! Wytrwałości w dążeniu do celów, mnóstwo zdrówka , i ogrma nowych pomysłów śniadaniowych ! :D
    Jesteś dla mnie śniadaniowym idolem i to dzięki Tobie tak naprawde zalożyłam bloga :) , Dziękuję, że to już po raz 500 dzielisz się z nami smakowymi pomysłami :D
    A torcik ? Cóż tu dużo mówić ? Po prostu wymiata !! :D

    OdpowiedzUsuń
  27. wszystkiego dobrego! a torcik pierwsza klasa i nie martw się- ja już zliczyłam ćwierćwiecze :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Idealny torcik na urodziny <3 A Tobie wszystkiego dobrego! Dużo zdrowia, szczęścia, odwagi, wytrwałości i genialnych przyjaciół! Aby głowa pękała Ci w szwach od śniadaniowych pomysłów i abyś nadal się nimi dzieliła :) I dużo uśmiechu :):):)

    OdpowiedzUsuń
  29. Coś wspaniałego! I nie mówię tu tylko o torcie. Ty jesteś wspaniała, twoje śniadania, twój blog i nawet twoje "wypociny" :D Uwielbiam tu wpadać i nawet nie wiesz jak bardzo mnie inspirujesz. To właśnie ty jesteś jedną z głównych osób, które mnie mega inspirują, dlatego nie uciekaj mi stąd nigdzie! Inspiruj nas tak dalej i trzymaj się tego co robisz :)
    A z okazji urodzin życzę ci dużo uśmiechu, radości, miłości, samych dobrych śniadań i nie tylko, żeby ci te studia gładko szły i czego sobie tylko wymarzysz! :*

    OdpowiedzUsuń
  30. Kochana no i co ja jeszcze mogę tu ci napisać ?
    Po prostu bądź sobą, rób to co kochasz i wychodzi ci to świetnie - czyli i blogowanie i gotowanie, dużooo uśmiechu na twarzy :*

    Pomysł na torcik porywam, bo u mnie za tydzień podobne święto się szykuje :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Urodziny?! No to wszystkiego najwspanialszego, spełnienia wszystkich marzeń, dużo zdrowia, szczęścia i obyś jak najdłużej wrzucała nam tutaj swoje genialne(dyniowe w szczególności) przepisy! :)
    A ten torcik jest obłędny, chociaż na świętowanie to trzeba dużą jego wersję! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fantastyczne śniadanie będące ukoronowaniem obu rocznic :) Wszystkiego najwspanialszego i kolejnej 5-setki :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratulacje! I najlepsze życzenia urodzinowe :)
    Tort wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystkiego najlepszego! Spóźnione, bo spóźnione- jak wyszłam o 8 z domu tak o 9 wieczór wróciłam- chcę życzyć Ci jak najwięcej dobroci, wytrwałości, samozaparcia i dojrzałości. Nie mam tu na myśli, byś zapomniała, jak to jest być dzieckiem. Dojrzałość rozumiem jako odpowiedzialność, spokój, wewnętrzną siłę i pewność siebie. Popełniaj błędy, ale wyciągaj wnioski, żyj mocno, ale rozważnie, obdarowuj sobą cały świat- to ostatnie wychodzi Ci świetnie. Jesteś ( przynajmniej na blogu) zawsze optymistyczna, ciepła i dobra- proszę, pozostań taką osobą! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń