czwartek, 27 listopada 2014

502. Waniliowa owsianka z gruszką, masłem pistacjowym i ziarnem kakaowca


,,Człowiek umiejący dos­ko­nale ro­zumo­wać [...] po­winien, mając do dys­po­zyc­ji je­den, za­sad­niczy dla wszys­tkich as­pektów spra­wy fakt, umieć wys­nuć z niego nie tyl­ko cały łańcuch przyczyn, które do niego dop­ro­wadziły, ale także skutków, które z niego wypłyną. "

Arthur Conan Doyle

Stres nie sprzyja apetytowi.
Musze się definitywnie oduczyć wiązać te dwa aspekty.


Prosta, smaczna, ciepła owsianka.
Tylko tyle mi dziś potrzeba. 








Waniliowa owsianka z chia z gruszką, masłem pistacjowym, ziarnem kakaowca
Mandarynki

Przepis:

50g płatków owsianych
Łyżka nasion chia
2/3 szklanki wody
100ml mleka
100ml wody kokosowej
Szczypta soli himalajskiej
1/2 łyżeczki mielonej wanilii
1/2 dużej gruszki

Plastry gruszki, domowe masło pistacjowe, ziarno kakaowca
Mandarynki

Płatki i chia zalewamy na noc wodą, dokładnie mieszamy.
Rano zalewamy mlekiem i wodą kokosową, gotujemy na wolnym ogniu do uzyskania odpowiedniej konsystencji.
Dodajemy drobno pokrojoną/ startą gruszkę, sól i wanilię.
Gotujemy jeszcze chwilę.
Podajemy z dodatkami.

Pam.

22 komentarze:

  1. a gdzie uśmiech w dzisiejszym wpisie? nie zapominaj o nim!
    jakakolwiek stresująca rzecz to nie jest, na pewno nie zostawi po sobie brudów, jestem z tobą:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Zgadzam się! Uśmiech musi być kochana. Stres nie powinien mieć na niego wpływu :)

      Usuń
    2. Uśmiech na twarzy i ja koniecznie poproszę :D
      No a owsianka z chia jest the best ! <3

      Usuń
  2. Ech, ja w stresie za to jem za kilku...
    Taaak, prosta owsianka to idealna opcja na takie poranki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. duże kroki, duże stresy... ale warto!
    :*

    OdpowiedzUsuń
  4. To masło pistacjowe...aż mnie coś skręca od środka, zazdrość! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. masło pistacjowe, o mamuniu <3

    OdpowiedzUsuń
  6. pistacje uwielbiam !! to maslo jest na pewno przepyszne !! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ma nic lepszego od rozgrzewającej owsianki z rana :) dla niej zamieniłabym się nawet kluseczkami :D tym bardziej podaną z tym masłem <3

    OdpowiedzUsuń
  8. MASŁO PISTACJOWE?! I już przepadłam <3

    OdpowiedzUsuń
  9. A do mnie stres akurat ma niezwykle ograniczony dostęp, dobrze mi z tym ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. jak większość tutaj na górze napiszę: masło pistacjowe <3
    nie jadłam nigdy, ale jestem w stu procentach pewna, że podbiłoby mnie serce (i podniebienie ;p)

    OdpowiedzUsuń
  11. obłednie wygląda ♥ Ta gruszka z masłem :! Jak jakiś karmel!

    OdpowiedzUsuń
  12. całkiem ładnie wygląda to masełko na gruszce ;) pamiętaj tylko spokój człowieka uratować może :D

    OdpowiedzUsuń
  13. O matko, masło pistacjowe? Sama robiłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uśmiechu nie może zabraknąć w taki czas pełen stresów, sobie też to powtarzam, więc uśmiechajmy się razem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Owsianki zawsze proste i smaczne <3 To masło pistacjowe *-* Szkoda tylko, że pistacje takie drogie... :(

    OdpowiedzUsuń