wtorek, 16 grudnia 2014

521. Waniliowo- kokosowe placki z karobowym jogurtem, gruszką, tahini, daktylami

Zawsze jest mi źle, gdy widzę jak bliskie mi osoby są smutne. 
Jak rodzina ma zmartwienia, jak przyjaciołom idzie coś nie tak, 
jak znajomych chandra dopada.
Chciałabym mieć umiejętność skutecznego pocieszenia, polepszenia nastroju.
Naprawy sytuacji.
I poczucie winy mnie dopada, że mi dobrze podczas gdy innym źle, a ja rady na to nie mam.

Wiem, że świata nie zbawię.
Pozostaje uśmiechać się i liczyć, że jego szczerość potrafi zarazić.


                
                        A za wszystkich (próbnych) maturzystów trzymam mocno kciuki od wczoraj :)

Placki miały być tylko z mąki z brązowego ryżu, jednak 40 ml mleka to i tak było za dużo, 
więc zagęściłam ciasto mąką kokosową. 
Tym sposobem wyszły przepyszne placki z kokosową nutą :)








Waniliowo- kokosowe placki ryżowe z karobowym jogurtem, pomelo, gruszką, tahini, daktylami

Przepis:

50g mąki z ryżu brązowego
10g mąki kokosowej
40ml mleka
Jajko
1/3 łyżeczki mielonej wanilii
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Szczypta sody oczyszczonej

Olej kokosowy do smażenia

Gruszka, tahini, pomelo, suszone daktyle
Jogurt naturalny+ karob

Jajko ubijamy z połową mleka.
Przesiewamy mąki, proszek, sodę i wanilię, ubijamy dolewając resztę mleka.
Przykrywamy i odstawiamy na noc do lodówki.
Rano smażymy z obu stron na niewielkiej ilości oleju kokosowego pod przykryciem.
Podajemy z dodatkami.

Pam.

20 komentarzy:

  1. porywam cały ten talerz bo tyle na nim pyszności, że normalnie ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham twoje talerze, te wieżyczki, miseczki szczęścia, dekorację, to co się dzieje na nim i wokół niego.. zawsze wszystko! <3
    znam to uczucie, tą chęć pomocy czarodziejskiej różdżki.. musisz pamiętać o tym, że to, czy ktoś będzie szczęśliwy czy nie zależy tylko od niego, może albo się poddać albo mimo przeciwności lodu walczyć.. Ty i tak jesteś cudowną osobą i ogromnym wsparciem, jak nie słownym to fizycznym! a sprawę zbawiania zostawmy temu gościowi na górze.. ;) :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam to uczucie aż za dobrze. Czasem po prostu nie da się nic zrobić i tyle. Ważne, że chęci zawsze zostaną docenione :)

    Karobowy jogurt ostatnio opanował śniadania! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. tahini i daktyle... te dwa smaki do mnie przemawiają!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko co kokosowe musi być pyszne :)
    Czasem zwykły uśmiech i wsparcie potrafi wiele zdziałać, wiemy to bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te smaki i placki wołają mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Umieram ze szczęścia patrząc na to śniadanie... <3
    Świata się nie zbawi, ale można próbować choć trochę go rozweselić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale wiesz przecież, że to też inaczej działa... Świata nie zbawisz, ale stając się smutna widząc kogoś smutnego, powiększasz grono smutnych osób, nakręcasz. Jeśli zaś Twoje szczęście i radość jest niezachwiane z zewnątrz, jesteś niemal motorem ładującym u innych pozytywną energię ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. To dziwna ta mąka z ryżu :D Ale mąka kokosowa uratowała sytuację i pewnie placki nabrały delikatnego kokosowego aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz słyszę o mące z brązowego ryżu, no prosze ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. pomelo to chyba Twój ulubiony owoc, co nie? bo bardzo często się tu pojawia ;) w sumie to się nie dziwie, odkryłam go ostatnio dzięki Tobie i wcale się nie dziwię, że tak często go jadasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę powiedziawszy to w moim przypadku nie ma mowy o czymś takim jak jeden konkretny ulubiony owoc ;D

      Usuń
  12. Pięknie podane, chciałabym mieć rano czas na takie pyszne placki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham pomelo i cały czas mnie nim kusisz! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. wiesz co, przez Ciebie zaczęłam spędzać wieczory w kuchni ;d inspirując się Twoimi przepisami na wszelkie placki, gofry, omlety zawsze przygotowuję wszystko dzień wcześniej (tak jak radzisz w przepisach ;p), a rano pozostaje tylko postać 10 minut przy patelni i gotowe ;p i właśnie przygotowałam "ciasto" na jutro, jak wszystko się uda i pójdzie po mojej myśli to zobaczysz co to będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoje pancakes zawsze takie IDEALNE :D

    OdpowiedzUsuń
  16. tez czasem mam tak, że chciałabym wszystkim humor poprawić by się uśmiechali, a nie smucili!
    a co do placków, to właśnie Twoje biją moje na głowę :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzisiaj po raz pierwszy jadłam tahini i zakochałam się od pierwszego smaku <3 W Twoim śniadaniu na pewno smakował jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń