środa, 31 grudnia 2014

534. Surowa gryczanka karob- banan z jagodami, wiórkami, śmietanką kokosową, białą czekoladą

Nigdy nie praktykowałam czegoś takiego jak podsumowania roku.
Ten jednak był tak niesamowicie wyjątkowy, dziwny, inny, na dłuugo zostanie w mojej pamięci
jako przełomowy, że postanowiłam go podsumować.
Zasłużył na to. Niestety wyleciało mi z głowy przez całe ostatnie zamieszanie,
zamieszczę tu jedynie kilka punktów:

- dwie pierwsze sesje w życiu zaliczone bez żadnych poprawek (styczeń, czerwiec)
- wiadomość o chorobie babci (kwiecień)
- śmierć dziadka (styczeń) i dwóch babć (lipiec)
- śmierć 2 znajomych (sierpień, grudzień)
- (pod koniec 2013r ) podjęcie i kontynuowanie terapii, co uważam za jedną z najlepszych decyzji
- dwukrotne odwiedziny w stolicy (kwiecień, sierpień), błogi tydzień z Zakopanym (wrzesień)
- kilka wspaniałych znajomości
- niezbyt udane wakacje, stany depresyjne, lęki, nerwice (lipiec- wrzesień)
- decyzja o samodzielnym zamieszkaniu i początki wyprowadzki (listopad, grudzień)
- w listopadzie minęło półtora roku odkąd biegam, wypracowałam swoją technikę, regularność itp.
- 20 urodziny (listopad)
- poza tym osiągnęłam kilka swoich, osobistych sukcesów, zwłaszcza ostatni miesiąc obfitował w wiele drobnych, ale PRAWDZIWYCH kroków DO PRZODU głównie w kwestii swojego zdrowia i zamierzam to kontynuować przez najbliższe miesiące no i w sumie życie :P
- do pkt. wyżej- nie poddałam się, nie wykorzystałam idealnej okazji do zejścia na dno, mimo, że okoliczności jak nigdy temu sprzyjają
- odkrycie roku- jestem silna

Czyli pozytywy przeplatały się z negatywami.
Odkryłam w sobie siłę. 
Pomimo, że wiele złego się wydarzyło, nie uznaję tego roku za zły.
Był to rok śmiercie, ale i przełomów.


Tym, którzy wybierają się dziś hucznie witać Nowy Rok życzę wspaniałej, niezapomnianej zabawy. Bezpiecznej.
Tym, którzy żegnają ten rok z Polsatem życzę przyjemnego wieczoru. 
                            Karnawał przed nami, a imprezy sylwestrowe są przereklamowane :]
                             Ja imprezuję z kartonami, worami i stertą gratów i szampanem xD
                                         Wszystkiego co najlepsze na Nowy Rok! :*

!!!
Uwierzcie mi kochani i jeśli możecie przekonajcie też i innych:
Wystrzelony korek szampana albo potrzymany w łapce zimny ogień 

da Wam tyle samo frajdy co strzelanie petardami cały 
dzisiejszy i jutrzejszy dzień, a zaoszczędzi zdrowia 
nie jednemu psiakowi czy kociakowi.
Litości proszę! 

W imieniu swoim i Zoi.


Na surową gryczankę już przed Świętami miałam ochotę, ale coś nie wyszło.
Jest dziś.Ochota zaspokojona :)








Surowa gryczanka karob- banan z jagodami, wiórkami, śmietanką kokosową, białą czekoladą
Grejpfrut, gruszka


Przepis:

70g kaszy gryczanej niepalonej
2/3 szklanki zimnej wody
Pełna łyżka karobu
Mały banan
Szczypta soli himalajskiej

Kaszę płuczemy pod bieżącą wodą. Zalewamy zimną wodą i odstawiamy na kilka godzin.
Odlewamy nadmiar wody, dodajemy pokrojonego banana, karob, sól i blendujemy.
Chowamy na noc do lodówki, podajemy z dodatkami.

Pam.

23 komentarze:

  1. Ten rok był i dla mnie w pewnym sensie przełomowy. Ciężki, alw wnoszący wiele zmian. Życzę Ci, by kolejny rok był lepszy. Pełen światła, dobroci i szczęścia!

    OdpowiedzUsuń
  2. takie podsumowanie mi się podoba, mimo, że nie wszystkie punkty miło się czytało...
    Szczęśliwego nowego roku Ci życzę! i mam nadzieję, że tak jak w tym, tak jeszcze się kiedyś spotkamy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo wszystkich nieprzyjemnych momentów to był chyba dobry rok. Teraz masz pełno siły i oby 2015 okazał się o wiele lepszy! :*
    Życzę udanej zabawy, nawet wśród kartonów może to być cudowny sylwester :D
    Szczęśliwego :*

    OdpowiedzUsuń
  4. wiele doświadczyłaś w tym roku i myślę, że właśnie to pozwoliło Ci odkryć w sobie siłę ;) oby kolejny był jeszcze lepszy od poprzedniego, tego Ci życzę ;) wytrwaj w postanowieniach i nie daj się chorobie ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie strzelam ;) nie mam serca straszyć mojej najlepszej przyjaciółki, która zasypia mi teraz spokojnie na nogach, a poza tym, frajdy mi to w ogóle nie sprawia :) będzie spokojnie ;)
    Rok, który nie raz zaskoczył, raz pozytywnie, czasem negatywnie. Teraz czas powitać nowy i oby był jeszcze lepszy od tego!
    Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i u mnie przeplatały się pozytywy z negatywami, mam nadzieję, że u 2015 rok przyniesie nam tylko i wyłączenie wieeeeele pozytywów i zero zmartwień! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pam, naprawdę, cieszę się, że doszłaś do tego wyczekanego momentu zadbania o siebie w pełnym tego słowa znaczeniu. Mógłbym tu opiewać i trajkotać, ale sama wiesz, o co już chodzi ;) Powodzenia.
    Ja nie strzelam, o nie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie strzelam, nie lubię tego ;/ Jak ładnie pokroiłaś tego grejpfruta! :o Życzę Tobie z całego serca Lepszego i Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo tych tragicznych wydarzeń tego roku, myślę że i tak zrobiłaś ogromny krok na przód i najbardziej dumna jestem z tej terapii, że nie rezygnujesz <3
    surową gryczanką żegnasz 2014 to ciekawa jestem czym przywitasz!
    Szczęśliwego Nowego Roku :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Widać, że ten rok był dla Ciebie ciężki, ale grunt, że sobie ze wszystkim dałaś radę i nie poddałaś się :* Życzymy Tobie abyś w nadchodzącym roku stała się jeszcze silniejsza i nie dała za wygrane swoim słabością :*
    Przypomniałaś nam, że karob nam się kończy i musimy dokupić :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak jak i ty z tą gryczanką, ja miałam z owsianką. I jeszcze zrealizowałam ten plan przed końcem roku :D
    Podoba mi się twoje podsumowanie roku. Czyste i przejrzyste.
    I tobie życzę wszystkiego dobrego. Baw się dobrze wśród kartonów z szampanem. A żeby Nowy Rok przyniósł ci więcej pozytywnych wydarzeń i żebyś dalej odkrywała w sobie siłę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie potrafiłabym napisać chociaż ani jednego słowa o tym śniadaniu - więc krótko - obłędne!
    natomiast najważniejsza jest treść.. kiedy wypisałaś te wszystkie wydarzenia, zastanawiałam się czy znam kogoś jeszcze, kto by się nie poddał.. jesteś jedyna, i życzę ci z całego serca, aby ta siła wciąż rosła, abyś pokonywała każde przeciwności i cieszyła się z małych pozytywnych drobiazgów.. szczęścia, masa szczęścia ode mnie na nowy rok:*

    OdpowiedzUsuń
  13. To odkrycie to jeden z najważniejszych punktów Twojego podsumowania - idealne zwieńczenie całej listy :) Jesteś silna i możesz przenosić góry, oby przyszły rok był właśnie takim wyzwaniem i zdobywaniem szczytów :* Udanej imprezy w kartonach! (może znajdziesz w nich jakieś wino...)

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealne smaki :)
    Ja nie strzelam, niestety inni na moim osiedli tacy rozsądni nie są...Nie potrafię się cieszyć ogniami bo myślę tylko o tym jak bardzo cierpią zwierzą (i widzę to na przykladzie kota i świnki) i płakać mi się chce...

    OdpowiedzUsuń
  15. Tyle się u Ciebie działo przez ten rok... Na szczęście były także pozytywy! :) Oby rok 2015 był jeszcze lepszy! :)
    Śniadanie krótko mówiąc - idealne na zakończenie roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Naprawdę dużo się u Ciebie wydarzyło w tym roku. Jesteś naprawdę silna i dzielna, że dałaś sobie z tym wszystkim radę. Teraz już nie możesz w siebie wątpić :)
    Udanej zabawy z kartonami :D Ja idę na domówkę, ale polsat pewnie w tle będzie grał ;) Pomyślności w Nowym roku :*

    OdpowiedzUsuń
  17. wśród tych kilku punktów widzę, że większa część z nich jest mimo wszystko pozytywna, obyś w przyszłym roku miała ich jeszcze więcej i oczywiście wśród nich tylko te, które wywołują uśmiech :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Najważniejsze, że jest sporo pozytywów odnośnie Twojego zdrowia. Wiadomo, ze rok nie moze składać się z samych radosnych chwil. Jednak (napiszę kolejny raz) bardzo współczuję Ci straty bliskich członków rodziny.
    Połączenie banana z karobem jest jednym z lepszych połączeń!
    Życzę Ci szczęśliwego i lepszego Nowego Roku i obyś się nie zanudziła, jak ja, w ten wieczór sylwestrowy ;) :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zawsze się boję podsumowań, osobiście swojego roku podsumować bym się nie odważyła, ale gratuluję Ci, że wśród tylu minusów, odnalazłaś też plusy i powody do radości :) Niech przyszły rok będzie lepszy, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. to całe śniadanie wzięłabym i skonsumowała w 1 sekundę - jest przepyszne!! :) Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie jadłam takiej gryczanki ale brzmi ciekawie i smakowicie ! :D
    Też nie przepadam za fajerwerkami...
    Szczęśliwego i pełnego sukcesów Nowego Roku ! :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Idealne śniadanie na koniec roku, te borówki...!
    Dobrze, że udało Ci się podnieść, a mimo wszystkich złych przeżyć wyszłaś z tego silniejsza- oby tak dalej!!! Życzę Ci, żeby 2015 rok był dla Ciebie o wiele lepszy, szczęścia!

    OdpowiedzUsuń
  23. Z jednej strony ten rok był dla Ciebie okropny, a z drugiej nawet miły :) Szkoda, że straciłaś tak wiele osób z rodziny :( Mam nadzieję, że ten rok będzie dla Ciebie lepszy i pozytywnie Cię zaskoczy!
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń