wtorek, 27 stycznia 2015

561. Owoce w cynamonowym cieście gryczanym z malinami, karobowym jogurtem i miodem

Wiodłam sobie spokojne, uporządkowane życie,
w którym wszystko było umiejscowione w swoim czasie i swojej przestrzeni.
Wszystko takie przewidywalne, systematyczne, schematyczne.
Wszystko na swoim miejscu.
Teraz nie wszystko dopięte jest na ostatni guzik i przez te szparki wpada chaos,
spontaniczność i niedoskonałość.
A to wszystko skryte pod delikatną (no może nie tak delikatną) warstwą niepokoju.
Testuję siebie. Zaskakuję. Bez względu na rezultaty.


Miłego wtorku :D

Pierwszy raz takie dziwaczne śniadanie zrobiłam.
Na pewno nie ostatni :]
Owocowe kąski.







Owoce* w cynamonowym cieście gryczanym z malinami, karobowym jogurtem i miodem

* kaki, kiwi, banan, jabłko

Przepis:

35g mąki gryczanej
20g mąki pszennej razowej
Szczypta soli himalajskiej
Szczypta proszku do pieczenia i sody oczyszczonej
Jajko
50-60ml mleka
Sowita szczypta cynamonu

Olej kokosowy do smażenia
Po kawałku: kiwi, kaki, banan, jabłko
Maliny mrożone, jogurt naturalny + karob, miód tymiankowy

Jajo ubijamy z częścią mleka.
Przesiewamy mąki, proszek, sodę, sól i cynamon. Ubijamy dolewając mleko.
Odstawiamy na noc do lodówki pod przykryciem.
Owoce kroimy na kawałki.
Maczamy owoce w cieście i smażymy na rozgrzanej patelni przetartej olejem kokosowym.

                                                                                                                                         Pam.

24 komentarze:

  1. ale mi się to śniadanie podoba - takie... różnorodne ;)
    tak, to uczucie kiedy coś albo wszystko wychodzi spod "kontroli"...

    OdpowiedzUsuń
  2. W kiwi w cieście się zakochała, teraz czas na resztę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie kąski na jeden gryz. Podoba mi się ten pomysł, muszę go zastosować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie nie dziwaczne ale smaczen :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś często kawałki banana robiłyśmy w takim cieście ale innych owoców nie próbowałyśmy tak podać :) Ciekawe jak smakuje kiwi albo kaki robione w ten sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robilam juz ze wszystkimi tymi owocami ;)
    Tylko kiwi w plackach niekoniecznie mi podeszlo, za to reszta sprawdza sie niezawodnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm...wygląda pysznie ! :D najbardziej pewnie zasmakował by mi banan <3

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne te kęski już wiem co zrobię dziś na kolacje ;*
    To świetnie ja osobiście uwielbiam jak życie jest spontaniczne. wtedy można cieszyć się chwilą i poznać prawdziwe szczęście, smutek czy nawet miłość. Uporządkowanie mnie męczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam owoce w cieście <3 Dziękuję, że mi o nich przypomniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ha, rzeczywiście pierwszy raz tu widzę xd
    Kiedy życie jest takie poukładane, schematyczne, staje się w pewnym momencie więzieniem. W drugą stronę - wieczna spontaniczność jest ciągłym chaosem. Te dwie rzeczy trzeba jednak umieć łączyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne rzeczy widzę na talerzu, piękny chaos :) a wieści jeszcze piękniejsze! Nie bój się niedoskonałości i spontaniczności, bo to takie ludzkie sprawy, a wzbogacają życie jak nic innego ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę zrobić takie śniadanie, jeszcze nigdy nie jadłam owoców w cieście :D

    OdpowiedzUsuń
  13. czemu dziwaczne? przecież normalne jest, a w zasadzie to niezwykłe i do tego uroczo wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Boskie *.* Jadłabym jak dzika z rana omomom :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio widziałam podobne w Biedrze :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne śniadanie, takie różnorodne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja robiłam takie warzywne kąski :D I też smaczne, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. pozostaje zadać pytanie, które życie bardziej Ci odpowiada, czy to poukładane czy nie poukładane? ej fajne są te owocowe kąski, zwłaszcza te bananowe *-*

    OdpowiedzUsuń
  19. ale mi się podobają te kąski!
    muszę w końcu jakieś owoce w cieście zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja zdecydowanie poddobnie wole jak wszytsko jest jasne i ma swoje miejsce. Nie przepadam za tym wlasnie chaosem. Wspaniale sniadanie <3 !

    OdpowiedzUsuń
  21. Superowe! Uwielbiam owoce w cieście :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyglądają fantastycznie, świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  23. Dawno nie było u mnie owoców w cieście. Dziękuję za przypomnienie o nich :)

    OdpowiedzUsuń