środa, 28 stycznia 2015

562. Marchewkowo- cynamonowe kluski na mleku z jabłkiem, płatkami migdałów, rodzynkami i miodem


                                       ,,- Tu nie ma się gdzie położyć - zauważyłem.
                                - Tym niech się pan nie mar­twi. Pan pew­nie bar­dzo zmęczo­ny, 

                                        a zmęcze­nie to dob­ry ma­terac do spania. "

                                                                                                                                  Juan Rulfo
Takie aktualne, takie na miejscu, takie prawdziwe ;D


Ostatnio kluski na mleku jadłam w październiku, 
od tego czasu z setki razy miałam ochotę je zrobić, 
ale zawsze coś mnie od tego odwodziło.
W końcu dziś są.








Marchewkowo- cynamonowe kluski na mleku z jabłkiem, płatkami migdałów, rodzynkami i miodem
Mandarynka


Przepis:

20g mąki pszennej razowej
25g mąki gryczanej
Szczypta soli himalajskiej
Szczypta cynamonu
Małe jajko
Mała marchewka
2-3 łyżki wody

250ml mleka

Jabłko, mandarynka
Prażone płatki migdałowe, rodzynki, miód tymiankowy

Jajko ubijamy.
Przesiewamy mąki, sól, cynamon i ubijamy dolewając wodę do konsystencji.
Dodajemy startą marchewkę, mieszamy.
Zagotowujemy mleko i przy pomocy łyżki wrzucamy na nie kluski. Gotujemy jeszcze 2 minuty od wypłynięcia.
Jabłko kroimy w drobną kostkę, wrzucamy do mleka z kluskami, gotujemy chwilę.
Podajemy z dodatkami.

Pam.

23 komentarze:

  1. Ostatni raz kluski na mleku jadłem... nigdy :O Nawet kładzionych nigdy. Źle ze mną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, chyba nie. Ja też pierwszy raz zjadłam je rok temu dzięki blogosferze. Wcześniej ich nigdy nie jadłam :)

      Usuń
    2. O, i ja tak samo! I ciągle się sobie dziwie, że robię je tak rzadko, bo się w nich zakochałam od pierwszego spróbowania!

      Usuń
    3. Nigdy ich nie jadłam również,bo mleczne zupy to dramat wczesnoszkolny mój.

      Usuń
    4. Ja raz próbowałam i nie wyszły, a w pamięci mam tylko takie z zupy pomidorowej... Zero przyjemnych wspomnień ;) ale wierzę, że można lubieć!

      Usuń
    5. TO ja będę jedyna w tej dyskusji, która od przedszkolnych lat co niedziela z rodzinką jadłam kluski na mleku. Piękna tradycja ;D

      Usuń
    6. Dołączam się do grona tych co nie jedli i nie robili xd Jaki prawdziwy ten cytat!

      Usuń
  2. O jezu one tak za mna chodza a nie mam czasu ich zrobic ;(( ehh
    Tak smacznie wygladaja *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby nie to, że nie lubię mleka chętnie bym spróbowała ;) Ale może podane z jogurtem też by były niezłe? ;)
    A cytat do mnie też dzisiaj przemawia :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam uwielbiam kluseczki. Co prawda dawno ich nie jadłam no, ale tylko patrząc już czuję ich smaczne.
    Trafny i fajny cytacik ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj dawno takich kluseczek nie jadłyśmy :) A najlepsze są na swojskim mleku prosto od krowy :D Ten słodki zapach gotowanego mleka jest cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba wreszcie zrobić te kluski, bo zbieram się od baardzo długiego czasu i do tej pory ich nie jadłam:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten cytat sobie gdzieś zapiszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kluski też stanowczo za rzadko robię! :D Chyba muszę zafundować sobie takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. kluseczkami się ostatnio często zajadam, Twoje genialnie się prezentują! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. kluski zrobić?! no właśnie - chyba muszę to sobie zapisać :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba jutro tez zjem kluski, znowu :D

    OdpowiedzUsuń
  12. marchewka w kluskach ? o mniam i jeszcze cynamon ! takich jeszcze je robiłam ! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kluski takie to smak dzieciństwa, a raczej zmora :D Dobrze, że teraz je uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja znowu nie dawno jadłam kładzione , a zaś marchewkowych nie jadłam nigdy. Oj czas to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń