piątek, 6 lutego 2015

571. Jabłkowo- marhcewkowa owsianka z cynamonem, słonecznikiem, rodzynkami i miodem

Wymarzone piątkowe popołudnie i wieczór mnie czekają.
Od 15 do 21 na uczelni. Tzw. 'uczta statystyczna'.
Po dzisiejszym to ja już w ogóle będę miała kisiel z mózgu,
jutro z rana mały remont, a w poniedziałek niby mam iść na egzamin?
Po tym w końcu odpocznę. Przynajmniej taką mam nadzieję.


Miłego piątku :)


Robiłam kiedyś ciasto jabłkowo- marchewkowe.
A może to były babeczki? Nie ważne, było pyszne.
I taka właśnie pyszna wariacja na temat w miseczce umiliła mi poranek :)






Jabłkowo- marchewkowa owsianka z cynamonem z prażonym słonecznikiem, rodzynkami i miodem
Kiwi, pistacje

Przepis:

50g płatków owsianych
Łyżka otrębów pszennych
Łyżeczka siemienia lnianego
Szczypta soli himalajskiej
2/3 szklanki wrzątku
1/2 szklanki mleka
Mała marchewka
Malutkie jabłko
Szczypta cynamonu

Nasiona słonecznika, rodzynki, miód
Kiwi, pistacje

Płatki, otręby zalewamy wrzątkiem, odstawiamy do napęcznienia.
Dolewamy mleko, odstawiamy na noc.
Rano zagotowujemy, dodajemy siemię i sól. Marchewkę ścieramy na tarce, jabłko kroimy w drobną kostkę. Dodajemy do owsianki, gotujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Dajemy cynamon.
Podajemy z dodatkami.

Pam.

28 komentarzy:

  1. Nie uwierzysz ... U mnie dziś też w śniadaniu króluje połączenia jabłka,marchewki i cynamonu . Po raz kolejny telepatia :D

    A po takim energetycznej owsiance zadania ze statystyki na pewno wspaniale ci pójdą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oprócz tego, że osobno można się pozachwycać samym śniadaniem, to ten komplet - miseczka i talerzyk - są cudowne! trochę wiosny tu wprowadzają.. :)
    odpoczniesz, i to będzie prawdziwe leniuchowanie, mówię ci:D

    OdpowiedzUsuń
  3. przejdziesz przez to, a potem dużooo odpoczynku się przyda ! :*
    takie połączenia w miseczce to ja uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uczta statystyczna? No to... smacznego. ;)
    Śniadanko smakowite. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Porządna dawka energii dostarczona, więc żadne statystyki nie powinny być straszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jabłko i marchewka kojarzą mi się z dzieciństwem, kiedy to jadłam tony surówki z tych składników :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio tak bardzo chodzą za mną owsianki, ale nie mogę się zabrać za przygotowanie jakiejkolwiek, jutro będę musiała to zmienić. Twoja jest tak cudownie kolorowa, że aż ślinka cieknie ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie klasyczne połączenia są najlepsze ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze przy przepisach na owsianke z marchewka zastanawiam sie czy staje sie ona miekka, czy tez pozostaje taka twardawa jak w surowce. Jak to z nia jest? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to zależy jak wolisz :) Jak chcesz miękką, to wrzucasz na początku gotowania, jak chcesz wyczuwalne twarde kłaczki, to wrzucasz i nie gotujesz już za długo. Zależy też na jakich oczkach zetrzesz, ja osobiście najczęściej ścieram przy pomocy obieraczki do warzyw ;D

      Usuń
  10. Uczta statystyczna - jak to pięknie brzmi :D powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis dodałam, specjalnie dla Ciebie :) :*

      Usuń
  11. To połączenie od zawsze będzie mi się kojarzyć z surówką <3 :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też, niestety na jego niekorzyść :(

      Usuń
    2. o i mi też! Chociaż ja tą surówkę mogłabym zajadać kilogramami :D

      Usuń
  12. śliczna miseczka *.* no i te śniadanko mmm *.*

    OdpowiedzUsuń
  13. uczta statystyczna nie wiem co to ale nie brzmi dobrze ;p jakiś mały chochlik wkradł Ci się w marchewkę w tytule ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. no to powodzenia na egzaminie a potem udanego odpoczynku :)
    jabłko-marchewka brzmi interesująco :D

    OdpowiedzUsuń
  15. nalepsze połączenie, zdrowe i daje mnóstwo energii na reszte dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wierzę w kisiel z TWOJEGO mózgu, no po prostu nie wierzę :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię marchewkę w owsiance, wraz z cynamonem! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. pożywny początek dnia!
    zapraszam http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepyszne smaki w tej miseczce! ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. Z marchewką jeszcze nie jadłam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Smakowicie i zdrowo, to lubię! Ostatnio jestem coraz większą fanką cynamonu, bo obniża poziom cukru we krwi i pomaga uniknąć napadów głodu.

    OdpowiedzUsuń
  22. ja też nie jadłam do tej pory owsianki z marchewką, ale ten przepis mnie ogromnie zaciekawił, muszę tak zrobić, świetny blog, gratuluję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń