wtorek, 10 lutego 2015

575. Placki z twarogiem i rodzynkami, duszonym jabłkiem, migdałami w miodzie i PB




Sesja sesja i po sesji.
Po miesiącu zapierniczania dzień w dzień na uczelni,
po ponad 1,5 miesiąca przeprowadzania.
Dwa tygodnie wolnego :D

Całe to zamieszanie. Pogodzenie się ze 'śmierciami' minionego roku, przeprowadzka, decyzje, zamieszania, dźwiganie, skręcanie, pakowanie, kartonowanie, workowanie, szorowanie, remontowanie, malowanie, zaliczenia, sesja, nauka, prezentacje, notatki, segregatory, kartki, książki, panika, stres, bezsenność.
Koniec. To już za mną. Dałam radę, jestem miszcz, nic mi nie straszne.

Na prawdę mam wrażenie, że to koniec jakiegoś etapu i początek nowego, lepszego.

Teraz odpoczynek, a później od nowa, ale nie ważne.
Ważne co dziś.

Miłego dnia :D

Jesień na talerzu.
A dodatek twarogu do placków to był bardzo dobry pomysł :) 



Cynamonowe placki z twarogiem i rodzynkami z duszonym jabłkiem, płatkami w miodzie i masłem orzechowym

Przepis:

20g mąki pszennej razowej
30g mąki gryczanej
5 łyżek mleka
Jajko
Szczypta sody oczyszczonej
Szczypta proszku do pieczenia
Łyżeczka cynamonu
Kawałek twarogu
Garstka rodzynek

Masło ghee do smażenia
Płatki migdałowe + miód + sól himalajska
Jabłko
Masło orzechowe

Jajko ubijamy, przesiewamy mąki, proszek, sodę, cynamon i ubijamy dolewając mleko do odpowiedniej konsystencji. Dodajemy rodzynki, mieszamy, przykrywamy i odstawiamy do lodówki.
Twaróg kroimy/ łamiemy, mieszamy delikatnie z ciastem i smażymy placki na patelni z obu stron.
Podajemy z dodatkami.

Pam.

27 komentarzy:

  1. Oj tak, Pam jesteś miszczem! ;D Teraz odpoczywaj przez te 2 tygodnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twarogu do placuszków też dawno nie dodawałam. Już chyba nawet zapomniałam jak to wszystko razem smakuje. Poproszę takiego jednego placuszka na przypomnienie :)
    Teraz możesz wreszcie zasłużenie odpocząć. Odpocznij, wyśpij się i zwalcz do końca choróbsko, żeby nie było później powikłań :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale grubaśne, idealnie wysmażone i równie perfekcyjnie podane:) akurat wczoraj jadłam twaróg w kaszy, więc nie wątpię, że i plackom dał niesamowitą delikatną nutę;)
    odpocznij, i to porządnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie Ci idzie! Gratulacje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli statystyka też zdana, gratulacje ! Teraz WYPOCZNIJ, mam nadzieję że ze zdrowiem też już lepiej i nie zamierzasz mdleć w najbliższym czasie. Dałaś radę, jak to mówią " Co nas nie zabije, to nas wzmocni " :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś miszczem i motywacją, a co najważniejsze - zaczynasz to wszystko dostrzegać! miłego wypoczynku! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. i widzisz?! dałaś radę :) nic nie jest takie straszne jakim się wydaje - to już za Tobą, a teraz rozkaz - odpoczywaj!!! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zdrowo i bardzo smacznie:) Mam pytanie może Ciebie jakoś zaobserwować?:) Pięknie tu ♥

    http://spelniaj-twoje-marzenia.blogspot.com/

    Będę wpadać częściej Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. no to teraz zasłużony odpoczynek :)
    ja wiedziałam od początku, że dasz radę, bo jak nie Ty to kto? :)
    placki wyśmienite! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Należą Ci się te dwa tygodnie :) i tak, jesteś mistrzem!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zasługujesz na odpoczynek, naprawdę się wymęczyłaś xx
    No i jakie pyszne placki, cudo po prostu ♥

    http://poranny-talerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ojej, jakie gruuuubasy! :D
    No i wypoczywaj, wreszcie zasłużone :*

    OdpowiedzUsuń
  13. To wrażenie "lepszego" wrażeniem być nie powinno - to po prostu fakt ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Placki genialne, z twarogiem jeszcze nie próbowałam! Nie długo zagoszczą na moim telerzu :)
    A teraz czas na odpoczynek kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne musiały być te placuszki! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. cudownie uczciłaś rozpoczęcie wolnego, odpoczywaj :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ ja Ci zazdroszczę! Ja mam jutro ostatni egzamin, ale w zasadzie nie łudzę się, że go za pierwszym podejściem zaliczę... Także moja sesja się wydłuży jeszcze i pochłonie całe wolne. :(
    Ale Tobie życzę odpoczynku duuuuużo, bo zasłużyłaś w 100% na niego.
    Placki mega! Nabrałam ochoty na takie z rodzynkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dałaś Radę i to jest najważniejsze Jeszcze takie śniadanko ! teraz odpoczywaj kochana <3 I rozluźnij się nie myśl o tym co będzie ,żyj tym co mamy teraz ! Kocham Twoje śniadanka są zawsze takie KOLOROWE *.*

    OdpowiedzUsuń
  19. rozumiem, że cała sesja i każde zaliczenie z osobna na 5? ;) no to teraz zbieraj siły na kolejny semestr ;) z tym twarogiem to fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  20. pyszne placuszki i pozytywny post - podoba mi się! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają przepysznie, a najbardziej podoba mi się dodatek migdałów w miodzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Po okresie pełnym wrażeń należy się wypoczynek. I wszystkiego dobrego na nowej drodze życia! :P
    Jutro na śniadanie robię placki, o tak. ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Należy Ci się wolne! :)
    Ach, jakie one delikatne *.*

    OdpowiedzUsuń