środa, 11 lutego 2015

576. Kakaowa jaglanka pietruszkowa z brazylijskimi i gorzką czekoladą + kaki i mandarynka


,,Ze szczęściem cza­sami by­wa tak jak z oku­lara­mi, szu­ka się ich, a one siedzą na nosie. "

Phil Bosmans



Dziś, mam nadzieję, już ostatecznie koniec remontu.
Trzeba jeszcze po dywanik zajechać. Czerwony ma być :D
I będę mogła panować w swoim królestwie, które od a do z jest moją wizją.
Taka szczęśliwa ;D

Po owsiance z pietruszką wiedziałam, że szybko znów dodam to warzywo do śniadania.
Tym razem w jaglance z kakao. 
Pietruszka czyni cuda ;]






Kakaowa jaglanka pietruszkowa z brazylijskimi i gorzką czekoladą
Kaki, mandarynka

Przepis:

65g kaszy jaglanej
Szklanka wody
Łyżka kakao + 1/2 szklanki gorącej wody
Stewia
Szczypta soli himalajskiej
Mała pietruszka

Orzechy brazylijskie, gorzka czekolada
Kaki, mandarynka

Kaszę płuczemy pod bieżącą wodą.
Kakao zalewamy gorąca wodą, dodajemy stewię.
Pietruszkę podgotowujemy i ścieramy na tarce.
Kaszę wrzucamy do gorącego kakao i odstawiamy na noc.
Zagotowujemy szklankę wody, solimy, dodajemy kaszę i gotujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Dodajemy pietruszkę, mieszamy.
Podajemy z dodatkami.

Pam.

28 komentarzy:

  1. dodaje do wszystkiego już szpinak, buraka, cukinie , marchewkę, ale jako s do pietruszki mam uprzedzenie, wydaje mi się ,że ma ona na tyle intensywny zapach smak ,że popsuje mi smak "dania". Ale może warto, choć raz spróbować? Pam ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup koniecznie świeżą, jak najbielszą i niedużą pietruszkę. Taka jest po prostu słodka z bardzo delikatnym posmakiem pietruszki. Starsze sztuki nabierają ostrości i goryczki i mogłyby popsuć smak, ale taka jestem moim zdaniem chyba nawet lepsza niż marchew.
      A no i nie dodałam jeszcze nigdy zupełnie surowej sztuki, a lekko podgotowaną co wydobywa słodycz :) Próbuj.

      Usuń
    2. Koniecznie jasna ma być! Bo takie ciemniejsze mają często pod skórką brązową pręgę, co nadaje paskudnej goryczy i mamy ble-pietruchę :x

      Usuń
  2. Owsiankę z pietruszką już jadłam i ją bardzo polubiłam, więc teraz pora na jaglankę i chyba tak jak ty dodam do niej kakao,bo mnie bardzo ciekawi te połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pietruszkę w końcu dobrą muszę kupić i spróbować. Czas chyba na mnie xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem zapomniałam o tej pietruszce! Muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pietruszka z gorzką czekoladą? Intrygujące zestawienie, ale lubię nowe smaki, muszę spróbować ;)

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. o rany, ale gęsta, ciemna i niesamowicie kusząca ta jaglanka! gdzie ty ukryłaś tę pietruszkę? :D
    dobrze czytać, że u ciebie w porządku:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę Ci tego mieszkania, nawet nie wiesz jak bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. haha ja ostatnio tez sie przekonuje do pietruszek zeby ciagle sie brokulami marchewka i pomidorami nie faszerowac :D
    Czerwony dywan, nono, ladna ta wizja! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja jeszcze nie próbowałam pietruszki na słodko...Czas najwyższy...

    OdpowiedzUsuń
  10. tyle kakao <3 i pietrucha kochana! ahhh, muszę to spróbować :)
    bardzo lubię ten cytat :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kusicie mnie z wielu stron tą pietruszką w owsiance, chyba ulegnę...

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja mam czerwony dywanik w pokoju ! :D haha :)
    taką jaglanka bym nie pogardziła ! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Super porządnie czekoladowe śniadanie :D Oj kusisz tą pietruchą :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Podbiłaś me serce tym śniadaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio zastanawiałam się nad dodaniem pietruszki do śniadania, już wiem, że nie mam się czego obawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. muszę się przekonać do pietruszki na słodko no! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Locham chrupać to warzywo, ale jeszcze sie na ugotowanie do sniadania nie zdobylam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. O pietruszka w nowej odsłonie *.* CIEKAWE ŚNIADANKO i na pewno smaczne ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo, ta opcja mi się podoba i nawet pietruszka mnie nie przeszkadzałaby, chyba :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Czekoladowo :) Ale pietruszka w owsiance to dla mnie nowość!

    OdpowiedzUsuń
  21. jaglanka pietruszkowa z kakao? pierwszy raz się z taką spotykam, pomysł bardzo ciekawy! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nawet nie wiesz, jak się cieszę, że już się urządziłaś. No i po cichu trochę zazdroszczę, chyba fajnie być tak na swoim, móc urządzić wszystko, jak się chce :D

    OdpowiedzUsuń
  23. odkąd zobaczyłam w masterchefie budyń z pietruszki mam ogromną chęć spróbować jej na słodko! :>
    No Pam, królowa w swoim pałacu! :D

    OdpowiedzUsuń
  24. O matko, gdzieś Ty tam tę pietruszkę jeszcze wkomponowała :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak się remont kończy to ja czekam na zdjęcia mieszkanka! ;D

    OdpowiedzUsuń