niedziela, 8 marca 2015

599. Karobowo- kokosowy chlebek cukiniowy z truskawkami, jogurtem i gwiazdkami

Miałam w planie dziś trochę Wam tu pomarudzić, pozrzędzić, ale ta ochota mi przeszła.
Różowe okulary zsunęły mi się z nosa, szukałam ich, szukałam, a one ciągle tu są.
Czasem właśnie tylko zapominam gdzie ich szukać.

Różowej, a przynajmniej słonecznej niedzieli życzę :D


I najlepszego Kobitki :*


Letnie truskawki mi się kończą, ale korzystam z zapasów z zamrażalki, to może szybciej
pojawią się już tegoroczne xD
A przez dyniowy, marchewkowy i pietruszkowy szał zupełnie zapomniałam o tym, jak dobrze cukinia sprawdza się w słodkich potrawach. 







Karobowo- kokosowy chlebek cukiniowy z truskawkami, jogurtem i czekoladą

Przepis:

35g mąki pszennej razowej
15g mąki kokosowej
Kawałek cukinii
Stewia
1/2 jajka
Łyżeczka oleju kokosowego
Ok. 40ml mleka
Szczypta sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Łyżka karobu


Podgrzane truskawki
Jogurt naturalny, gwiazdki milki

Cukinię ścieramy na tarce (soku nie odciskamy).
Jajko bełtamy z olejem.
Przesiewamy mąki, proszek, stewię, karob, sodę.
Ubijamy dodając cukinię i dolewając mleko do odpowiedniej konsystencji.
Przekładamy do silikonowej foremki i odstawiamy na 15 minut.
Pieczemy 35-40 minut w 180 stopniach.
Studzimy (np. przez noc) i podajemy z dodatkami.


Pam.

27 komentarzy:

  1. Uwielbiam cukinię w ciastach- jest taka delikatna. A Twoje na dodatek jest z koksem *-*
    Też muszę znaleźć swoje różowe okulary ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z koksem też ;D
      Najlepszego życzę i różowych binokli, cobyś je łatwiej znaleźć mogła :-P

      Usuń
  2. Czasem szukamy czegoś, a mamy to.. tuż pod nosem :P
    O cukinii to ja już w ogóle zapomniałam, czas odświeżyć naszą znajomość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pam, no idealnie tę niedzielę zaczęłaś, ten talerz wygląda cudownie (i przeuroczo słodko bleh) :D
    to teraz powinni zmienić wątek bohatera bajki: Panna Pam zgubiła okulary.. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. OO najlepszego kochana <3 z takim śniadankiem rozpoczynasz ten wspaniały dzień <3
    Ciasto najlepsze !

    OdpowiedzUsuń
  5. Pan kochana dla ciebie równie WSZYSKIEGO dobrego ;* :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne śniadanie na dzień kobiet! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O właśnie! Przypomniałaś mi jeszcze o moich zapasach truskawek w zamrażalniku! Koniecznie muszę je zacząć znów wykorzystywać, żeby za niedługo zrobić miejsce dla nowych :D

    OdpowiedzUsuń
  8. uwilbiam cukinie ale niestety póki co jej cena mnie niestety odstrasza i musze rezygniować z jej nabycia-bardzo ubolewam z tego powodu ;((((((((((((((((((((((((((((((
    Tobie i Twojej czworonożnej dziewczynce wszystkieco co malinowe dziś życze ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. "Biega, krzyczy Pan Hilary: gdzie są moje okulary..." :) No i gdzie? Tam, gdzie być powinny, bo najciemniej pod latarnią ;)
    Cukinia... tęsknię za nią! Ale ostatnio w sklepie zerknęłam na cenę.. przeraziłam się :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Super chlebek! :D
    Najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  11. Kokos i cukinia pasują do siebie idealnie. Najlepszego ! :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Zasmaczyste masz te truskawki :D:D hehe u mnie takie schowały się w konfiturze :D
    Miłego dnia :D i wszystkiego najlepszego z okazji Naszego dnia Kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  13. stęskniłam się za cukinię - nie umiem doczekać się sezonu :) a truskawki na szczęście jeszcze mam, jednak malin już brak..
    miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana Tobie też dziś wszystkiego co najlepsze życzę :*
    truskawki ♥ idealne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nabrałam ochoty na coś pieczonego! I moje truskawki też jakoś dziwnie szybko znikają z zamrażarki... :o

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja ostatnio nie przestaję wyciągać tych truskawek z zamrażarki, boję się, że zaraz mi się skończą!:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Przypomniałaś mi jak dawno nie było u mnie cukinii ;) a na słodko to już w ogóle...
    Nie zapominaj o tych różowych okularach, świat z nimi jest taki piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. W moich oczach zaświeciły się gwiazdy na widok tego cuda ♥.♥
    Najlepszego również, żebyś nigdy nie zapominała o różowych okularach ;)!

    http://poranny-talerz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. oj tak , czekam na sezon i pewnie będę "męczyc" cukinie codziennie : )

    OdpowiedzUsuń
  20. truskawki i mnie się kończą dlatego ostatnio dżem truskawkowy miksowałam :D miałam ostatnio w planach zakup cukinii, ale wszędzie pustki... różowe? eee tam ja wolę świat oglądać przez moje nie różowe, które codziennie noszę na nosie ;p

    OdpowiedzUsuń
  21. wiesz co mnie urzekło dziś? Te gwiazdki milki way'a, one są cudowne! :D
    najlepszego :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Fenomenalne ciacho! Muszę takie upiec ;) Wszystkiego dobrego również dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam takie połączenia kolorów na talerzu ! :) . Są takie stonowane i nie chaotyczne :D
    Też czekam na te świeże truskawki ! , prosto z krzaczka są najlepsze <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Śniadanie idealne do świętowania :) A świeżych truskawek nie mogę się doczekać :< Na szczęście w zamrażarce trochę jeszcze jest ;)

    OdpowiedzUsuń