piątek, 3 kwietnia 2015

625. Pieczony batat z PB, dżemem, jogurtem greckim, daktylami i pomarańczą

Jakoś zuupełnie nie dociera do mnie, że za dwa dni święta. Nic a nic.
Nie ma komerchy, nie ma atmosfery :P
Po raz pierwszy też spędzimy jakiekolwiek święta nie mieszkając razem. Dziwnie jakoś to będzie.
Ale jak to mój tatuś powiedział ostatnio, ciągle się uczymy nowego trybu życia i na razie się to sprawdza :) I dziś jedziemy na drobne przedświąteczne zakupy.

A wczoraj podczas wieczornego biegania zastanawiałam się dlaczego nie ubrałam jednej warstwy mniej, bo już za gorąco mi było. Wiosna? :D

Miłego dnia :)

Ziemniak na śniadanie, w końcu post jest xD








Pieczony batat z masłem orzechowym, dżemem malinowym, jogurtem greckim, daktylami i pomarańczą

W ziemniaku wycięłam rowek, owinęłam go w folię aluminiową i piekłam ok 40min w 190-200 stopniach. Tuż po upieczeniu nałożyłam masło orzechowe, żeby się rozpłynęło.

Pam.

23 komentarze:

  1. takie śniadania to ja rozumiem <3 Post czy nie post, mogę jeść każdego dnia - na szczęście mam w zapasie bataty, także dziś będzie na postny obiad, lecz wytrawnie :)
    udanych zakupów i miłego dnia! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy sobie hasam na orbi (bo bieganie na dworze to nie mój level jeszcze xd), to zakręcam grzejnik i otwieram oba okna - a co, bryza musi być!
    Oj tam, i tak nikt już prawie tego postu nie przestrzega ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak są jeszcze tacy "ortodoksi" ;P Mój biedny mąż dziś cały dzień jedzie na jednym posiłku do syta ;)

      Usuń
  3. Muszę spróbować batatów w takiej wersji ;) A co do magii świąt to ja także żadnej atmosfery nie czuję :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę spróbować batatów w takiej wersji ;) A co do magii świąt to ja także żadnej atmosfery nie czuję :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybym kiedyś usłyszała o jedzeniu ziemniaka w taki sposób chyba bym popłakała się ze śmiechu. Teraz...mam na niego ochotę! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam batatów a jak patrze na twoje zdjęcia to mam czego żałować chyba ! <3
    Ale narobiłaś ochoty Kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Zbieram się, żeby wreszcie upiec sobie batata i zjeść go na śniadanie w takiej wersji!:D
    Też nie czuję tych świąt niestety, ale przynajmniej pogoda jest już ładna!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie umiem sobie wyobrazić tego smaku haha :D
    Brrr, ja wciąż marznę, biegając czy nie :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Batat w moim ulubionym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też nie czuję tych świąt, nic a nic! ;/
    Muszę spróbować batata w takim wydaniu! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio też było mi tak jakoś gorąco :D
    Pyszny batat! Oby Ci te Święta dobrze minęły!

    OdpowiedzUsuń
  12. faajnie ten ziemniak się prezentuje :D
    a Świąt to i ja nie czuję, z każdym rokiem coraz mniej, no ale cóż niec nie zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki batat wystarczy, aby z rana się zasłodzić :D
    U mnie w ogóle nie czuć tej atmosfery- wszyscy zabiegani, nic się nie chcę... Brak humoru ...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Marzę, żeby zrobić pieczonego, ale mój piekarnik się do tego nie nadaje :c
    Ja wielkanocnych nigdy nie czuję :D

    OdpowiedzUsuń
  15. ale święta to chyba raczej spędzicie razem? ;p nie można wymagać od tych świąt atmosfery bo to zupełnie inne święta niż te grudniowe ;) zdecydowanie spokojniejsze, nie ma co tutaj tworzyć ich atmosfery jeśli nie stworzymy jej jakoś sami ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. batat i masło orzechowe to już rewelacja, ale dodatek orzeźwiającej pomarańczy to smak dopełniający całości!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakoś nie wyobrażam sobie batata na śniadanie mimo, że słodki. Nawet jak tak teraz na niego patrzę, to nie dowierzam, że to śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. polecasz batata z masłem? generalnie z czym polecasz, i ile go najlepiej piec? kupiłam i zielona jestem... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z masłem orzechowym, z tahini smakuje świetnie. A szczerze powiedziawszy to ja wolę go na ostro, skropić cytryną, posypać przyprawami i piec (frytki, albo talarki) jakieś 35 minut w 200 stopniach :] I właśnie z masłem orzechowym i keczupem :P

      Usuń
  19. Ale mi się marzą te bataty no! Najbardziej chcę spróbować frytek z dressingiem *o*

    OdpowiedzUsuń